Fiat a vše kolem nich
Re: Fiat a vše kolem nich
Bohužel nikho auto-schopného s osciloskopem tady v okolí neznám.
Stáří NENÍ pro sraby, ale já srab sem. A geront k tomu.
Re: Fiat a vše kolem nich
Rozdíl bude v teplotě oleje v zátěži, větší množství, lépe chladí, proto se doporučuje do 3/4 rysky.
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
Vito 124
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
Vito 124
Re: Fiat a vše kolem nich
Zaujimave, z tohto pohladu som na to nikdy nepozeral, rozdiel par deci oleja mi co sa tyka tepelnej kapacity prisiel nepodstatny... Ale zase ked sa trebars piesty daju chladit ostrekovanim oleja od spodu tak to mozno to kratkodobo dokaze spravit rozdiel.
Tak ci tak pamatam si ze v manualoch od VW je uvedene ze hladina oleja by pred velkou zatazou(napr. dlha rychla jazda po dialnici) mala byt na maxime.
Tak ci tak pamatam si ze v manualoch od VW je uvedene ze hladina oleja by pred velkou zatazou(napr. dlha rychla jazda po dialnici) mala byt na maxime.
Re: Fiat a vše kolem nich
F Pindici je objem olj. náplně jen 2,8litru, čili i pár deci je velký rozdíl.
Stáří NENÍ pro sraby, ale já srab sem. A geront k tomu.
Re: Fiat a vše kolem nich
Fčíl mita poznámka výše "osciloskop" začala vrtat fpalici (pozor, strojař o elektrice....): Připustím-li, že je někde mezi pedálem, škrtící klapou a ECU poškozený kabel, který se projevuje jen někdy/občas/zřídka (to mi ale vůbec nepasuje na ten přerušený kábel), jak mi s identifikací přerušeného káblu pomůže osciloskop? = zařízení na měření frekvencí? Nechápu... prostě strojař....
Stáří NENÍ pro sraby, ale já srab sem. A geront k tomu.
Re: Fiat a vše kolem nich
Osciloskop nemeria len frekvenciu, on dokaze dokonale podrobne merat napatie v case a zakreslit to do grafu... Nestudoval som ako funguje tvoja panda, ale vseobecne a zjednodusene:
Vies napr. ze stlacenie plynoveho pedalu by malo vyslat do RJ takyto signal(0,2V pri volnobehu, ako ho stlacas tak to postupne rastie na 3,8V a ked ho pustis tak sa to zase pekne vrati:

Ak by tam bolo napr. nieco taketo, ze v krivke su skoky ktore neodpovedaju realnemu stlaceniu plynu, tak zacnes podozrievat napr. opotrebovany potenciometer...

V praxi to funguje tak ze to napojis na rozne miesta, hybes/stlacas/buchas/striekas vodu na rozne miesta, sledujes pri tom krivku na osciloskope, nejak si to das do suvislosti a najdes kde je problem
Trebars minule na jednom aute z neznameho dovodu vypadaval ventilator chladenia... Krivka podskocila vzdy ked som velkym skrutkovacom buchol o blok motora, bol to uvolneny kostriaci kabel medzi ventilatorom a motorom...
Alebo VW bora na ktorom pravidelne niekolko mesiacov vypadavala klima, uz tam bola nova RJ, novy klimakompresor atd... Zistil som ze z riadiacej jednotky vychadza signal na zopnutie cievky, na cievku uz ale prichadzal velmi roztraseny, akoby bol niekde po ceste zly spoj a iskrilo to. Zacal som klepat po celej trase kabla od RJ do cievky, az som narazil na poistky po ktorych ked som klepol tak to vypadlo uplne. Jedna z poistiek bola zle zalozena a obhoreta(ale nie prepalena, len mala zly kontakt
)
Vies napr. ze stlacenie plynoveho pedalu by malo vyslat do RJ takyto signal(0,2V pri volnobehu, ako ho stlacas tak to postupne rastie na 3,8V a ked ho pustis tak sa to zase pekne vrati:

Ak by tam bolo napr. nieco taketo, ze v krivke su skoky ktore neodpovedaju realnemu stlaceniu plynu, tak zacnes podozrievat napr. opotrebovany potenciometer...

V praxi to funguje tak ze to napojis na rozne miesta, hybes/stlacas/buchas/striekas vodu na rozne miesta, sledujes pri tom krivku na osciloskope, nejak si to das do suvislosti a najdes kde je problem

Trebars minule na jednom aute z neznameho dovodu vypadaval ventilator chladenia... Krivka podskocila vzdy ked som velkym skrutkovacom buchol o blok motora, bol to uvolneny kostriaci kabel medzi ventilatorom a motorom...
Alebo VW bora na ktorom pravidelne niekolko mesiacov vypadavala klima, uz tam bola nova RJ, novy klimakompresor atd... Zistil som ze z riadiacej jednotky vychadza signal na zopnutie cievky, na cievku uz ale prichadzal velmi roztraseny, akoby bol niekde po ceste zly spoj a iskrilo to. Zacal som klepat po celej trase kabla od RJ do cievky, az som narazil na poistky po ktorych ked som klepol tak to vypadlo uplne. Jedna z poistiek bola zle zalozena a obhoreta(ale nie prepalena, len mala zly kontakt

Re: Fiat a vše kolem nich
Neska chyba naskočila zas (drahá poposkakovala na dvojku za traktorem) a nechtělo se jí zhasnout (= opravdový nouzák) = Launch ukázal obvyklou P1220 a k ní i C1003+C1006+U1601+řadu chyb ABS: 02/23/21/00 atd. Podařilo semito fšecko vymazat a Pindica zase jede normálně, musím ale naštudit co to bylo za mimořádnou událost...musím vymyslet nějakou delší hadičku na odsátí woleje abych hladinu snížil z MAX někam mezi rysky.
Stáří NENÍ pro sraby, ale já srab sem. A geront k tomu.
Re: Fiat a vše kolem nich
Já si myslím, i s ohledem na aktuální počet chyb včetně elektroniky nesouvisející s motorem (to ABS třeba), že to s hladinou oleje nebude mít žádnou souvislost a je tam problém s elektrikou (uklepaný drát, poklesy napětí, něco takového...).

Re: Fiat a vše kolem nich
Já mám spíš podezření na ECU - myslím, že ta C1003 tam u toho spala "neurčitá rychlost dle signálu z ECU" nebo tak něco... maňána to budu študit.
Stáří NENÍ pro sraby, ale já srab sem. A geront k tomu.