Právní oříšky v dopravě a jejich řešení

Zážitky, zkušenosti, srazy, upozornění na nebezpečná místa i dotěrnou policii.

Moderátor: řidičBOB

Odpovědět
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
Příspěvky: 5846
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: Právní oříšky v dopravě a jejich řešení

Příspěvek od Stepan »

Truck Daškam píše: čtv 10 dub 08:49
Pokud si to někdo nemůže dovolit, holt bude stát daleko nebo se může taky odstěhovat do prdele.
Už vidím jak důchodce co tady žije 40let, jak se lifruje jinam. Ne každej bydlí v Praze proto, protože na to má

Ale to jsou garáže externí, ne? Já myslím podzemní, co jsou součástí bytového domu
Externí neexterní, co já vim. Měl jsem to k nim 50 metrů přes ulici a platil jsem měsíčně +- 3x tolik, co by mě stálo roční stání na ulici.
A to jenom kvůli tomu, že jsem po příjezdu domů chtěl vědět, že si budu mít kam stoupnout a nebudu muset hodinu kroužit kolem bloku jak kunda.
Což jsem pravidelně provozoval v případě, že jsem si potřeboval zajet do Prahy dodávkou, kterou jsem do garáže na vejšku nenarval :-)

add důchodce -> Opakuji, life is bitch and then you die. Až když máš vlastní střechu nad hlavou a všechen majetek na svým pozemku, seš svobodnej člověk. Krb a pár kubíků dřeva v garáži pro opravdu zkušené sedláky 8-x
Spoléhat na to, že mi někdo celej život bude za velmi výhodných podmínek poskytovat k užívání "jeho" majetek je, slušně řešeno, naivní. Ať už si pod "jeho" představím stát a obec nebo souseda.
black on black, petliter, jebem na too :ar!
petr_riha
Letec
Příspěvky: 2214
Registrován: pon 11 bře 13:42

Re: Právní oříšky v dopravě a jejich řešení

Příspěvek od petr_riha »

Silnici jako majetek státu takhle jednoduše pojmenovat nemůžeš. Už jen to, že ji denně používáš, je rozdíl oproti privátnímu vlastnictví. A používáš ji nejen ježděním, ale i stáním.

TD: nevím jak na cejlu, ale v Praze neznám jediný bytový dům, který by neměl obsazené garáže. Pokud ty jo, jmenuj, jedno místo si koupím a budu pronajímat. A u některých projektů je k bytu nutnost parkovací stání kupit, jen si vybereš, za které zaplatíš. Ale chápu, byt jsi nikdy nekupoval, znáš to jen z doslechu.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Uživatelský avatar
Truck Daškam
Letec
Příspěvky: 2967
Registrován: pát 06 lis 22:10

Re: Právní oříšky v dopravě a jejich řešení

Příspěvek od Truck Daškam »

petr_riha: Místní PK není majetek státu, ale obce. A když občané budou chtít, mohou prostě parkování zakázat a dej si to kam chceš - to tak prostě je

Sorry, že někdo jezdí jedním autem a druhý auto mu dlouhodobě stojí na místě - to není žádná nutná potřeba ke každodennímu žití. To druhý auto může bejt zaparkovaný kdekoliv jinde a nemusí dlouhodobě zabírat místo - ostatní maj na to místo úplně stejné právo. Stejně tak spekulanti, co se na dané adrese ani nezdržují a v bytě bydlí úplně cizí lidi (kteří si ve finále udělaj parkování taky)

Bavím se třeba o Kulatém Chodovci v Praze, stejná situace byla i na Miličovském Háji.
No a nebo kancelářské budovy - místa v garážích NEJSOU pro běžné zaměstnance, ale pouze pro vedení a návštěvy - a podívej se, jak to v okolí těchto budov vypadá. Třeba Waltrovka, Chodov u STK atd...
Chápeš to?
petr_riha
Letec
Příspěvky: 2214
Registrován: pon 11 bře 13:42

Re: Právní oříšky v dopravě a jejich řešení

Příspěvek od petr_riha »

Truck Daškam píše: čtv 10 dub 20:16 petr_riha: Místní PK není majetek státu, ale obce. A když občané budou chtít, mohou prostě parkování zakázat a dej si to kam chceš - to tak prostě je
To je buřt, je to státní správa. Pokud občasné (obce) zakáží parkování, zakáží ho i sobě (nic jako mimo obyvatele obce neexistuje).
Truck Daškam píše: čtv 10 dub 20:16 Sorry, že někdo jezdí jedním autem a druhý auto mu dlouhodobě stojí na místě - to není žádná nutná potřeba ke každodennímu žití. To druhý auto může bejt zaparkovaný kdekoliv jinde a nemusí dlouhodobě zabírat místo - ostatní maj na to místo úplně stejné právo. Stejně tak spekulanti, co se na dané adrese ani nezdržují a v bytě bydlí úplně cizí lidi (kteří si ve finále udělaj parkování taky)
Dle tvé logiky parkuj jinde, pokud je místo dlouhodobě obsazené. Kup si svoje parkovací stání. Nechápu, že si myslíš, že máš nárok parkovat právě jedno auto, jen kvůli tomu, že máš právě jedno auto. Buď kdokoliv kolik chce, nebo nikdo nikde. Proč jedno auto na byt bez ohledu na to, kolik lidí v bytě bydlí? Jasně, protože jsi singl a máš jedno auto. Přemýšlej komplexněji.
Truck Daškam píše: čtv 10 dub 20:16 Bavím se třeba o Kulatém Chodovci v Praze, stejná situace byla i na Miličovském Háji.
No a nebo kancelářské budovy - místa v garážích NEJSOU pro běžné zaměstnance, ale pouze pro vedení a návštěvy - a podívej se, jak to v okolí těchto budov vypadá. Třeba Waltrovka, Chodov u STK atd...
A jak víš, že jsou ty byty už prodané? Lokalitu neznám.

Ano, kancelářské budovy mají místa pro vedení a návštěvy, protože tam není tolik míst, kolik je zaměstnanců a místa jsou docela drahá. Za každé místo v našem objektu (kancelářská podzemka v Praze) platíme 120E měsíčně. Platíme je, aby měly návštěvy a lidé, kteří autem jezdit potřebují, měli kde parkovat (v okolí jsou modré zóny, dají se zaplatit na několik dlouhých hodin a jsou přes den volné, ale nechceme tyto lidi zatěžovat tím, že by to museli řešit). Pokud nějaký zaměstnanec řekne, že chce taky místo, buď ho pořídíme vlastním nákladem, nebo mu ho sebereme z pásky (to neděláme, ale možnost by to byla). Nebo se dohodneme s jinými firmami, které mají ne vždy vytížená místa, na nějakém sdílení. Možnosti jsou, problém nevidím.

A ano, jelikož se jedná o kaceláře v Praze, většina zaměstnanců jezdí metrem, které máme 200m, je to rychlejší než autem. A pointa? Tu jsem v tom tvém stesku nenašel.

Chceš snad, aby bylo dostáno tvému přání, že se každému autu musí pravidelně protočit kola, aby tito lidé jezdili od práce autem a Prahu více ucpávali namísto MHD? To je přeci nesmysl, ne?
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Uživatelský avatar
Truck Daškam
Letec
Příspěvky: 2967
Registrován: pát 06 lis 22:10

Re: Právní oříšky v dopravě a jejich řešení

Příspěvek od Truck Daškam »

To je buřt, je to státní správa. Pokud občasné (obce) zakáží parkování, zakáží ho i sobě (nic jako mimo obyvatele obce neexistuje).
Jaktože ne? Modré zony. Bohužel v Praze to není 100%
Někde na vesnici by to moc nešlo s tím vyjebat, protože místní by takového řidiče vyštípali, pokud by ta místa nebyla
Proč jedno auto na byt bez ohledu na to, kolik lidí v bytě bydlí?
Protože těch míst je prostě málo a musí se to nějak regulovat, když přesně někdo uvažuje stylem "kolik je ti do toho, kolik aut mám a jak je používám"
Ze stejných důvodů je gratis parkování v OC limitován na 2 - 3h - aby tam dlouhodobě nikdo nestál a mohli parkovat a používat to ostatní zákazníci
A jak víš, že jsou ty byty už prodané?
Ale já tu lokalitu znám a byty bejvaj skoro prodaný kolikrát dřív, než se dostaví.

Ohledně kanceláří jsem narážel na to, že místa prostě nejsou a každej si má parkování zajistit. Třeba mě zaměstnavatel říct, že nemám kde parkovat - tak nashle.
Moje výhoda je, že místo nákladního auta zaparkuju vždycky
Chápeš to?
petr_riha
Letec
Příspěvky: 2214
Registrován: pon 11 bře 13:42

Re: Právní oříšky v dopravě a jejich řešení

Příspěvek od petr_riha »

Truck Daškam píše: pát 11 dub 08:04 Protože těch míst je prostě málo a musí se to nějak regulovat, když přesně někdo uvažuje stylem "kolik je ti do toho, kolik aut mám a jak je používám"
Ze stejných důvodů je gratis parkování v OC limitován na 2 - 3h - aby tam dlouhodobě nikdo nestál a mohli parkovat a používat to ostatní zákazníci
Ano, a protože je míst málo, co kdybychom udělali omezení jinak, než jak ho chceš (protože se ti to tak zrovna hodí)? Třeba nemáš VŠ, neparkuješ (měl ses lépe učit)? Pracuješ v soukromém, máš na to koupit si garáž? Nemáš rodinu, auto nepotřebuješ? Nebo milion jiných restrikcí, než jen hloupé počet aut na byt. Aha, to by ti nepasovalo, že?

Místa v OC jsou gratis po omezenou dobu z jiného důvodu, než kvůli tomu, aby tam nikdo dlouhodobě nestál. Zkus přemýšlet proč. Napovím ti: soukromý investor je zaplatil za účelem monetizace. Asi sis všiml, že ve většině OC lze koupit dlouhodobé parkovací stání za tržní cenu. OC Harfa hned u metra nabízí celodenní stání za stovku. To je dobrá cena, ne? Takže ne, ani tvrzení, že ani v OC nelze dlouhodobě stát, neplatí. A je to levnější, než jinde.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
petr_riha
Letec
Příspěvky: 2214
Registrován: pon 11 bře 13:42

Re: Právní oříšky v dopravě a jejich řešení

Příspěvek od petr_riha »

Truck Daškam píše: pát 11 dub 08:04 Ohledně kanceláří jsem narážel na to, že místa prostě nejsou a každej si má parkování zajistit. Třeba mě zaměstnavatel říct, že nemám kde parkovat - tak nashle.
Pokud bys byl ve svém oboru nepostradatelný odborník, místo mít budeš. Pokud si na něj vyděláš, mít ho asi můžeš. Pokud budeš jedna lopata z X, tak si běž.

Možná proto se staví kanceláře u metra, aby se nemuselo jezdit autem. Proč taky?
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Uživatelský avatar
Truck Daškam
Letec
Příspěvky: 2967
Registrován: pát 06 lis 22:10

Re: Právní oříšky v dopravě a jejich řešení

Příspěvek od Truck Daškam »

Aha, to by ti nepasovalo, že?
Uniká mi souvislost jak třeba vzdělání souvisí s počtem bytových jednotek a s počtem míst ke stání.
Když máš 20 bytů a deset míst, není reálný aby si obyvatelé jednoho bytu nárokovali 50% všech stání. Když takhle stupidně pak přemýšlejí jen tři rodiny z těch 20 bytů, nezaparkují ani ony samy.
Zkus přemýšlet proč. Napovím ti: soukromý investor je zaplatil za účelem monetizace
No hlavní důvod je, aby tam jezdili zákaznici - nebude kde stát, nebudou jezdit. To je to co jsi psal před tím ty sám, ohledně cukrárny a kadeřnictví.
Dlouhodobý pronájem je možný, pokud ta místa jsou - když nebudou, cena vyletí nejen nahoru, ale ani nepronajmou všechna místa. Navíc tohle klidně může být (a nejspíš je) nabídka investora (nebo požadavek města) ohledně povolení výstavby - což je běžná praxe. My si tu postavíme fabriku, a my vám za to uděláme novou silnici
Chápeš to?
petr_riha
Letec
Příspěvky: 2214
Registrován: pon 11 bře 13:42

Re: Právní oříšky v dopravě a jejich řešení

Příspěvek od petr_riha »

Snažil jsem se ti ukázat, že ta metrika, kterou to chceš dělit ty, není jediná možná. A že podobně hloupých se dá vymyslet více.

Ne, v OC to není podmínka investora pro výstavbu, je to čistě byznysové rozhodnutí.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
petr_riha
Letec
Příspěvky: 2214
Registrován: pon 11 bře 13:42

Re: Právní oříšky v dopravě a jejich řešení

Příspěvek od petr_riha »

Snažíš se si neustále obhájit, že máš jedno auto, jeden byt a že zrovna tohle jsou podmínky pro bezplatné parkování. Tak to prostě není, tak to respektuj.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Odpovědět