Jak přitom bylo naznačeno výše, posledním krokem v tomto úsilí je nové SUV GLE 350de. To dostalo do vínku dvoulitrový turbodiesel, který byl naladěn na 194 koní a 400 Nm točivého momentu. Již to samo o sobě jsou slušná čísla, nicméně spalovací jednotce asistuje ještě elektromotor se 136 koňmi a 440 Nm. Suma sumárum tu tedy máme soustavu, která disponuje 320 koňmi a 700 Nm. Podobnými parametry se ještě nedávno pojily spíše s třílitrovými šestiválci či čtyřlitrovými osmiválci.
Podporu hnacímu ústrojí vytváří lithium-iontové baterie o kapacitě 31,2 kWh, jež mají dle cyklu WLTP vystačit na 90 až 99 km čistě bezemisního dojezdu. Je však třeba počítat s tím, že maximálka je omezena na 160 km/h. Toto tempo, stejně jako ona elektrická porce, jsou ovšem mnohem vyšší než u konkurence. Průměrná spotřeba 1,1 l/100 km je pro změnu nižší, nicméně rovněž nereálná. Vychází z faktu, že elektřina je zdarma a bere se odnikud.
Kromě již zmíněného lze dodat, že nové GLE 350de zvládá sprint na stovku za 6,8 sekundy a jeho rozlet ukončí omezovač ve 210 km/h.
Nicméně na hopsačku, jak zmiňoval pp ve vedlejším vlákně, by to mohlo bejt dobrý. Matka je schopná opakovaně vyjezdit celou nádrž u nás po dědině a musí cíleně dojet do vedlejšího města dotankovat. Ale taková zásuvečka do zdi. Mmmm
