Mercedes - auto pro masy

Audi, BMW, Mercedes, Porsche, Volkswagen ad.

Re: Mercedes - auto pro masy

Příspěvekod Stepan » úte 10 zář 15:13

Jak přitom bylo naznačeno výše, posledním krokem v tomto úsilí je nové SUV GLE 350de. To dostalo do vínku dvoulitrový turbodiesel, který byl naladěn na 194 koní a 400 Nm točivého momentu. Již to samo o sobě jsou slušná čísla, nicméně spalovací jednotce asistuje ještě elektromotor se 136 koňmi a 440 Nm. Suma sumárum tu tedy máme soustavu, která disponuje 320 koňmi a 700 Nm. Podobnými parametry se ještě nedávno pojily spíše s třílitrovými šestiválci či čtyřlitrovými osmiválci.

Podporu hnacímu ústrojí vytváří lithium-iontové baterie o kapacitě 31,2 kWh, jež mají dle cyklu WLTP vystačit na 90 až 99 km čistě bezemisního dojezdu. Je však třeba počítat s tím, že maximálka je omezena na 160 km/h. Toto tempo, stejně jako ona elektrická porce, jsou ovšem mnohem vyšší než u konkurence. Průměrná spotřeba 1,1 l/100 km je pro změnu nižší, nicméně rovněž nereálná. Vychází z faktu, že elektřina je zdarma a bere se odnikud.

Kromě již zmíněného lze dodat, že nové GLE 350de zvládá sprint na stovku za 6,8 sekundy a jeho rozlet ukončí omezovač ve 210 km/h.


Nicméně na hopsačku, jak zmiňoval pp ve vedlejším vlákně, by to mohlo bejt dobrý. Matka je schopná opakovaně vyjezdit celou nádrž u nás po dědině a musí cíleně dojet do vedlejšího města dotankovat. Ale taková zásuvečka do zdi. Mmmm ;;)
1x dvojlitr dýzl, 1x malorážka na béňo, 0,75x dvouapůla v turbu, šalinkarta a pěškobus.
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
 
Příspěvky: 3828
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: Mercedes - auto pro masy

Příspěvekod EL_XEL » pát 13 zář 12:47

Mně to přijde jako dobrý kompromis - na skákání po městě elektrika, na delší cesty pak dehet.
Uživatelský avatar
EL_XEL
Letec
 
Příspěvky: 1288
Registrován: úte 26 črc 12:19

Re: Mercedes - auto pro masy

Příspěvekod ctrl_j » úte 24 zář 13:53

Daimler v nemecke vetvi dieselgate flastr 870M €

https://www.stern.de/panorama/news--dai ... 19810.html
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Uživatelský avatar
ctrl_j
Letec
 
Příspěvky: 3323
Registrován: úte 09 dub 06:33

Re: Mercedes - auto pro masy

Příspěvekod lambdamen » pon 22 čer 13:49

Pánové a místní znalci. Koukám po Véčku pro pětičlennou aktivní rodinu. 300d, 4 matic, Long.

Má to nějaké zásadní slabiny? Je něco, co bych měl před koupí vědět?

Nájezd čekám ke 40 000 km ročně, práce i zábava. Alpy, moře, po evropě za obchodem. Hledám cca roční kousky, i když by se mi líbilo Včko už s novým infotainmentem - ty jsou od 05/2020.
lambdamen
Autoškolák
 
Příspěvky: 72
Registrován: ned 03 bře 08:10

Re: Mercedes - auto pro masy

Příspěvekod rutak11 » úte 23 čer 07:48

Vyhnul bych se elektricky ovládaným bočním posuvným dveřím.
V 300d je jinak skvělý auto, dynamicky znatelný rozdíl od slabších verzí.
Nový infotainment je super, pokud auto nemá MBUX, neumi třeba CarPlay/Android Auto, bez toho už bych nové auto nechtěl. Nicméně první Vcko s MBUX přišlo do ČR právě v květnu letošního roku.
Co se tyče ročních aut, na webu Mercedes na skladě je kompletní nabídka skladových i predvadecich aut, včetně aut přímo od importera (MB Vans).
Uživatelský avatar
rutak11
Řidič začátečník
 
Příspěvky: 160
Registrován: ned 06 kvě 01:59

Re: Mercedes - auto pro masy

Příspěvekod lambdamen » úte 23 čer 08:49

No asi budu vybírat jen z těch s novým MBUX. CarPlay je fakt těžký opustit, když si na to člověk zvykne - teď ho mám. Nejsem ve spěchu, tak se mi snad do podzim nějaký kus v plánovaném cenovém rozmezí objeví. Jinak proč ne elektricky posuvné? Jsou s tím potíže? Nebo je to prostě filosofie typu - když tam není udělátko, tak se tam nemá co rozbít.
lambdamen
Autoškolák
 
Příspěvky: 72
Registrován: ned 03 bře 08:10

Re: Mercedes - auto pro masy

Příspěvekod rutak11 » úte 23 čer 10:31

Tak trochu od obojího. Na jedné straně nové kousky, se kterými jsem jezdil, ty fungovaly perfektně i při velkém zatížení (např. dvoudenní shuttle na jedné akci, dveře se otevíraly a zavíraly neustále).
Na druhé straně mám ve svém okolí dvě V 250d, obě cca 80tis najeto. Auta soukromých vlastníků, od nového auta s tím vozili jen rodinu. Obě auta mají se soupackami problémy, dveře se nechtějí otevřít a když už se teda otevřou, odmítají se zavřít. Cca v půlce zavíráni se zastaví a znova se otevřou. Zavřít se je podaří třeba na paty, šestý pokus...

Jinak Vcko tady má momentálně i Bond, ale nevím, jak moc sem chodí a čte to tady.
Uživatelský avatar
rutak11
Řidič začátečník
 
Příspěvky: 160
Registrován: ned 06 kvě 01:59

Re: Mercedes - auto pro masy

Příspěvekod pavproch » pon 29 čer 13:43

Ty jo. Sem fčíl zabrousil ke konkurenci a tam sem našel testík novinky GLB, ve kterém mě zaujalo, že když (výbavově) dorovnali Kardiaqa na úroveň GLB, tak Schade vyšla dráž. Merc teda nasazuje (pro veřejnost) zajímavou cenovou politiku... mně to ale může být jedno, nikdy mě hvězda nebrala a SUV už vůbec ne.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
 
Příspěvky: 14418
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Mercedes - auto pro masy

Příspěvekod ctrl_j » pon 29 čer 14:24

Cetl jsem i nejakou srovnavacku s Tarracem od Seatu a z toho zas vylezlo, ze ten Medour je v motorickem srovnani dvoulitrovych dieselu o parnik jinde - jak spotrebou (nizsi), tak dynamikou (lepsi). Kdyz se pak srovnaji ceny, kde ty auta staly hodne podobne, tak ten Mercedes fakt dava smysl. Jedina nevyhoda je vnitrni prostor, tam je Seat vetsi.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Uživatelský avatar
ctrl_j
Letec
 
Příspěvky: 3323
Registrován: úte 09 dub 06:33

Re: Mercedes - auto pro masy

Příspěvekod Předseda » pon 03 srp 11:33

K CLA 45 AMG dávaj 50l nádrž :-o :-\ to tam není možnost volitelné větší? Však to je 45l do hladového oka.. to je tak 450 s lehkou nohou.. 300 když si člověk těch 420 koní trošku vychutná
Uživatelský avatar
Předseda
Pan Řidič
 
Příspěvky: 428
Registrován: stř 16 úno 11:20

PředchozíDalší

Zpět na Německá auta

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků