S větrem ve vlasech....
Moderátor: řidičBOB
Re: S větrem ve vlasech....
a mně nikdo nevěřil když sem dal na m4Zlika OZ ultraleggera a non RFT a tím ušetřil asi 4 kila na kole, že to pocitově přidalo aspoň 20 kobyl....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: S větrem ve vlasech....
No uvidíme, dle dostupných info je v plánu úspora 2.7kg na kole a ještě zmenšení obvodu i šířky...mmira píše:3 kila na kole jsem poznal i na skoro300 aute, na miate to musi byt jak padak za autem
Já jsem třeba na ctr fakt 4kg na disku nepoznal ani prd. Ale to bylo jen na disku, pneu byla pořád stejně těžká. U runflatu bych tipoval, že tam je díky větší hmotnosti na obvodu ten vliv daleko větší.pavproch píše:a mně nikdo nevěřil když sem dal na m4Zlika OZ ultraleggera a non RFT a tím ušetřil asi 4 kila na kole, že to pocitově přidalo aspoň 20 kobyl....
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). 

Re: S větrem ve vlasech....
To není jen o akceleraci, ale hlavně i o handlingu - u auta jako je miata násobně.
Takže čím lehčí kolo, tím líp. U pneu to není tak jednoduché, protože váha souvisí i s konstrukční tuhostí a tudíž úzce se směrovou stabilitou při změně směru. Takže pokud chceme přesné řízení a neplápolající záď, tak lehká guma nepotěší.
Ještě víc, než u miaty se to projeví u koncepce s motorem uprostřed - tam jsou některé gumy na zadní nápravě až nebezpečné svojí nestabilitou.
Takže čím lehčí kolo, tím líp. U pneu to není tak jednoduché, protože váha souvisí i s konstrukční tuhostí a tudíž úzce se směrovou stabilitou při změně směru. Takže pokud chceme přesné řízení a neplápolající záď, tak lehká guma nepotěší.
Ještě víc, než u miaty se to projeví u koncepce s motorem uprostřed - tam jsou některé gumy na zadní nápravě až nebezpečné svojí nestabilitou.
MG - radost až na kost.
Re: S větrem ve vlasech....
kdyz tak nad tim premyslim, tak jsem to poznal hlavne z projevu podvozku, na rychlosti asi uplne ne 

Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: S větrem ve vlasech....
Souhlas - tímto směrem se taky ubírám a měkkost lehké pneu v tomto případě nevadí, aspoň to bude hravější. Teď tam jsou poměrně lehký a už i na omak hodně měkký Contipremiumcontact 2 a nemám s tím problém.KDB píše:To není jen o akceleraci, ale hlavně i o handlingu - u auta jako je miata násobně.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). 

Re: S větrem ve vlasech....
Není úzkých gum, jenom malých koulí! 
Ale vážně, celkem to chápu, mít to jenom na hraní, tak to budu řešit podobně. Zatím preferuju co nejkratší brzdnou dráhu.

Ale vážně, celkem to chápu, mít to jenom na hraní, tak to budu řešit podobně. Zatím preferuju co nejkratší brzdnou dráhu.
Re: S větrem ve vlasech....
jenze mit sirsi gumy automaticky neznamena lepsi vykony 
http://simanaitissays.com/2016/01/10/wi ... footprint/

http://simanaitissays.com/2016/01/10/wi ... footprint/
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: S větrem ve vlasech....
venku je křasně.... až požiju svátečního králíčka a dám poobědové kafe, tak to vidím na vítr ve vlasech, v množném čísle a dlůůůůho... 

Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: S větrem ve vlasech....
Já už byl dopoledne
- sice jsem dostal doma trochu vyčiníno, kde jsem tak dlouho, ale co už. Dalších cca 80km s nebem nad hlavou a zrovna jsem zkusil i kameru: .
Jen teda musím říct, že miatka je nějaká nenažraná - nechápu jak v tomhle režimu může takhle lehký auto jet za 13.5L.

Jen teda musím říct, že miatka je nějaká nenažraná - nechápu jak v tomhle režimu může takhle lehký auto jet za 13.5L.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). 

Re: S větrem ve vlasech....
Pche! Já neska spálil na 350km asi 54 litránků....
Nááádhera! A to i přes doslova tragický sváteční provoz tady v okolí RpR.... ale jaxem se dostal dál směr Oderské vrchy, Libavá a potem Kelčská vrchovina , tak to bylo naprosto booooží.
V tym hustoprovozu tady okolo sem potkal: 2x Boxster, 2x 3er cábro, 1x miatku a jednu Z4 e89 v bílé perleti a červené kožce - podle značky tady v RpR nová... 5Z5 18xx (a podle výfuku a jak mu to jelo tak asi to nebyla 23i.... ale nmohla to být 28i .....

Nááádhera! A to i přes doslova tragický sváteční provoz tady v okolí RpR.... ale jaxem se dostal dál směr Oderské vrchy, Libavá a potem Kelčská vrchovina , tak to bylo naprosto booooží.
V tym hustoprovozu tady okolo sem potkal: 2x Boxster, 2x 3er cábro, 1x miatku a jednu Z4 e89 v bílé perleti a červené kožce - podle značky tady v RpR nová... 5Z5 18xx (a podle výfuku a jak mu to jelo tak asi to nebyla 23i.... ale nmohla to být 28i .....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.