S větrem ve vlasech....

Zážitky, zkušenosti, srazy, upozornění na nebezpečná místa i dotěrnou policii.

Moderátor: řidičBOB

Odpovědět
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 17125
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: S větrem ve vlasech....

Příspěvek od pavproch »

a mně nikdo nevěřil když sem dal na m4Zlika OZ ultraleggera a non RFT a tím ušetřil asi 4 kila na kole, že to pocitově přidalo aspoň 20 kobyl....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2831
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: S větrem ve vlasech....

Příspěvek od jarka »

mmira píše:3 kila na kole jsem poznal i na skoro300 aute, na miate to musi byt jak padak za autem
No uvidíme, dle dostupných info je v plánu úspora 2.7kg na kole a ještě zmenšení obvodu i šířky...
pavproch píše:a mně nikdo nevěřil když sem dal na m4Zlika OZ ultraleggera a non RFT a tím ušetřil asi 4 kila na kole, že to pocitově přidalo aspoň 20 kobyl....
Já jsem třeba na ctr fakt 4kg na disku nepoznal ani prd. Ale to bylo jen na disku, pneu byla pořád stejně těžká. U runflatu bych tipoval, že tam je díky větší hmotnosti na obvodu ten vliv daleko větší.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Uživatelský avatar
KDB
Mistr volantu
Příspěvky: 562
Registrován: čtv 10 lis 15:52

Re: S větrem ve vlasech....

Příspěvek od KDB »

To není jen o akceleraci, ale hlavně i o handlingu - u auta jako je miata násobně.
Takže čím lehčí kolo, tím líp. U pneu to není tak jednoduché, protože váha souvisí i s konstrukční tuhostí a tudíž úzce se směrovou stabilitou při změně směru. Takže pokud chceme přesné řízení a neplápolající záď, tak lehká guma nepotěší.
Ještě víc, než u miaty se to projeví u koncepce s motorem uprostřed - tam jsou některé gumy na zadní nápravě až nebezpečné svojí nestabilitou.
MG - radost až na kost.
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: S větrem ve vlasech....

Příspěvek od mmira »

kdyz tak nad tim premyslim, tak jsem to poznal hlavne z projevu podvozku, na rychlosti asi uplne ne :)
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2831
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: S větrem ve vlasech....

Příspěvek od jarka »

KDB píše:To není jen o akceleraci, ale hlavně i o handlingu - u auta jako je miata násobně.
Souhlas - tímto směrem se taky ubírám a měkkost lehké pneu v tomto případě nevadí, aspoň to bude hravější. Teď tam jsou poměrně lehký a už i na omak hodně měkký Contipremiumcontact 2 a nemám s tím problém.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Uživatelský avatar
EL_XEL
Letec
Příspěvky: 1540
Registrován: úte 26 črc 12:19

Re: S větrem ve vlasech....

Příspěvek od EL_XEL »

Není úzkých gum, jenom malých koulí! :-D

Ale vážně, celkem to chápu, mít to jenom na hraní, tak to budu řešit podobně. Zatím preferuju co nejkratší brzdnou dráhu.
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: S větrem ve vlasech....

Příspěvek od mmira »

jenze mit sirsi gumy automaticky neznamena lepsi vykony :)

http://simanaitissays.com/2016/01/10/wi ... footprint/
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 17125
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: S větrem ve vlasech....

Příspěvek od pavproch »

venku je křasně.... až požiju svátečního králíčka a dám poobědové kafe, tak to vidím na vítr ve vlasech, v množném čísle a dlůůůůho... :D
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2831
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: S větrem ve vlasech....

Příspěvek od jarka »

Já už byl dopoledne :D - sice jsem dostal doma trochu vyčiníno, kde jsem tak dlouho, ale co už. Dalších cca 80km s nebem nad hlavou a zrovna jsem zkusil i kameru: .
Jen teda musím říct, že miatka je nějaká nenažraná - nechápu jak v tomhle režimu může takhle lehký auto jet za 13.5L.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 17125
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: S větrem ve vlasech....

Příspěvek od pavproch »

Pche! Já neska spálil na 350km asi 54 litránků.... :D

Nááádhera! A to i přes doslova tragický sváteční provoz tady v okolí RpR.... ale jaxem se dostal dál směr Oderské vrchy, Libavá a potem Kelčská vrchovina , tak to bylo naprosto booooží.

V tym hustoprovozu tady okolo sem potkal: 2x Boxster, 2x 3er cábro, 1x miatku a jednu Z4 e89 v bílé perleti a červené kožce - podle značky tady v RpR nová... 5Z5 18xx (a podle výfuku a jak mu to jelo tak asi to nebyla 23i.... ale nmohla to být 28i .....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Odpovědět