Audi quattro - systemy pohonu 4×4

Když se chcete ponořit do nitra...
Odpovědět
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4

Příspěvek od Vana »

Tak že tyhle náhražky nemůžou zdaleka nahradit mechnické závěrky víme dobře aniž bychom byli traktoristi.
Na druhé straně je to furt lepší než nic
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 17181
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4

Příspěvek od pavproch »

mně zaujala ta poznámka o tom, že zadní diff v H zřejmě musí být krapet rychlejší než přední, aby H dokázal "trvaleji" držet prokluz... geometricko-matematicko-fyzikálně tahle domněnka má hlavu i patu, nevíte někdo, esli to tak je aji v reálu?
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4

Příspěvek od Vana »

pokud tím myslíš převodový poměr P/Z u Haldexu tak ten je 1:1
Abre
Autoškolák
Příspěvky: 81
Registrován: pát 27 pro 14:19

Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4

Příspěvek od Abre »

Japa: Samozrejme ze to jde naprogramovat lepe. Dnesni auta uz jsou prakticky drive by wire, takze RJ vi vsechno co potrebuje aby vyhodnotila prokluz ve zlomku vteriny. Zna otacky na jednotlivych kolech, otacky motoru, zarazeny kvalt, natoceni volantu, rozchod kol na napravach i rozvor, takze za kazde situace vi, jake otacky ma ktere kolo mit. Prida nejakou toleranci a rozdil je nechteny prokluz.
A jak je videt na tom poslednim videu, tak EDS umi zasahovat rychle, jenom musi byt auto v offroad mode. Coz je super dusledek koncernove politiky, protoze v nizsi stredni jej z tria XPerience, Scout a Allroad, ma pouze Golf.

pavproch: H5 zrychluje jen hridel na 1,6 ale na zadnim diferencialu se otacky redukuji zase zpatky na 1. Ford u Focusu RS prevoduje hridel jeste vic do rychla a i pres redukci na difu, porad toci zadkem vic. O kolik presne netusim, ale staci to na vyrazne pretacivou charakteristiku puvodniho predohrabu, kdyz se prepne do drifft mode.
Uživatelský avatar
x2005
Letec
Příspěvky: 1253
Registrován: úte 01 bře 11:08

Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4

Příspěvek od x2005 »

Tady je ukázka H5 na sněhu a ledu. Teda že by mě to nějak přesvědčilo se říct nedá. Kola se tak nějak nahodile protáčejí.

https://youtu.be/1B_V5cZVIiE?t=5m57s

Otázka je, o kolik by byl lepší pověstný "symetrický AWD" s automatem nebo variátorem...... :-ss
Uživatelský avatar
oxik
Letec
Příspěvky: 1816
Registrován: pát 27 čer 10:30

Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4

Příspěvek od oxik »

Mně se líbí, jak v 7:45 ještě couvá, ale už tam řadí D..nebo se pletu?
Uživatelský avatar
Snowman000
Letec
Příspěvky: 5708
Registrován: čtv 17 bře 09:36
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4

Příspěvek od Snowman000 »

x2005 píše:Otázka je, o kolik by byl lepší pověstný "symetrický AWD" s automatem nebo variátorem...... :-ss
Nejak takto...bez elektroniky ani na krok... 8-x
https://youtu.be/l244PuAJ-gg?t=313
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Uživatelský avatar
x2005
Letec
Příspěvky: 1253
Registrován: úte 01 bře 11:08

Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4

Příspěvek od x2005 »

Díky za odkaz. Bez X-Mode se to chovalo stejně jako Superb3 s H5. Takže Outback je to saný jako Passat B8 Alltrack. :ymhug:
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4

Příspěvek od Vana »

Však tohle už není symetrické AWD, Outback s CVT má přece mezinápravovou spojku, ne ?
retron
Letec
Příspěvky: 1414
Registrován: pát 13 dub 10:44

Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4

Příspěvek od retron »

nová A4ka vypadá poměrně schopně
https://youtu.be/P1cPjbmyb5c
Odpovědět