Vana píše:Jinak asi nemusíme diskutovat že při jízdě v zatáčce je dvoukolka i čtyřkolka zatížená stejnou odstředivou silou, takže bez akcelerace v té chvíli mezi nimi rozdíl není. Ten rozdíl přichází s akcelerací ale pak už je zřetelný na rovině i v zatáčce.
To je jasné.
Ale jak je to s tím, co psal Bond:
RS6 na snehu brutalne vystreli, ale v první zatáčce leti po tecne ven.. ven neleti leda by jela stejne pomalu jako ja s RWD.. to stejny overeno se subaru, mitsu, nebo s porsche...
Zaslechl jsem totéž od uživatelů permanentních čtyřkolek (Subaru). Pokud jedou po cestě se špatnou adhezí, tak v zatáčkách je ten točivý moment na zadních kolech tlačí ze zatáčky ven, bez ohledu na to, jak jsou natočená přední kola (ta zadní kola jakoby ty přední přetlačily). Ta přední kola na kluzkém povrchu nejsou schopná zatáčet sa autem, když navíc ze zadu je tlačná síla v podélném směru auta.
U mé Hondy CRV poznám, když v zatáčce sepne zadek, prostě to auto najednou začne vykružovat tu zatáčku v jiném poloměru. Na internetu najdeš i story o tom, že to "nepřipraveného" řidiče poslalo mimo silnici.
Máš info, jak je vyřešen náhon na zadek u Hondy? Na internetu jsem nějaké pořádné reference nenašel (asi neumím hledat).