nevymyslim kraviny, vychazim z toho co jsem realne videl třeba na akcich KSA, třeba takova RS6 na snehu brutalne vystreli, ale v první zatáčce leti po tecne ven.. ven neleti leda by jela stejne pomalu jako ja s RWD.. to stejny overeno se subaru, mitsu, nebo s porsche... o stabilite při brzdeni motorem samozrejme není pochyb, ale při brzdeni brzdama jsme na tom všichni prakticky stejne. Nevim proc bych si tohle mel vymysletVana píše:Hele Bonde prosím tě nevymýšlej kraviny. Asi budeš mít projetých více aut než já, auta moc nestřídám, ale to nezatáčení a nebrzdění považuju teda za hodně velké klišé. Auto zatáčí úplně v pohodě, spíše bych řekl že zatáčet na sněhu je pro něj přímo radost. A brzdí líp než 2WD což jsem si jistý. Nevím jestli má kratší brzdnou dráhu, ale určitě stabilitu při brzdění motorem všema čtyřma má podle mě příkladnou. Zrovna se mi to samo připomnělo když jsem nedávno fičel v polokalamitní situaci dolů od přehrady ŠanceBond007 píše:Jak rikas, paradne to jede rovne.. Ale zatocit nebo zabrzdit to moc neuminemam problem priznat, ze rwd ma obrovskej problem pri rozjezdu.. Ale jakmile uz je v pohybu, rozdily dela spis rj mezi volantem a pedalama... Nemluvime li o jizde do vyraznejsiho kopce
Audi quattro - systemy pohonu 4×4
Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Mini Cooper JCW
Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4
klasicky tragicka kvalita, ale srovnani porsche turbo (4x4) a M3 (RWD) na kluzkym povrchu... není to uplne idealni, vim, ale nic lepšího jsem ted nesehnal
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Mini Cooper JCW
Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4
Zrovna 911 pretizena jasne na zadek i ve ctyrkolce neni dobra reference. Takhle nejaka 330i xDrive by byla pro srovnani lepsi. Navic na takhle upravene trati staci na predku dostatecne lepiva zimni guma aby se roztocila sama.
Jinak pri brzdeni motorem mi bude asi Haldex k prdu napric vsemi generacemi ne?
Jinak pri brzdeni motorem mi bude asi Haldex k prdu napric vsemi generacemi ne?
Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4
Zrovna jsem to chtěl napsat že Porsche není ideální příklad, je to výrazně preferovaná RWD a navíc ten nešťastník s ní jen zoufale zápasí.
Kromě toho myslím je dost rozdíl mezi jízdou na hraně po oválu kde to klidně můžu poslat mimo trať a běžnou silnicí s provozem lemovanou škarpami. Tam se přece jen musí do zatáček opatrněji a s nějakou rezervou, což přináší častější zpomalování a následnou akceleraci a tím i body pro AWD
Jinak asi nemusíme diskutovat že při jízdě v zatáčce je dvoukolka i čtyřkolka zatížená stejnou odstředivou silou, takže bez akcelerace v té chvíli mezi nimi rozdíl není. Ten rozdíl přichází s akcelerací ale pak už je zřetelný na rovině i v zatáčce.
A co se týká brzdění s Haldexem je to bohužel jak píše Abre, při brzdění se odpojuje a ještě se tím výrobci z nějakého záhadného důvodu chlubí. Není to ovšem jeho konstrukcí, ale obvyklým naprogramováním.
Kromě toho myslím je dost rozdíl mezi jízdou na hraně po oválu kde to klidně můžu poslat mimo trať a běžnou silnicí s provozem lemovanou škarpami. Tam se přece jen musí do zatáček opatrněji a s nějakou rezervou, což přináší častější zpomalování a následnou akceleraci a tím i body pro AWD
Jinak asi nemusíme diskutovat že při jízdě v zatáčce je dvoukolka i čtyřkolka zatížená stejnou odstředivou silou, takže bez akcelerace v té chvíli mezi nimi rozdíl není. Ten rozdíl přichází s akcelerací ale pak už je zřetelný na rovině i v zatáčce.
A co se týká brzdění s Haldexem je to bohužel jak píše Abre, při brzdění se odpojuje a ještě se tím výrobci z nějakého záhadného důvodu chlubí. Není to ovšem jeho konstrukcí, ale obvyklým naprogramováním.
Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4
Akurat som to chcel napisat ze to video je tazko tendencne. Ani nie tak kvoli tej 911, ale na kazde jedno taketo video kde RWD stiha na snehu za 4x4 sa da najst 10 videi kde je 2WD len ako kulisa. 
Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4
však pod tim popiskem pisu, ze vim ze to video není idealni, ale bohužel nic lepšího z vlastní produkce nemam... ale vim, ze se na stejne akci podobne placali všichni, at uz rwd nebo awd nebo fwd... nic vic, nic min911T píše:Akurat som to chcel napisat ze to video je tazko tendencne. Ani nie tak kvoli tej 911, ale na kazde jedno taketo video kde RWD stiha na snehu za 4x4 sa da najst 10 videi kde je 2WD len ako kulisa.
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Mini Cooper JCW
Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4
To je jasné.Vana píše:Jinak asi nemusíme diskutovat že při jízdě v zatáčce je dvoukolka i čtyřkolka zatížená stejnou odstředivou silou, takže bez akcelerace v té chvíli mezi nimi rozdíl není. Ten rozdíl přichází s akcelerací ale pak už je zřetelný na rovině i v zatáčce.
Ale jak je to s tím, co psal Bond:
Zaslechl jsem totéž od uživatelů permanentních čtyřkolek (Subaru). Pokud jedou po cestě se špatnou adhezí, tak v zatáčkách je ten točivý moment na zadních kolech tlačí ze zatáčky ven, bez ohledu na to, jak jsou natočená přední kola (ta zadní kola jakoby ty přední přetlačily). Ta přední kola na kluzkém povrchu nejsou schopná zatáčet sa autem, když navíc ze zadu je tlačná síla v podélném směru auta.RS6 na snehu brutalne vystreli, ale v první zatáčce leti po tecne ven.. ven neleti leda by jela stejne pomalu jako ja s RWD.. to stejny overeno se subaru, mitsu, nebo s porsche...
U mé Hondy CRV poznám, když v zatáčce sepne zadek, prostě to auto najednou začne vykružovat tu zatáčku v jiném poloměru. Na internetu najdeš i story o tom, že to "nepřipraveného" řidiče poslalo mimo silnici.
Máš info, jak je vyřešen náhon na zadek u Hondy? Na internetu jsem nějaké pořádné reference nenašel (asi neumím hledat).
Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4
tak u tech AWD se to resi tim, ze si musíš to auto před zatáčkou rozhodit a v prubehu cele zatáčky pak mas vlastne všechna 4 kola rovne a hrabes se ze zatáčky pryc...vytocit kola a dat plyn je nesmysl... ale chce to uz hodne umet, aby si to clovek dovolil na bezne ceste 
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Mini Cooper JCW
Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4
Bond: myslím že není nutné auto přímo rozhodit, stačí jen napřed otočit volat a pak přidat plyn a reakce je i tak dost přesvědčivá. Aspoň mi to přijde naprosto v pohodě a čitelné, jezdím s tím třináctou zimu a nějaké rušivé nedotáčivosti bych si za tu dobu asi všiml. Pochopitelně každé auto má nějaké charakteristické chování, ale přijde mi že přizpůsobit se koncernovému fulltime je hodně snadné.
Double: starší CRV měly jakýsi zoufalý systém dvou olejových čerpadel, které pro svou aktivaci nezbytně potřebovaly aby nějaké kola prokluzovaly. Od roku 2012 Honda montuje elektronicky řízenou spojku která má teoretické předpoklady k mnohem lepší funkci, nicméně výsledek jak jsme už řešili až tak přesvědčivý není
Double: starší CRV měly jakýsi zoufalý systém dvou olejových čerpadel, které pro svou aktivaci nezbytně potřebovaly aby nějaké kola prokluzovaly. Od roku 2012 Honda montuje elektronicky řízenou spojku která má teoretické předpoklady k mnohem lepší funkci, nicméně výsledek jak jsme už řešili až tak přesvědčivý není
Naposledy upravil(a) Vana dne úte 19 led 11:16, celkem upraveno 1 x.
Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4
parkrate uz jsem to psal a asi musim znovu. je jedno, jestli je to awd, rwd ci fwd, rozhodujici vliv ma vyvazeni auta, pak teprve pohanena naprava.
vsechna (seriova) subaru a audi leti ze zatacky po cumaku hlavne proto, ze maji motor pred predni napravou a jsou tezka na cumak. u nich plati to, co psal bond vyse. tedy ne jen u nich, plati to u cehokoliv, jen u awd to ma nejvetsi vyznam.
edit: a jeste doplnim jednu vec. po cumaku pujde ven samozrejme vse, jen u RWD a AWD bez aktivnich diferaku se ta nedotacivost zdurazni. plati ovsem, ze se to chova ruzne v zavislosti na praci s plynem. pomale a pozvolne pridavani = nedotacivost, proslapnuti plynu = utrhnuti a pretacivy smyk.
vsechna (seriova) subaru a audi leti ze zatacky po cumaku hlavne proto, ze maji motor pred predni napravou a jsou tezka na cumak. u nich plati to, co psal bond vyse. tedy ne jen u nich, plati to u cehokoliv, jen u awd to ma nejvetsi vyznam.
edit: a jeste doplnim jednu vec. po cumaku pujde ven samozrejme vse, jen u RWD a AWD bez aktivnich diferaku se ta nedotacivost zdurazni. plati ovsem, ze se to chova ruzne v zavislosti na praci s plynem. pomale a pozvolne pridavani = nedotacivost, proslapnuti plynu = utrhnuti a pretacivy smyk.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou