Audi quattro - systemy pohonu 4×4

Když se chcete ponořit do nitra...
Odpovědět
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4

Příspěvek od Vana »

ctrl_j píše:Tento clanek rozlisuje i mezi jednotlivymi typy Torsenu
(2015 Feb special issue) AWD system dissected: Audi quattro vs. Volkswagen 4motion
Zběžně jsem proletěl. V bodě 8. (4Motion on the Gen 1 VW Touareg) mají blbě popsané rozdělení momentů ale jinak celkem o.k.
Uživatelský avatar
Snowman000
Letec
Příspěvky: 5708
Registrován: čtv 17 bře 09:36
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4

Příspěvek od Snowman000 »

Este jedno snezne video do party...co bych za taky vlek dal ;))
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 17181
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4

Příspěvek od pavproch »

Neska večer byl u vaněčka taky takový beton, že by sa dalo autem asi vyhrabat až nahoru.... kdeže měkké firny sou... :D
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Abre
Autoškolák
Příspěvky: 81
Registrován: pát 27 pro 14:19

Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4

Příspěvek od Abre »

Nemel by nekdo neco k nastaveni Haldexu gen.5 v koncernovych Scoutech?
Obcas se da neco najit, jako kdyz treba https://www.youtube.com/watch?v=R37BTEcGEFs Rasto Chvala ukazuje, ze kdyz stoji v kopci a da na rozjezd vic plynu, system preemptivne spojku sepne, takze se neceka az na prokluz predku.
Golf Allroad ma Offroad mode, kde by to melo do nejake rychlosti taky byt sepnute natvrdo, a delit moment 50:50 jako mezinapravovy samosvor.
Ma to snad pomahat i na vyjezdu ze zatacek, jenze jeste se do toho michaji mody jako sport, komfort, eco, kde se chovani asi taky bude menit. Je to vsechno strasne vagni a nemuzu zadne konkretni informace o nastaveni najit.
Mozna to taji zamerne jako svoje know how, nicmene jako majitel bych rad tusil co od auta muzu cekat.
Uživatelský avatar
x2005
Letec
Příspěvky: 1253
Registrován: úte 01 bře 11:08

Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4

Příspěvek od x2005 »

Kdysi dávno na nějakém školení/prezentaci haldexu 5. generace bylo řečeno, že při rozjezdu/akceleraci se zadek automaticky (částečně?) připojí. Možná taky proto je v některých výše uvedených odkazech použito slovo proaktivní. Ovšem kolik se toho proaktivně/preventivně pošle na zadek si nepamatuji nebo to tam nebylo řečeno.
Abre
Autoškolák
Příspěvky: 81
Registrován: pát 27 pro 14:19

Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4

Příspěvek od Abre »

To jsou prave ty marketingove prezentace.
Na videu co jsem linkoval je jasne ukazana situace, kdy se auto rozjizdi v kopci, a ma hild assist takze nejake cidlo naklonu nutne taky. Venku mrzne, coz system taky vi. Pro FWD nejhorsi mozna kombinace a clovek by cekal, ze preemptivni AWD pripoji zadek. Namisto toho pri jemnem pridani plynu, system porad ceka az uklouzne predek.
Tech promenych je tam evidentne dost a nejaky podrobnejsi popis jsem nikde nenasel.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 17181
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4

Příspěvek od pavproch »

moje praktická zkušenost: na scoutu (oct II MY2010 - čili zřejmě H4) i na leguánovi (MY2012 - H5?!?) přední kola prohrábnou tak 15stupńů, někdy ani to ne a pak už to hrabe všema čtyřma.... 3er (xD) hrabe od první píkosekukundy všema čtyřma a pindici (viskoza) se př. kola protočí max 60st .... je ale fakt, že sa na sněhu do kopce s jakýmkoli svým autem snažím vždy rozjíždět plynule a citlivě, ne že vytočím motor do 4tis a prudce pustím spojku ("launch control"), nejsu howado
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 28467
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4

Příspěvek od řidičBOB »

haldex 5 je někdy od poloviny 2013...
U H2 byl nutnou podmínkou sepnutí zadní nápravy rozdíl otáček předních a zadních kol. U H4 toto už není nutnou podmínkou.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4

Příspěvek od Vana »

Abre píše:... Golf Allroad ma Offroad mode, kde by to melo do nejake rychlosti taky byt sepnute natvrdo, a delit moment 50:50 jako mezinapravovy samosvor..
Offroad mode ani konkurenční systémy označené 4x4 Lock apod. z principu nemůžou spínat mezinápravovou spojku natvrdo. Spíše se jedná o určitý stupeň částečného sepnutí, tak aby se moment částečně přenášel (a byl připravený v případě potřeby rychle utáhnout víc) ale zároveň se ještě umožnily rozdílné otáčky kol v zatáčkách apod.

Kromě toho sepnutá spojka ani mezinapravový samosvor nedělí moment v poměru 50:50. Což je dobře, při snížené adhezi by byl takový poměr silně nežádoucí.
Abre
Autoškolák
Příspěvky: 81
Registrován: pát 27 pro 14:19

Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4

Příspěvek od Abre »

Jasne, to jsem napsal blbe, Offroad mode neni uzaverka diferencialu.
Nicmene se obavam, ze to bude snad jediny rezim, kdy bude chovani spojky predvidatelne. Bude posilat vyznamnou cast momentu trvale dozadu.
Jinak je to ciste v rezii elektroniky a tvrzeni ze pri rozjezdu nebo v zatackach vzdycky pripne zadek asi nebude uplne pravda.
Odpovědět