Zběžně jsem proletěl. V bodě 8. (4Motion on the Gen 1 VW Touareg) mají blbě popsané rozdělení momentů ale jinak celkem o.k.ctrl_j píše:Tento clanek rozlisuje i mezi jednotlivymi typy Torsenu
(2015 Feb special issue) AWD system dissected: Audi quattro vs. Volkswagen 4motion
Audi quattro - systemy pohonu 4×4
Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4
- Snowman000
- Letec
- Příspěvky: 5708
- Registrován: čtv 17 bře 09:36
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4
Este jedno snezne video do party...co bych za taky vlek dal 

Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4
Neska večer byl u vaněčka taky takový beton, že by sa dalo autem asi vyhrabat až nahoru.... kdeže měkké firny sou... 

Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4
Nemel by nekdo neco k nastaveni Haldexu gen.5 v koncernovych Scoutech?
Obcas se da neco najit, jako kdyz treba https://www.youtube.com/watch?v=R37BTEcGEFs Rasto Chvala ukazuje, ze kdyz stoji v kopci a da na rozjezd vic plynu, system preemptivne spojku sepne, takze se neceka az na prokluz predku.
Golf Allroad ma Offroad mode, kde by to melo do nejake rychlosti taky byt sepnute natvrdo, a delit moment 50:50 jako mezinapravovy samosvor.
Ma to snad pomahat i na vyjezdu ze zatacek, jenze jeste se do toho michaji mody jako sport, komfort, eco, kde se chovani asi taky bude menit. Je to vsechno strasne vagni a nemuzu zadne konkretni informace o nastaveni najit.
Mozna to taji zamerne jako svoje know how, nicmene jako majitel bych rad tusil co od auta muzu cekat.
Obcas se da neco najit, jako kdyz treba https://www.youtube.com/watch?v=R37BTEcGEFs Rasto Chvala ukazuje, ze kdyz stoji v kopci a da na rozjezd vic plynu, system preemptivne spojku sepne, takze se neceka az na prokluz predku.
Golf Allroad ma Offroad mode, kde by to melo do nejake rychlosti taky byt sepnute natvrdo, a delit moment 50:50 jako mezinapravovy samosvor.
Ma to snad pomahat i na vyjezdu ze zatacek, jenze jeste se do toho michaji mody jako sport, komfort, eco, kde se chovani asi taky bude menit. Je to vsechno strasne vagni a nemuzu zadne konkretni informace o nastaveni najit.
Mozna to taji zamerne jako svoje know how, nicmene jako majitel bych rad tusil co od auta muzu cekat.
Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4
Kdysi dávno na nějakém školení/prezentaci haldexu 5. generace bylo řečeno, že při rozjezdu/akceleraci se zadek automaticky (částečně?) připojí. Možná taky proto je v některých výše uvedených odkazech použito slovo proaktivní. Ovšem kolik se toho proaktivně/preventivně pošle na zadek si nepamatuji nebo to tam nebylo řečeno.
Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4
To jsou prave ty marketingove prezentace.
Na videu co jsem linkoval je jasne ukazana situace, kdy se auto rozjizdi v kopci, a ma hild assist takze nejake cidlo naklonu nutne taky. Venku mrzne, coz system taky vi. Pro FWD nejhorsi mozna kombinace a clovek by cekal, ze preemptivni AWD pripoji zadek. Namisto toho pri jemnem pridani plynu, system porad ceka az uklouzne predek.
Tech promenych je tam evidentne dost a nejaky podrobnejsi popis jsem nikde nenasel.
Na videu co jsem linkoval je jasne ukazana situace, kdy se auto rozjizdi v kopci, a ma hild assist takze nejake cidlo naklonu nutne taky. Venku mrzne, coz system taky vi. Pro FWD nejhorsi mozna kombinace a clovek by cekal, ze preemptivni AWD pripoji zadek. Namisto toho pri jemnem pridani plynu, system porad ceka az uklouzne predek.
Tech promenych je tam evidentne dost a nejaky podrobnejsi popis jsem nikde nenasel.
Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4
moje praktická zkušenost: na scoutu (oct II MY2010 - čili zřejmě H4) i na leguánovi (MY2012 - H5?!?) přední kola prohrábnou tak 15stupńů, někdy ani to ne a pak už to hrabe všema čtyřma.... 3er (xD) hrabe od první píkosekukundy všema čtyřma a pindici (viskoza) se př. kola protočí max 60st .... je ale fakt, že sa na sněhu do kopce s jakýmkoli svým autem snažím vždy rozjíždět plynule a citlivě, ne že vytočím motor do 4tis a prudce pustím spojku ("launch control"), nejsu howado
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 28467
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4
haldex 5 je někdy od poloviny 2013...
U H2 byl nutnou podmínkou sepnutí zadní nápravy rozdíl otáček předních a zadních kol. U H4 toto už není nutnou podmínkou.
U H2 byl nutnou podmínkou sepnutí zadní nápravy rozdíl otáček předních a zadních kol. U H4 toto už není nutnou podmínkou.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time

Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4
Offroad mode ani konkurenční systémy označené 4x4 Lock apod. z principu nemůžou spínat mezinápravovou spojku natvrdo. Spíše se jedná o určitý stupeň částečného sepnutí, tak aby se moment částečně přenášel (a byl připravený v případě potřeby rychle utáhnout víc) ale zároveň se ještě umožnily rozdílné otáčky kol v zatáčkách apod.Abre píše:... Golf Allroad ma Offroad mode, kde by to melo do nejake rychlosti taky byt sepnute natvrdo, a delit moment 50:50 jako mezinapravovy samosvor..
Kromě toho sepnutá spojka ani mezinapravový samosvor nedělí moment v poměru 50:50. Což je dobře, při snížené adhezi by byl takový poměr silně nežádoucí.
Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4
Jasne, to jsem napsal blbe, Offroad mode neni uzaverka diferencialu.
Nicmene se obavam, ze to bude snad jediny rezim, kdy bude chovani spojky predvidatelne. Bude posilat vyznamnou cast momentu trvale dozadu.
Jinak je to ciste v rezii elektroniky a tvrzeni ze pri rozjezdu nebo v zatackach vzdycky pripne zadek asi nebude uplne pravda.
Nicmene se obavam, ze to bude snad jediny rezim, kdy bude chovani spojky predvidatelne. Bude posilat vyznamnou cast momentu trvale dozadu.
Jinak je to ciste v rezii elektroniky a tvrzeni ze pri rozjezdu nebo v zatackach vzdycky pripne zadek asi nebude uplne pravda.