O akceleraci z mista neni pochyb, ani o vyjeti do hur pristupnych mist.. U toho ostatniho uz je to ale spis jedna z polopravd a omylu sirenych mezi ridici... Hlavne ta tebou uvadeny pocit jistoty.. On je to vetsinou vazne jen pocit, ktery ridici dava falesny dojem jak to auto funguje, ale jen do doby nez musis brzdit nebo zatocit;) obzvlast v provozu hlavne od cca 100 + pohon prakticky nehraje roli, nejdulezitejsi jsou pneu, ridic, pripadne LSDVana píše:u trvalé 4x4 motor pomáhá rovnoměrně brzdit všechna 4 kola na hraně před zásahem ABS, třeba na sněhu je to docela poznat (samozřejmě víc na nižší kvalty)mmira píše:jak souvisi brzdeni se sytemem pohonu?
Podobný rozdíl je když pojedeš s kopce s dvoukolkou bez kvaltu nebo s kvaltem - to druhé působí citelně jistěji
Bond: nevím jak na ledovém oválu ale v běžném provoze je na sněhu rozdíl propastný. Potřebuješ předjet? Předjedeš. Potřebuješ vyrazit přes křižovatku ? Vyrazíš. Jízda je daleko jistější, přece to sám musíš znát
To vyjetí na kopec které se dává jako hlavní přednost 4x4 beru už jen jako třešničku na dortu
Jak na meziplyny?
Re: Jak na meziplyny?
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Mini Cooper JCW
Re: Jak na meziplyny?
Bond: docela bych nesouhlasil že význam pohonu končí u 100 kmh. V téhle rychlosti i 4x4 na hladším sněhu ještě spolehlivě hrabe, párkát jsem to zažil i kolem 120 kmh. Dvoukolka by na takovém povrchu protáčela kola i ve stopadesáti
A co se týká pocitů, už jsem se 4x4 taky musel párkrát brzdit a zatáčet a fungovalo to fajn
(akorát nevím jestli nejsme moc OT)
A co se týká pocitů, už jsem se 4x4 taky musel párkrát brzdit a zatáčet a fungovalo to fajn
(akorát nevím jestli nejsme moc OT)
Re: Jak na meziplyny?
Nemám se 4wd žádný zkušenosti, ale u full-time-awd si tu pomoc při brždění umím představit. Když jsem řídil v Brně závodní fwd s lamelovým 1.5 cestným LSD, tak hlavní věc které jsem si všiml byl právě o dost lepší grip při brždění. Přišlo mi, že to vyhladí rozdíl v gripu mezi levým a pravým kolem a výsledkem bylo o dost lepší chování na brzdách, což se projevilo podstatným posunutím brzdných bodů. U full-time-awd bych to čekal podobný, jen to umí vyhladit ještě mezi nápravama.
Naposledy upravil(a) jarka dne pát 13 lis 18:59, celkem upraveno 1 x.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: Jak na meziplyny?
přesně, mám na to stejný názor
Re: Jak na meziplyny?
Zima se blizi, tak se nabizi se nekde sejit a vsechno si to vyzkouset zrovna pred rokem mi na af nekde v diskuzi nekdo tvrdil jak je zadokolka ala m3 nepouzitelna na vode, a na videu to i na tunach vody co padaly zrychlilo pod 5s
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Mini Cooper JCW
Re: Jak na meziplyny?
bond: Jsem pro, jen se mohu zúčastnit pouze s trapnou fwd - dorazím Ignácem.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: Jak na meziplyny?
Vezmu ors, ta je na snehu nejtragictejsim autem co znam kdo vymyslel nevypinatelnej protiprokluz nebo stabilizaci byl debil... Koega ted objednava rs230, tak treba bude fungovat lipjarka píše:bond: Jsem pro, jen se mohu zúčastnit pouze s trapnou fwd - dorazím Ignácem.
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Mini Cooper JCW
Re: Jak na meziplyny?
Na ORS se vykašli, vem M3 ať můžeš předvést 0-100kmh na sněhu pod 6s . Už aby byl sníh - bych se šel sklouznout...
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).