u trvalé 4x4 motor pomáhá rovnoměrně brzdit všechna 4 kola na hraně před zásahem ABS, třeba na sněhu je to docela poznat (samozřejmě víc na nižší kvalty)
Podobný rozdíl je když pojedeš s kopce s dvoukolkou bez kvaltu nebo s kvaltem - to druhé působí citelně jistěji
Bond: nevím jak na ledovém oválu ale v běžném provoze je na sněhu rozdíl propastný. Potřebuješ předjet? Předjedeš. Potřebuješ vyrazit přes křižovatku ? Vyrazíš. Jízda je daleko jistější, přece to sám musíš znát
To vyjetí na kopec které se dává jako hlavní přednost 4x4 beru už jen jako třešničku na dortu
O akceleraci z mista neni pochyb, ani o vyjeti do hur pristupnych mist.. U toho ostatniho uz je to ale spis jedna z polopravd a omylu sirenych mezi ridici... Hlavne ta tebou uvadeny pocit jistoty.. On je to vetsinou vazne jen pocit, ktery ridici dava falesny dojem jak to auto funguje, ale jen do doby nez musis brzdit nebo zatocit;) obzvlast v provozu hlavne od cca 100 + pohon prakticky nehraje roli, nejdulezitejsi jsou pneu, ridic, pripadne LSD
Bond: docela bych nesouhlasil že význam pohonu končí u 100 kmh. V téhle rychlosti i 4x4 na hladším sněhu ještě spolehlivě hrabe, párkát jsem to zažil i kolem 120 kmh. Dvoukolka by na takovém povrchu protáčela kola i ve stopadesáti
A co se týká pocitů, už jsem se 4x4 taky musel párkrát brzdit a zatáčet a fungovalo to fajn
Nemám se 4wd žádný zkušenosti, ale u full-time-awd si tu pomoc při brždění umím představit. Když jsem řídil v Brně závodní fwd s lamelovým 1.5 cestným LSD, tak hlavní věc které jsem si všiml byl právě o dost lepší grip při brždění. Přišlo mi, že to vyhladí rozdíl v gripu mezi levým a pravým kolem a výsledkem bylo o dost lepší chování na brzdách, což se projevilo podstatným posunutím brzdných bodů. U full-time-awd bych to čekal podobný, jen to umí vyhladit ještě mezi nápravama.
Naposledy upravil(a) jarka dne pát 13 lis 18:59, celkem upraveno 1 x.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Zima se blizi, tak se nabizi se nekde sejit a vsechno si to vyzkouset zrovna pred rokem mi na af nekde v diskuzi nekdo tvrdil jak je zadokolka ala m3 nepouzitelna na vode, a na videu to i na tunach vody co padaly zrychlilo pod 5s
jarka píše:bond: Jsem pro, jen se mohu zúčastnit pouze s trapnou fwd - dorazím Ignácem.
Vezmu ors, ta je na snehu nejtragictejsim autem co znam kdo vymyslel nevypinatelnej protiprokluz nebo stabilizaci byl debil... Koega ted objednava rs230, tak treba bude fungovat lip