Neutrál a zatáčky

Ať už se chcete stát lepším řidičem, nebo poradit ostatním, jak se zlepšit.

Re: Neutrál a zatáčky

Příspěvekod Noldo » čtv 23 úno 17:54

Za ideálnych podmienok pri bežnej jazde na tom asi nezáleží. Ak sa podmienky zhoršia tak určite na správnej rýchlosti. Častokrát sa to nezdá a stačí aby jemne spŕchlo a už sa mnohé miesta šmýkajú aj pri bežných rýchlostiach. Raz som takto vletel do jednej dedinskej zákruty 60 a neuvedomil som si, že pršalo. Asi je jasné, čo sa dialo, auto letelo po predku von a zaradená 5ka pri 1800 ot. auto nedokázala spomaliť. Nebolo to až také kritické a na cestu som sa zmestil, ale ten pocit bezmocnosti bol hrozný. Mať tam zaradenú 4ku, tak by sa auto po pustení plynu chytilo. Takže zákruty na neutrál iba s vedomím, že strácaš kontrolu nad motorom a že to v danej situácií nevadí.
Noldo
Řidič začátečník
 
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 01 bře 18:45

Re: Neutrál a zatáčky

Příspěvekod eLzyx » čtv 23 úno 20:57

d1.8t píše: Žádnej neutrál, žádná vyšlápnutá spojka.

to platí u RWD. U FWD to sice běžně takto také praktikuji, ale na uklouzaném sněhu je to o hubu. Tam je lepší to projet setrvačností, tedy s vyšlápnutou spojkou.
Volvo S60 2.4T
VW T2
Uživatelský avatar
eLzyx
Autoškolák
 
Příspěvky: 57
Registrován: pon 07 kvě 11:38

Re: Neutrál a zatáčky

Příspěvekod Bond007 » čtv 23 úno 21:02

To jsou hrozný zvěrstva co tu prezentujete :)

Vyšlapávat spojku nebo jezdit na neutrál v zatáčkách, to je totální amaterismus a ti co to uci v autoskolach by meli vratit licenci.
Ti co rikaji, ze je v pripade neutralu v zatacce idealni prenos sil, jsou traky jen pouzi teoretici.

Jak rika besip, mezi ridici je rpzsirena spousta polopravd a omylu. #-o
V 250 d
Bond007
Economy Run Master
 
Příspěvky: 2500
Registrován: pon 07 úno 18:18

Re: Neutrál a zatáčky

Příspěvekod Bond007 » čtv 23 úno 21:02

eLzyx píše:
d1.8t píše: Žádnej neutrál, žádná vyšlápnutá spojka.

to platí u RWD. U FWD to sice běžně takto také praktikuji, ale na uklouzaném sněhu je to o hubu. Tam je lepší to projet setrvačností, tedy s vyšlápnutou spojkou.

blbost, zarazenej kvalt a decentni plyn, aby bylo auto neutralni...
V 250 d
Bond007
Economy Run Master
 
Příspěvky: 2500
Registrován: pon 07 úno 18:18

Re: Neutrál a zatáčky

Příspěvekod Bond007 » čtv 23 úno 21:03

eLzyx píše:
d1.8t píše: Žádnej neutrál, žádná vyšlápnutá spojka.

to platí u RWD. U FWD to sice běžně takto také praktikuji, ale na uklouzaném sněhu je to o hubu. Tam je lepší to projet setrvačností, tedy s vyšlápnutou spojkou.

a co budes delat v pripade ze budes chtit v zatacce z nejakyho duvodu pridat plyn? lupnes tam bez meziplynu kvalt, totalne to urves a co potom dal?
V 250 d
Bond007
Economy Run Master
 
Příspěvky: 2500
Registrován: pon 07 úno 18:18

Re: Neutrál a zatáčky

Příspěvekod řidičBOB » čtv 23 úno 21:04

nikdy jsem nikde a na žádném povrchu nevyřazoval... Jak píše Bond - jemný plyn...
No pain, no gain.
V6 + V4 + R3
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
 
Příspěvky: 22473
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo

Re: Neutrál a zatáčky

Příspěvekod Zajda » čtv 23 úno 23:50

Bond007 píše:Ti co rikaji, ze je v pripade neutralu v zatacce idealni prenos sil, jsou traky jen pouzi teoretici.
No tak ta teorie funguje i v praxi, čím menší síla na gumu působí dopředu nebo dozadu, tím víc se nechá zatížit do boku. Akorát v realitě do toho vstupuje milion dalších dynamických vlivů, které to posouvají do jiného vesmíru než co si představují samozvaní učitelé fyziky - tedy 4 gumová kolečka a podložku. Kdybych to praktikoval u svého krátkého hatchbacku s ingotem z traktoru vepředu, který je při konstantním plynu výrazně nedotáčivý, tak ze zatáčky vyplužím po předku klidně o desítky km/h dřív než při troše snahy pracovat se zatížením.

Ale zrovna na ledu nebo extra uklouzaném sněhu kde jde jet pěší rychlostí si to jako nouzové řešení představit dokážu - tj. když auto není ve správném rozpoložení už před kritickým místem, přilnavosti je tak málo, že se podvozek stejně nemá šanci rozhýbat při čemkoliv a jakákoliv drobná akce s plynem blokuje nebo protáčí kola.
A3 1,9 TDI
Civic Type-R EP3
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
 
Příspěvky: 1189
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Neutrál a zatáčky

Příspěvekod Stepan » pát 24 úno 07:38

U FWD na klouzavém povrchu tam ten kvalt potřebuju mít už tuplem, protože když mě začně předbíhat zadek, tak mi nic jiného než plyn nepomůže...
1x dvojlitr dýzl, 1x malorážka na béňo, 0,75x dvouapůla v turbu, šalinkarta a pěškobus.
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
 
Příspěvky: 3717
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: Neutrál a zatáčky

Příspěvekod janjan » pát 24 úno 09:16

já opět žasnu, co tady místní řidičská elita nevymyslí :D

Zjednodušil bych to takhle - dokud auto jede, tak mít vždy zařazeno a hotovo...
janjan
Mistr volantu
 
Příspěvky: 612
Registrován: čtv 18 úno 09:15

Re: Neutrál a zatáčky

Příspěvekod jerry » pát 24 úno 13:40

Bond a janjan absolutní souhlas. Připouštím jedinou výjimku, jak už jsem psal. Když dojíždím k semaforu nebo k překážce, tak brzdím a když skoro stojím, dávám neutrál. Na ten pak s povolenou spojkou čekám. Jezdit na neutrál někde z kopce nebo v zatáčce, to fakt ne :D
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
jerry
Letec
 
Příspěvky: 2190
Registrován: čtv 17 bře 17:15

PředchozíDalší

Zpět na Naučte se lépe řídit

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník