Neutrál a zatáčky

Ať už se chcete stát lepším řidičem, nebo poradit ostatním, jak se zlepšit.

Re: Neutrál a zatáčky

Příspěvekod Noldo » čtv 23 úno 17:54

Za ideálnych podmienok pri bežnej jazde na tom asi nezáleží. Ak sa podmienky zhoršia tak určite na správnej rýchlosti. Častokrát sa to nezdá a stačí aby jemne spŕchlo a už sa mnohé miesta šmýkajú aj pri bežných rýchlostiach. Raz som takto vletel do jednej dedinskej zákruty 60 a neuvedomil som si, že pršalo. Asi je jasné, čo sa dialo, auto letelo po predku von a zaradená 5ka pri 1800 ot. auto nedokázala spomaliť. Nebolo to až také kritické a na cestu som sa zmestil, ale ten pocit bezmocnosti bol hrozný. Mať tam zaradenú 4ku, tak by sa auto po pustení plynu chytilo. Takže zákruty na neutrál iba s vedomím, že strácaš kontrolu nad motorom a že to v danej situácií nevadí.
Noldo
Řidič začátečník
 
Příspěvky: 148
Registrován: čtv 01 bře 18:45

Re: Neutrál a zatáčky

Příspěvekod eLzyx » čtv 23 úno 20:57

d1.8t píše: Žádnej neutrál, žádná vyšlápnutá spojka.

to platí u RWD. U FWD to sice běžně takto také praktikuji, ale na uklouzaném sněhu je to o hubu. Tam je lepší to projet setrvačností, tedy s vyšlápnutou spojkou.
Volvo S60 2.4T
VW T2
Uživatelský avatar
eLzyx
Autoškolák
 
Příspěvky: 57
Registrován: pon 07 kvě 11:38

Re: Neutrál a zatáčky

Příspěvekod Bond007 » čtv 23 úno 21:02

To jsou hrozný zvěrstva co tu prezentujete :)

Vyšlapávat spojku nebo jezdit na neutrál v zatáčkách, to je totální amaterismus a ti co to uci v autoskolach by meli vratit licenci.
Ti co rikaji, ze je v pripade neutralu v zatacce idealni prenos sil, jsou traky jen pouzi teoretici.

Jak rika besip, mezi ridici je rpzsirena spousta polopravd a omylu. #-o
pocket rocket 40i
Bond007
Economy Run Master
 
Příspěvky: 2488
Registrován: pon 07 úno 18:18

Re: Neutrál a zatáčky

Příspěvekod Bond007 » čtv 23 úno 21:02

eLzyx píše:
d1.8t píše: Žádnej neutrál, žádná vyšlápnutá spojka.

to platí u RWD. U FWD to sice běžně takto také praktikuji, ale na uklouzaném sněhu je to o hubu. Tam je lepší to projet setrvačností, tedy s vyšlápnutou spojkou.

blbost, zarazenej kvalt a decentni plyn, aby bylo auto neutralni...
pocket rocket 40i
Bond007
Economy Run Master
 
Příspěvky: 2488
Registrován: pon 07 úno 18:18

Re: Neutrál a zatáčky

Příspěvekod Bond007 » čtv 23 úno 21:03

eLzyx píše:
d1.8t píše: Žádnej neutrál, žádná vyšlápnutá spojka.

to platí u RWD. U FWD to sice běžně takto také praktikuji, ale na uklouzaném sněhu je to o hubu. Tam je lepší to projet setrvačností, tedy s vyšlápnutou spojkou.

a co budes delat v pripade ze budes chtit v zatacce z nejakyho duvodu pridat plyn? lupnes tam bez meziplynu kvalt, totalne to urves a co potom dal?
pocket rocket 40i
Bond007
Economy Run Master
 
Příspěvky: 2488
Registrován: pon 07 úno 18:18

Re: Neutrál a zatáčky

Příspěvekod řidičBOB » čtv 23 úno 21:04

nikdy jsem nikde a na žádném povrchu nevyřazoval... Jak píše Bond - jemný plyn...
No pain, no gain.
Milwaukee-Eight® 114
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
 
Příspěvky: 20329
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo

Re: Neutrál a zatáčky

Příspěvekod Zajda » čtv 23 úno 23:50

Bond007 píše:Ti co rikaji, ze je v pripade neutralu v zatacce idealni prenos sil, jsou traky jen pouzi teoretici.
No tak ta teorie funguje i v praxi, čím menší síla na gumu působí dopředu nebo dozadu, tím víc se nechá zatížit do boku. Akorát v realitě do toho vstupuje milion dalších dynamických vlivů, které to posouvají do jiného vesmíru než co si představují samozvaní učitelé fyziky - tedy 4 gumová kolečka a podložku. Kdybych to praktikoval u svého krátkého hatchbacku s ingotem z traktoru vepředu, který je při konstantním plynu výrazně nedotáčivý, tak ze zatáčky vyplužím po předku klidně o desítky km/h dřív než při troše snahy pracovat se zatížením.

Ale zrovna na ledu nebo extra uklouzaném sněhu kde jde jet pěší rychlostí si to jako nouzové řešení představit dokážu - tj. když auto není ve správném rozpoložení už před kritickým místem, přilnavosti je tak málo, že se podvozek stejně nemá šanci rozhýbat při čemkoliv a jakákoliv drobná akce s plynem blokuje nebo protáčí kola.
Vorsprung durch traktor & riced out MPV
Uživatelský avatar
Zajda
Mistr volantu
 
Příspěvky: 952
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Neutrál a zatáčky

Příspěvekod Stepan » pát 24 úno 07:38

U FWD na klouzavém povrchu tam ten kvalt potřebuju mít už tuplem, protože když mě začně předbíhat zadek, tak mi nic jiného než plyn nepomůže...
2x dvojlitr dýzl, 0,5x dvouapůla v turbu, šalinkarta a pěškobus.
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
 
Příspěvky: 3012
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: Neutrál a zatáčky

Příspěvekod janjan » pát 24 úno 09:16

já opět žasnu, co tady místní řidičská elita nevymyslí :D

Zjednodušil bych to takhle - dokud auto jede, tak mít vždy zařazeno a hotovo...
janjan
Mistr volantu
 
Příspěvky: 515
Registrován: čtv 18 úno 09:15

Re: Neutrál a zatáčky

Příspěvekod jerry » pát 24 úno 13:40

Bond a janjan absolutní souhlas. Připouštím jedinou výjimku, jak už jsem psal. Když dojíždím k semaforu nebo k překážce, tak brzdím a když skoro stojím, dávám neutrál. Na ten pak s povolenou spojkou čekám. Jezdit na neutrál někde z kopce nebo v zatáčce, to fakt ne :D
Staré dobré časy automobilismu už byly, jen my byli na špatné straně železné opony
jerry
Letec
 
Příspěvky: 1640
Registrován: čtv 17 bře 17:15

PředchozíDalší

Zpět na Naučte se lépe řídit

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 1 návštěvník