Neutrál a zatáčky
Re: Neutrál a zatáčky
Za ideálnych podmienok pri bežnej jazde na tom asi nezáleží. Ak sa podmienky zhoršia tak určite na správnej rýchlosti. Častokrát sa to nezdá a stačí aby jemne spŕchlo a už sa mnohé miesta šmýkajú aj pri bežných rýchlostiach. Raz som takto vletel do jednej dedinskej zákruty 60 a neuvedomil som si, že pršalo. Asi je jasné, čo sa dialo, auto letelo po predku von a zaradená 5ka pri 1800 ot. auto nedokázala spomaliť. Nebolo to až také kritické a na cestu som sa zmestil, ale ten pocit bezmocnosti bol hrozný. Mať tam zaradenú 4ku, tak by sa auto po pustení plynu chytilo. Takže zákruty na neutrál iba s vedomím, že strácaš kontrolu nad motorom a že to v danej situácií nevadí.
Re: Neutrál a zatáčky
to platí u RWD. U FWD to sice běžně takto také praktikuji, ale na uklouzaném sněhu je to o hubu. Tam je lepší to projet setrvačností, tedy s vyšlápnutou spojkou.d1.8t píše: Žádnej neutrál, žádná vyšlápnutá spojka.
Volvo S60 2.4T
VW T2
VW T2
Re: Neutrál a zatáčky
To jsou hrozný zvěrstva co tu prezentujete 
Vyšlapávat spojku nebo jezdit na neutrál v zatáčkách, to je totální amaterismus a ti co to uci v autoskolach by meli vratit licenci.
Ti co rikaji, ze je v pripade neutralu v zatacce idealni prenos sil, jsou traky jen pouzi teoretici.
Jak rika besip, mezi ridici je rpzsirena spousta polopravd a omylu.

Vyšlapávat spojku nebo jezdit na neutrál v zatáčkách, to je totální amaterismus a ti co to uci v autoskolach by meli vratit licenci.
Ti co rikaji, ze je v pripade neutralu v zatacce idealni prenos sil, jsou traky jen pouzi teoretici.
Jak rika besip, mezi ridici je rpzsirena spousta polopravd a omylu.

BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Mini Cooper JCW
Re: Neutrál a zatáčky
blbost, zarazenej kvalt a decentni plyn, aby bylo auto neutralni...eLzyx píše:to platí u RWD. U FWD to sice běžně takto také praktikuji, ale na uklouzaném sněhu je to o hubu. Tam je lepší to projet setrvačností, tedy s vyšlápnutou spojkou.d1.8t píše: Žádnej neutrál, žádná vyšlápnutá spojka.
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Mini Cooper JCW
Re: Neutrál a zatáčky
a co budes delat v pripade ze budes chtit v zatacce z nejakyho duvodu pridat plyn? lupnes tam bez meziplynu kvalt, totalne to urves a co potom dal?eLzyx píše:to platí u RWD. U FWD to sice běžně takto také praktikuji, ale na uklouzaném sněhu je to o hubu. Tam je lepší to projet setrvačností, tedy s vyšlápnutou spojkou.d1.8t píše: Žádnej neutrál, žádná vyšlápnutá spojka.
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Mini Cooper JCW
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 28421
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Neutrál a zatáčky
nikdy jsem nikde a na žádném povrchu nevyřazoval... Jak píše Bond - jemný plyn...
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time

Re: Neutrál a zatáčky
No tak ta teorie funguje i v praxi, čím menší síla na gumu působí dopředu nebo dozadu, tím víc se nechá zatížit do boku. Akorát v realitě do toho vstupuje milion dalších dynamických vlivů, které to posouvají do jiného vesmíru než co si představují samozvaní učitelé fyziky - tedy 4 gumová kolečka a podložku. Kdybych to praktikoval u svého krátkého hatchbacku s ingotem z traktoru vepředu, který je při konstantním plynu výrazně nedotáčivý, tak ze zatáčky vyplužím po předku klidně o desítky km/h dřív než při troše snahy pracovat se zatížením.Bond007 píše:Ti co rikaji, ze je v pripade neutralu v zatacce idealni prenos sil, jsou traky jen pouzi teoretici.
Ale zrovna na ledu nebo extra uklouzaném sněhu kde jde jet pěší rychlostí si to jako nouzové řešení představit dokážu - tj. když auto není ve správném rozpoložení už před kritickým místem, přilnavosti je tak málo, že se podvozek stejně nemá šanci rozhýbat při čemkoliv a jakákoliv drobná akce s plynem blokuje nebo protáčí kola.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
//// 1.6 ECOjet
//// 1.6 ECOjet
Re: Neutrál a zatáčky
U FWD na klouzavém povrchu tam ten kvalt potřebuju mít už tuplem, protože když mě začně předbíhat zadek, tak mi nic jiného než plyn nepomůže...
black on black, petliter, jebem na too 

Re: Neutrál a zatáčky
já opět žasnu, co tady místní řidičská elita nevymyslí
Zjednodušil bych to takhle - dokud auto jede, tak mít vždy zařazeno a hotovo...

Zjednodušil bych to takhle - dokud auto jede, tak mít vždy zařazeno a hotovo...
Re: Neutrál a zatáčky
Bond a janjan absolutní souhlas. Připouštím jedinou výjimku, jak už jsem psal. Když dojíždím k semaforu nebo k překážce, tak brzdím a když skoro stojím, dávám neutrál. Na ten pak s povolenou spojkou čekám. Jezdit na neutrál někde z kopce nebo v zatáčce, to fakt ne 

„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.