i když na nižší kvalty hrabe i to AVD. Aspoň mi teda jo , trojku utrhnu kdykoliv, čtyřku často a vyjímečně to hrabe i na pětku, podle kluzkosti sněhu. Na tu pětku spíše jen v ledových kolejích. Takže poznat se to dá.
Jinak na ověření adheze taky stačí občas krátce přibrzdit (když nemám nikoho za kufrem ale to na sněhu nemám prakticky nikdy )
Tisic druhů sněhu na silnici. Po kterém jedeš, poznáš se zadokolkou při prvním šlápnutí na plyn. Obvykle jsou obsluhy čtyřkolek natolik vyděšení nemožností identifikovat hranici přilnavosti, že jim po chvilce přestane vadit ujíždějící bmw.
d1.8t: chapu tve zaujeti vuci RWD proc ne, nicmene hrotis to do extremu. Ti, co nepoznaji povrch pod 4kolkou ho nepoznaji pod zadnym autem a naopak. Vice nez o aute je to o ridici, takze u mne jedno v cem jedu, stejne nic nepoznam a jini muzou jet v cemkoli a poznaji cokoli. V urcite discipline muze byt awd zabavnejsi, rychlejsi apod. pro bezne lidi je proste 4kolka nejlepsi reseni, protoze se tim zbavi i tech malo situaci v roce, ktere jim zkomplikuje troska snehu, pres ktery by se dostali i tak, jen se 4kolkou to bude snadnejsi. Pokud si u 4kolky zachovaji jizdni styl sveho puvodniho auta a nejsou to lide jako ty, kteri si pletou zavodni okruhy se silnici, ziskaji dalsi silny prvek bezpecnosti a komfortu jizdy.
d1.8t píše:Tisic druhů sněhu na silnici. Po kterém jedeš, poznáš se zadokolkou při prvním šlápnutí na plyn. Obvykle jsou obsluhy čtyřkolek natolik vyděšení nemožností identifikovat hranici přilnavosti, že jim po chvilce přestane vadit ujíždějící bmw.
nj, ještě jsem bmw ujíždějící na sněhu nepotkal. Leda tak do boku
EDIT: ale uznávám, ten týpek z videa cos onehdá linknul a pak smazal, letěl hodnotně
sice to byl magor ale plynu se nebál
ještě bych se chtěl zeptat na jeden aspekt jízdních vlastností
když jedu autem, na suchu až na úplné výjimky prakticky nikdy neprojíždím zatáčky na mezi adheze. Naopak si nechávám poměrně solidní rezervu. Ne že bych to nedokázal protáhnout rychleji, ale žena by mi vynadala že jedu jak idiot a pes by se mnou nemluvil vůbec. Proto se prakticky nikdy s nedotáčivostí mého auta nesetkám, naopak mi přijde že jede jak po kolejích. A to mám gumy tuším 195/15 možná ještě 205 ale víc ne a je mi to fuk
Vzheledm k popsanému bych očekával, že budu totální brzdou provozu a kolem mě se budou jen míhat ti, co využívají limity, bojují s nedo- nebo přetáčivostí své techniky nebo si naopak maximálně pochvalují hravost řízení plynem.
Jenže opak je pravdou. Brzdou provozu nejsem, téměř nikdy mě ani při mém pohodovém tempu nikdo nedojede a naopak já v zatáčkách často tlačím před sebou pomalejší.
Takže se ptám, kde vlastně jezdí ti co tak uctívají a vyžadují dokonalé jízdní vlastnosti aut ? Proč za dlouhé roky svého ježdění a přes milión kilometrů žádné z nich nepotkávám ? Nerozumím tomu