jinak teda panenská jízda s PI a PE = má to jiný, jadrnější zvuk a občas si to i zakašlá ve výfuku... ale hlavně se zdají být reakce motoru o chlup přímočařejší a předvídatelnější.... i otáčky padají o fous rychleji (furt je to ale neuspokojivé)
esli tam přibyly kobyly je těžkou říct... pokud nějaká tak enem pár (poznej rozdíl 272 a např. 275, že....)
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
eMJe píše:
Vymena bola narocna/zdlhava? Uz dlhsie rozmyslam nad vymenou silentov vpredu a vzadu, len neviem ktore este. Toto ma celkom nalomilo.
Výměnu mi dělali mechanici co mi dělaj na autech. Byl problém povolit a vyklepnout čepy všech čtyř ramen tak, aby je nepoškodili. Silentbloky se museli vylisovat/nalisovat. Udělat geo. Celkově práce na celej den.
Teď se měnili v ramenech 6 a 11 (obj. č. powerflex PFF5-401 a PFF5-402). Časem udělám stabiky. Objednával jsem před měsícem a koukám, že jsou teď o 1500,- Kč dražší. Zadek budu řešit až to bude aktuální, je jich tam hodně, vyjde to na ranec a že je zadek volnější v mezích funkčních OEM silentů mi až zas tolik nevadí. Nepřesnost, nejednoznačnost a podajnost předku mi iritovala.
Ja ked uz by som do toho isiel, tak by som nechal vymenit rovno aj stabilizatory. Ale potom si poviem ze to uz by sa oplatil rovno komplet podvozok spravit (vymena tlmicov, pruzin) a nejako ma to prejde, ale zatial funguje bez problemov tak sa k tomu asi rozhybem, ked je to taka pozitivna zmena.
Viem ze na 130i si niektori menia komplet ramena za ramena z M3 E90, mali by byt pevnejsie a silentbloky tuhsie. A este k tomu sa menia na zadnom pomocnom rame silenty z M3. To by mohla byt mozno este jednoduchsia a lacnejsia cesta ako sa trapit s vyberanim silentu a zalisovavanim novych do ramien.
Edit: Ako pozeram, tak aftermarket stabilizatory su vpredu o 1,5mm hrubsie a vzadu o 1mm hrubsie, neverim ze to spravi citelnu zmenu. To skor PUR ulozenie tych stabikov urobi zmenu ako ten 1 mm v priemere podla mna.
Radši upravuju postupně, mám potom jasnější představu co která změna s autem udělala.
Výměna ramen z M3 bude určitě jednodušší. Ovšem nakolik přínosná a finančně náročná nedokážu posoudit. Powerflexy už mám na 4. autě, spokojenost maximální, tak jsem moc nevymejšlel.
Asi sa vykaslem zatial na tie stabilizatory a najprv vyriesim toto.
Ramena M3 by mali pridat este 0,75 stupna na negativnom odklone a celkovo by mali byt pevnejsie, podla katalogu co som nasiel stoji horne 135€ a dolne 125€. Je to sice skoro dvojnasobok oproti Powerflexom, ale zase komplet ramena su nove. V dohladnej dobe asi navstivim BMW a opytam sa priamo tam na cenu.
Uz som nasiel kto to pre nich vyraba, TRW, cize ramena bez ///M emblemu maju polovicnu cenu. Drahy emblem...
eMJe píše:Asi sa vykaslem zatial na tie stabilizatory a najprv vyriesim toto.
Ramena M3 by mali pridat este 0,75 stupna na negativnom odklone a celkovo by mali byt pevnejsie, podla katalogu co som nasiel stoji horne 135€ a dolne 125€. Je to sice skoro dvojnasobok oproti Powerflexom, ale zase komplet ramena su nove. V dohladnej dobe asi navstivim BMW a opytam sa priamo tam na cenu.
Uz som nasiel kto to pre nich vyraba, TRW, cize ramena bez ///M emblemu maju polovicnu cenu. Drahy emblem...
"Camber pin mod" mas spraveny? Vie pridat okolo 0,25 - 0,3 stupna na odklone. Nie je to vela ale aspon nieco.
@dorigtonigga: M3 vsetky 4 ramena stoja 270€, este bude treba asi prikupit aj tycku co ovlada vysku svetiel, co je 15€, cize do 300€, to je myslim super cena za tie prinosy.
To jo. Ty zadní silentbloky (rear subframe bushings) jsou prý s tlumiči největší slabinou podvozků jedniček této generace. Takže to vezmu všechno dokupy vč. tlumičů a pružin. Snad to na jaře dopadne. Je možno vyrabovat ještě kupu dalších věcí ze skladů v Garchingu, ale myslím, že to takhle bude prozatím stačit.