bitmap píše:Urednici si dnes a denne vytiraji zadky i s naprosto jednoznacnymi zakonnymi ustanovenimi podporenymi mnoha a mnoha judikaty, takze nejake pravni principy a zasady, ktere navic (podle nich) pouzivaji jen pirati, aby se vyhli spravedlivemu trestu, je vubec nemuzou rozhodit.
No, většinou to jde do koše už u odvolačky (pokud se člověk trochu snaží), viz případ JUDr. Beran - který se ale dle mého spíš nesnažil o 100% výživné odvolání, ale snažil se spíš o objasnění jak se vypořádají s materiálním aspektem u vyšší rychlosti na dálnici, kdy i podle výpovědi PČR nebyl jeho jízdou nikdo ohrožen, pouze porušil ust. § 18.

Spadlo to nakonec na tom, že odvolačka změřila první a druhý snímek (PRAVÍTKEM!) a zjistila, že na tom prvním je větší, takže jel rychlostí menší než je rychlost z PolCamu v R36. Kdyby to postavil jen na materiálním aspektu, tak to podle mého odvolačka jen potvrdí.
Kdyby mu šlo o to, aby z toho určitě vyšel bez ztráty květinky, tak vůbec nepředvolává PČR jako svědky, vůbec neupozorňuje na materiální aspekt atd... Orgán to totiž v drtivý většině případů pohnojí na tom, že materiálnim aspektem se vůbec nezaobírá a vychází pouze z došlého oznámení o přestupku a záznamu aniž by předvolal policisty, což je v rozporu s judikaturou NSS. Často se taky nezabejvá zaviněnim nebo ho špatně odůvodní, špatně se vypořádaj s omluvenkou a věc stejně projednaj, nevyrozumí o možnosti seznámit se s podklady pro vydání rozhodnutí před jeho vydáníim, nesprávné vypořádání s námitkou podjatosti (rozhodnutí před vyřízenim, špatné odůvodnění...), nesprávně odůvodněná výměra sankce, zmocněnci atd...
U SprDele to maj ještě těžší (po splnění výše uvedeného bez těch svědků samozřejmě, prostě prokázání naplnění přest. jednání) o to, že musí prokázat bezobslužnost automatickýho systému (pokud se nejedná o zastavení/stání), že nedošlo k nehodě, že něřídil napráskaný řidič...