to co honzatu popisuje je 110% správně..... enemže sa to takle muselo dělat v 70-tých a 80-tých posledního stolení minulého tisíciletí (čili v dávnověku... ), kdy slovo synchron nebo CDV bylo považováno za sprosté a vejtřaska byla královským nástrojem autošůle....
@honza: já ti plně rozumím a bo papíry už mám tež skoro 30let...
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
pavproch píše:enemže sa to takle muselo dělat v 70-tých a 80-tých posledního stolení minulého tisíciletí (čili v dávnověku... ), kdy slovo synchron nebo CDV bylo považováno za sprosté
Dyť popisuje právě práci se synchronama, tak nevim, jestli jsi to vůbec celé četl když už se s tím tolik ztotožňuješ
Co jsem napsal je návod pro začátečníka, který potřebuje získat správné návyky (protože je pravda, že to autoškola moc neučí, vždycky to je až otázka praxe, "vyježděnosti"). Samozřejmě když už se člověk pocvičí, dělá to automaticky a dostatečně svižně. Mohu si přitom trochu pohrát i se spojkou a plynem (podobně jako v tom odkazu zajdy). Ale základ při běžné jízdě pořád zůstává v tom využití synchronů (i u nových aut). Pak jezdím plynule, dostatečně svižně s nízkou spotřebou a šetřím motor i převodovku. I když už mě není 20, tak si myslím, že jezdím dostatečně svižně a nejsem brzdou provozu. Jsem technicky založený a těch 140 koníků klasického atmosférického motoru (Honda Civic, benzín 1,8 l) si vychutnávám a občas je pěkně proženu (i na 210 km/h), ale jinak se snažím jezdit zejména plynule a úsporně (průměr na tomhle autě za najetých 25 tisíc km mám 6,2 l/100km, u předchozích aut jsem měl dlouhodobou spotřebu stejnou jakou udává výrobce nebo nižší!) a hlavně bezpečně. Zatím za celou moji kariéru ještě žádná nehoda! (ani nezaviněná, dneska musí každý přemýšlet i za druhé řidiče).
A tohle většina dnešních řidičů neumí a při řízení nepřemýšlí, denně je potkávám a nestačím se divit nad tím, jak riskují a ohrožují ostatní.