To Anndy: no "soferske" topanky patria medzi najuzsie a kupodivu najhorsie na trenovanie...najidealnejsie su poloboty alebo klasika tenisky co su relativne siroke ale maju zaroven tenku podrazku
A medziplyn aj ja ovladam iba spickov s minimalnym vychylenim paty a este nikdy mi noha nezklzla, ale 5 cm tam medzeru teda nemam nastastie
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
V situaci jako Anndy to dělám tak, že pokud šolíchám 5 třeba ve 100 a vidím v dálce zatáčku, tak si odřadím třeba na 4 nebo 3 už na rovince bez ztráty rychlosti a před zatáčkou na brzdách mi zbývá už jenom nezbytný poslední kvalt(y). Kvedlat z 5 na 2 při brzdění z rychlosti 100 km/h bude celkem obtížný, protože z takové rychlosti se nebrzdí tak dlouho.
pavproch: přeskakování kvaltů se dá celkem rychle naučit (tím spíš, když meziplyny zvládáš bez obtíží), já když předjížím, tak rovnou dávám 5-3.
Ahoj, už nějakou dobu podřazuju s plným meziplnynem(hlavně když chci brzdit motorem) a už to mam celkem zautomatizovaný, ale prostě heel and toe mi vůbec nejde. Ruce neposlouchaj, nohy neposlouchaj. Asi se vždycky podvědomě soustředim na jeden úkon (třeba správná pozice pravé nohy) na úkor těch ostatních. Nepamatujete si, co vám pomohlo, když jste s tím začínali? Nebo aspoň ňákej tip, jak to zlepšit? Vždycky když to zkoušim, tak si připadam jako víkendovej děda v klobouku a docela bych se toho chtěl zbavit. Moje současná učební pomůcka (O1 1.9 TDI 81 kw) asi není to pravý ořechový, ale lepší než se na to vykašlat úplně. V létě si chci půjčit Caterhama od dreamcars a počítam, že se po uši zamiluju, ale chtěl bych se do tý doby heel and toe naučit, ať si o mně nemyslí, že jsem nevychovanej. Díky za odpověď.
Prostě to trénuj pořád - v zácpě, když stojíš na semaforech, při pohodové jizdě ... Časem se to podá, až se to z automatizuje. Jako ve všem platí, že musíš jen poctivě trénovat. Jinak až si budeš půjčovat cata, tak si vem nějaký fakt úzký boty, moje standartní 45 se tam dopředu skoro ani nevešly vedle sebe .
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Dneska se me povedl pravej meziplyn 3-2 do docela vysokejch otacek a krasne presne. Mam radost jak malej, je to prvni pokus kterej se me povedl presne jak jsem chtel (doted sem delal jen falesny meziplyny a to jeste ne vzdy). Super impulz do dalsiho treninku, vidim malinkaty svetlo na konci tunelu
Otazka - co je pro vas dobre udelany meziplyn? Ze trefite otacky ci ze vam paka zajede do kvaltu bez jakyhokoli zadrhnuti, nebo oboji?
Obcas se pristihnu, jak premyslim o tom vykaslat se na PM a vratit se k FM, protoze "je to jedno". A zatim jsem porad s PM trosku pomalejsi (presto odhadem rychlejsi nez 90 % dalsich lidi za volantem). Pak mi ale prijde lito zahodit pul roku treninku a navic si rikam, ze kdyz uz to auto "setrim" s PM, nechci ho zacit ku*vit s FM (magorina, ja vim).
"Speed hasn't killed anyone. Sudden stopping, that's what gets you." - Jeremy Clarkson
Povedený meziplyn si představuju jako obojí + to, že můžu pustit spojku okamžitě, a používat ji jen jako pevné on/off spojení, protože už nemusím prokluzem dorovnávat žádný zbytek otáček.