kompot píše:Blblě jsem to napsal. V TP právě mám u 8x18 - 225/40 a u 8,5x18 - 255/35. A na těch kolech co kupuju jsou 225/45, což podle TP "nesedí" ve předu ani v zadu, tak proto ty obavy. A ještě dotaz, proč mají být v zadu širší? ..Asi si budu muset najít nějakého kamaráda automechanika, abych tady furt nespamoval

zadní kola širší mají smysl u silné zadokolky, dávájí lapší trakci, a celkově ovlivňují geometrii, zadek jde za předkem ochotněji...je to trochu jako vozík.. zatímco předním kolům by větší šíře už nepomohla, naopak, široká kola hůře točí.....jak výkon vzrůstá, zadní gumy se rozšiřují, viz jakékoli závodní okruhové speciály...všechno to má vzadu salámy jako prase, vepředu by to bylo k ničemu...
BMW je jedna z mála automobilek, která tohle přenáší na svoje silnější modely....320D nemá v techničáku zadní širší ani náhodou..
takže tak...-)
PS já mám na svým bimmerovi stejný v předu i vzadu, jezdím profil gumy 55 a na kochánka...
PS2: Téměř jakékoli supersporty - Porsche, ferrari, Lambo, Aston, Vette atd atd, mají vzadu širší pneu už v základu...