
Dnesny pohlad pod kapotu odhalil... Spravne tusim zlosina c. 16?

Docela podrobne... Nicemene jsem sjel cely clanek v aj a docela uz chapu cenu tech tesneni a o krouzku. Kluci to pojali opravdu vedecky. Zadny hop na kravu a je tele:))
Nejdriv udelali rozbor novych dilu OEM vanos, zjistili, ze NBK (buna) je obyc kaucuk o krouzek. Neni uplne rezistentni syntetickemu oleji a ma max teplotu 100st. Vlivem teploty casem ztvrdne a otlacene plochy na prumerech prestanou tesnit. Prijde mi to skoro az jako zamer konstrukteru z NDR. Museli vedet ze pracovni teplota je nizka a dam do do hydraulickeho okruhu gumu, ktera neodola doporucenemu oleji? To by napadlo i me:)) ze to nemuze vydrzet. Delame tak trochu i hydraulicke rozvadece a tohle jsou zakladni veci. Ale myslenka dobra,
Motor to neznici, akorat ztrati vykon, bude zrat vic a majitele bude otravovat kolisani otacek. A maji jistotu, ze kazdy auto povali co 40tis. do servisu na vymenu komplet vanosu za 15tici, s tim ze mu tam daji stejnou sracku jakou vytahnou. Tady mas bambulo a jed:)) Nashledanou... Inu zajimave, ale treba otom nevedeli, kdyz to pak uz delali jinak. Kazdopadne besian se pokousel zmenu prosadit primo u BMW, ale smetli to ze stolu s tim, ze se zadna evoluce tesneni vanosu delat nebude. Jinymi slovy, hus babo, kazis nas kseft a jmeno.
Kazdoapdne tesneni je 75% teflon, 23%uhlik a 2% grafit
O kruhy jsou z Vitonu
To ze po vymene to neni uplne ono je normalni. Teflonove tesneni je frezovano s hrubym povrchem, ktery se po cca 800km po meste zalesti o valec a o kruh. Pak to bude jako vino. Nebo jako origo gumovy shit, rozdil ve funkci neni, ale ty besian jsou uz nafurt.
Chlopi, je nás tady pár (doslova) s tímhle motorem (já mám e91 330ixT MR2011, 6MT) - chcu se zeptat, jestli má někdo podobný "pseudoproblém".
Mám najeto 70kkm, prakticky od prvopočátku registruju OBČASNÝ slabý nepříjemný pískavý zvuk z motoru:
- jak píšu dělá to jen občas, vždy ale při plně zahřátým motoru
(při studeným nikdy)
- je to slyšet jen mezi cca 2100 a 2400 otáček
- bez ohledu na zařazenou rychlost a dělá to i na neutrál
- bez ohledu na rychlost pohybu auta, dělá to i při stojícím autě
- zvuk to je "pískavý" (stále stejná frekvence, intezita se mění dle otáček, nejlasitější je to kolem 2300otáček), něco jako když se zadní strana klíňáku (ta s textilní texturou) o něco velkou rychlostí "šuchá" nebo by se to dalo přirovnat k pískání sání turba - enemže brambor a) turbo nemá a b) nemění to intezitu/frekvenci s otáčkami motoru jako ten zvuk z turba - ten znám, pískalo mi takle turbo na 1.9TDi)
- po otevření haubny (při stojícím autě) to jde někde (asi) z přední strany motoru)
Jak píšu, dělá to celou dobu, co autí mám (2 roky), nezhoršuje se to, ale je to nepříjemné.... jezdím totiž zásadně s vypnutým rádiem a poslouchám symfonii pro 6 hrnků a 24 ventilů, takže slyším kaýždé pírko spadnout....
Protože se tyhle motoru dávaly i do 5er, postnu tam taky odkaz na tohle vlákno.