Oct II 1,8TSI - změna ve žravosti oleje - čo s tým?
Re: Oct II 1,8TSI - změna ve žravosti oleje - čo s tým?
exfun: tak to nechápu, vždyť se přece právě u autorizáku můžeš jednoduše objednat na nějakou určitou hodinu? Aspoň já to tak vždycky dělám a funguje to v pohodě (je to teda u obyč značek a né u těch prémijových...). A u autorizáku máš na každý výkon normovanej čas, takže ti dopředu řeknou jak dlouho jim to bude trvat a kolik to bude stát a tyhlety banality jako výměna oleje pak snad nemůže být problém udělat plánovaně na počkání???
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). 

Re: Oct II 1,8TSI - změna ve žravosti oleje - čo s tým?
vsak uz to napisal, ze meni auta relativne casto, takze sa mu neoplati/nechce riesit skrateny interval
Re: Oct II 1,8TSI - změna ve žravosti oleje - čo s tým?
To je snad jasné, že objednat se lze. Ale stejně tam s tím autem musíš... A musíš si intervaly hlídat sám, což je taky opruz.
Shrnu to asi takto - souhlasím s tím, že častější výměna oleje je pro motor lepší. Na druhou stranu je to nákladnější a to hlavně časově a prostě to (mě) obtěžuje, stejně jako každý servis (tedy platí čím méně, tím lépe- pro mě, ne pro auto). Každý má jinak nastavený průsečík vlastního pohodlí a lepšího stavu auta. Kromě teorie a pár fotek zadřených motorů (což je něco jako fotky zakouřených plic a stejně lidi kouří) jsem se ještě nikdy nedostal k nějaké přesvědčivé informaci, co znamená to "lepší" pro motor v reálu. Chápu veškeré argumenty strojařů, proč měnit častěji, ale lepší je i nájezd 350t. místo 340t. km a o těch 10t. vyšší nájezd by ta námaha nestála... Pokud někdo neukáže nějakou seriózní studii, která dokáže kvantifikovat to "lepší", osobně budu považovat intervaly nastavené výrobcem za dostatečnou péči a z pohledu efektivity nejefektivnější starost o motor (nejlepší poměr starostí a výkonu).
Shrnu to asi takto - souhlasím s tím, že častější výměna oleje je pro motor lepší. Na druhou stranu je to nákladnější a to hlavně časově a prostě to (mě) obtěžuje, stejně jako každý servis (tedy platí čím méně, tím lépe- pro mě, ne pro auto). Každý má jinak nastavený průsečík vlastního pohodlí a lepšího stavu auta. Kromě teorie a pár fotek zadřených motorů (což je něco jako fotky zakouřených plic a stejně lidi kouří) jsem se ještě nikdy nedostal k nějaké přesvědčivé informaci, co znamená to "lepší" pro motor v reálu. Chápu veškeré argumenty strojařů, proč měnit častěji, ale lepší je i nájezd 350t. místo 340t. km a o těch 10t. vyšší nájezd by ta námaha nestála... Pokud někdo neukáže nějakou seriózní studii, která dokáže kvantifikovat to "lepší", osobně budu považovat intervaly nastavené výrobcem za dostatečnou péči a z pohledu efektivity nejefektivnější starost o motor (nejlepší poměr starostí a výkonu).
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: Oct II 1,8TSI - změna ve žravosti oleje - čo s tým?
exfun: hele tohle chápu, že se ti nehce a prostě to máš jinak, jen jsem nechápal to chování tvých servisů. Jsem si chvíli připadal s těma svýma zkušenostma jak vip klient
.

"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). 

Re: Oct II 1,8TSI - změna ve žravosti oleje - čo s tým?
Objednávka je jasná, ale jen to prostě není teď hned - nemůžu tam dojet a teď mi to udělejte. A vzhledem k nepřesvědčivému výkonu Brněnského servisu jezdím na servis do Olomouce. Tím míň. se mi tam chce častěji 

Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: Oct II 1,8TSI - změna ve žravosti oleje - čo s tým?
zpátky k tématu:
víte někdo, jak fungují čidla kvality oleje?
Mně servis nastavuje 20.000km, ale během intervalu se mi běžně interval zvětší na 23-25.000km. Jednou jsem aktivně dolil 0,5l oleje a okamžitě se mi prodloužil interval a jel jsem tuším po 27.000km. V servisu mi pak řekli, že si auto hlídá kvalitu samo a když někdo prasí a víc zatěžuje motor a olej, tak nastavený interval zkracuje a řidičů slečny Daisy naopak prodlužuje... Po tom dolití se interval zvýšil skokově....
U Audi mám pocit se interval jen zkracoval, přes nastavený to nešlo. Ruku do ohně za to nedám nebylo to moje auto.
víte někdo, jak fungují čidla kvality oleje?
Mně servis nastavuje 20.000km, ale během intervalu se mi běžně interval zvětší na 23-25.000km. Jednou jsem aktivně dolil 0,5l oleje a okamžitě se mi prodloužil interval a jel jsem tuším po 27.000km. V servisu mi pak řekli, že si auto hlídá kvalitu samo a když někdo prasí a víc zatěžuje motor a olej, tak nastavený interval zkracuje a řidičů slečny Daisy naopak prodlužuje... Po tom dolití se interval zvýšil skokově....
U Audi mám pocit se interval jen zkracoval, přes nastavený to nešlo. Ruku do ohně za to nedám nebylo to moje auto.
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: Oct II 1,8TSI - změna ve žravosti oleje - čo s tým?
Tohle jednou řešil známý na TT a prý tam žádný čidlo není, jen jednotka počítá množství studených startů a ostatních příznivých/nepříznivých režimů v jakých auto provozuješ a podle toho ti vyhodnotí interval výměny oleje. On třeba hodnějezdí kratší vzdálenosti do cca 8-10km a i při použití LL oleje mu to třeba nahlásí nutnost výměny už při 15kkm.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). 

Re: Oct II 1,8TSI - změna ve žravosti oleje - čo s tým?
cidlo kvality oleje je absolutni picovina. Neexistuje
da se leda udelat chemicky rozbor oleje, ale jakykoli cidlo na to je nesmysl. Funguje to pouze tak ze system pocita studeny starty, spotrebu a jeste ruzny jiny promenny a z toho si dopocitava jak asi ten olej vypada.

BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Mini Cooper JCW
Re: Oct II 1,8TSI - změna ve žravosti oleje - čo s tým?
sakra, pozde 

BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Mini Cooper JCW
Re: Oct II 1,8TSI - změna ve žravosti oleje - čo s tým?
jestli nějaký čidlo existuje či nikoliv sice netuším, ale principiálně to není žádný problém. Olej v průběhu času minimálně mění barvu a dostávaj se do něj různý sračky z motoru tudíž bude měnit i svoje fyzikální vlastnosti (teďka vyloženě fantazíruju, ale dovedl bych si představit např. změnu el.vodivosti v závislosti na zasranosti toho oleje) který už jsou nějak jednoduše změřitelný a převeditelný na jedničky a nuly. A podle toho co výše psal Fun to tak nějak musí minimálně u některých výrobců fungovat. Pokud motor počítá sudený starty atd. tak pouhým dolitím oleje se servisní interval těžko může prodloužit neb příslušná ŘJ těžko pozná, že dokápnul půl litránku a vylepšil kvalitu stávající náplně...........
Niko nadžanel ko kerdža