První dvě generace Swiftu GTi jsem vlastnil a je to trochu nedoceněný auto. Aspoň mezi veřejností, podle jejich zastoupení v různých závodech ho amatérští závodníci doceňují dodnes. Třináctka 100k, která účinně točila 7500rpm, z dnešního pohledu neuvěřitelný reakce na plyn, nezávislý zavěšení zadních kol, váha hluboko pod 900kg. Ty auta jsem měl moc rád.
Třetí generací jsem jezdil a je to uplně něco jinýho. Celý se to zvětšilo, váha šla nahoru spolu s výkonem takže jejich poměr je stále zhruba stejný, nechutně vysoký sezení na který jsem si nedokázal zvyknout. Na čtvrtou generaci jsem zvědavej, ale základní výtky asi zůstanou. Musim ale připustit, že viděno optikou dnes vyráběných aut, se pokusim k němu přistupovat jako k HH ze staré školy.
edit:
A ještě jedna věc mě napadla, proč musí kurva miniauto jezdit na 17" a ještě navíc s tak přiblblým rozměrem 195/45?
Po městě to bude super. Mimo už to bude slabší. Bude tomu chybět výkon. V porovnání s FII RS, Corsou OPC nebo třeba Cliem RS tomu 50 - 60 koní chybí.
d1.8t: 17" jsou nesmysl. Na Puntu mám 205/45 R17 a konstruktérům bych za to nechal trhat nehty. Kde je doba, kdy Integra Type-R nebo CTR jezdilo na 195/55 R15? To by dobře fungovalo i zde, ale bylo by to málo cool :-/
Illegal only when police there, police not there habibi everything legal.