pjanda píše:Muzeme nekdy udelat - kdyz uz na to prislo - sraz Autoforaru jinde nez v hospode Projedeme par aut a rekneme si, jaky styl se komu jak pozdava.
navrhuji Nordchleife
jedu taky + jeden cayman
Bond007 píše:
premyslel jsem co uprimneho napsat... vyslo mi - jste vazne kurvy
PJ o 1M:
Na rovinkách jako by se ji nelíbilo, do zatáček se ale pokládá ochotněji než dámy z E55 do postele.
Kdyz uz jsme tu probirali DSG... Jedna z marnosti dvouspojkovych prevodovek v praxi - launch control.
Je pekne, jak se to umi rozjet s pohonem zadnich kol, i pres zdanlive velky prokluz to bylo opravdu blizke idealu tak, ze ani pohon 4x4 neziskal vetsi naskok. Jenze ta doba od snahy se takto rozjet po skutecny rozjezd je zpoza volantu nekonecna a ani takto zvenku nevypada o mnoho kratsi.
Pri pokusu to udelat na krizovatce, kdyz padne zelena, to trva tak dlouho, ze mezitim skoro padne cervena Prehanim, ale je to opravdu dlouhe.
Pro me je to jeden ze symbolu fungovani techto prevodovek, kdyz dojde na lamani chleba - sice to udela neco, co jinak zvladnete tezko, ale kdybych se vedle toho rozjel s manualem po poslednim zatroubeni pohodove z volnobehu s minimalni zatezi pro spojku, prevodovku, kardan, poloosy... tak jsem davno tak daleko, ze uz zadny launch control ani nepomuze.
Na tomto videu je obzvlaste pekne, ze kdyby se oba ridici chteli rozjet nastejno jinak, budou to tezko ladit, ale ta prodleva je u obou prevodovek tak podobna, ze se to krasne seslo... Videl jsem i jina videa, ktera mela byt dukazem, jak je to rychlejsi. Ale tam neni patrny moment snahy se okamzite rozjet. Tady je - posledni zatroubeni znamenalo pro oba okamzitou snahu jet. Vysledek pak vidite sami...
brasci: Ne, to se dela jinak. Nejprve zmacknete brzdu a pres ni pravou nohou plyn. V tu chvili se jinak ihned zabirajici spojka rozpoji a motoru to dovoli zvysit otacky. Ne az tak moc, je to u ruznych launch control ruzne, ale slysite i z videa, ze se dostanou treba jen do nizsich az strednich sfer. V tu chvili akorat pustite brzdu, auto ale zustane zabrzdene, system si posle otacky do spravne vyse, odbrzdi, sepne spojku a vypali, dale uz jen reguluje prokluz kol ti jak si pridava/ubira plyn.
Cili v momente posledniho zatroubeni se akorat pustily brzdy, presto jeste dobrou sekundu trvalo, nez si to auta rozmyslela a zacala jet. Je to opravdu nekonecne cekani...
Pro me je to jeden ze symbolu fungovani techto prevodovek, kdyz dojde na lamani chleba - sice to udela neco, co jinak zvladnete tezko, ale kdybych se vedle toho rozjel s manualem po poslednim zatroubeni pohodove z volnobehu s minimalni zatezi pro spojku, prevodovku, kardan, poloosy... tak jsem davno tak daleko, ze uz zadny launch control ani nepomuze.
Udela to skvely start, ale neumi ho to hned Jako showprvek je to dokonale, na videu to treba tak nevypada, ale kdyz takto okamzite z mista odpali at uz M3 nebo RS5 se vsim tim ramusem okolo, je to pozoruhodna podivana. Zijeme v dobe showaut, tak snad neprekvapi dalsi prvek udelany s cilem udelat hlavne dojem na okoli. Zvenku opravdu nepoznate, kdy s tim "launchem" ridic zacal...
brasci píše:existuje niečo horšie ako automatizovaná jednospojka???
Podle mého jsou ještě o něco horší variátory (multitronic, CVT a spol.).
K Launch control: Pokud by to měl řidič se svým autem nacvičené a startoval na postupně zhasínající semafory á la F1, tak by prostě pustil tu brzdu o zlomek vteřiny před zeleným / zhasnutým posledním červeným světlem... Chtělo by to cvik, ale fungovalo by to, ne?
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat!