Před pár lety mě svezli ve vodíkové 7er. Pravda, ta vodík spaluje přímo, nemá palivový článek, ale většinu problémů s vodíkem máte tak jako tak:
Vodík je v nádrži v kapalném stavu a při teplotě nějakých -250 stupňů celsia. Podle údajů BMW odpovídá izolace nádrže polystyrenu o tloušťce 17 metrů (!!). I tak ale vodík postupně uniká (tuším se mění na vodu, ale nejsem si jist), takže když člověk natankuje a nejezdí, tak za nějaký měsíc už v nádrži nebude nic. Kromě toho zabírá nádrž většinu velkého kufru sedmičky a i tak je dojezd na celý ten objem vodíku nějakých 200 kilometrů...
A to nemluvě o ca. polovičním výkonu motoru oproti benzínu, ale s tím by asi šlo něco dělat.
Mimochodem, Honda CR-Z vypadá na pohled docela hezky. Kdyby měla o 100 koní víc, vážila o 100 kg míň a stála o 200 tis. kč míň, tak bych o ní docela uvažoval.
