nenechám... hele nejde mi tady o princip fungování 4-hrabu, jde mi tady o spotřebu... jak je mi známo, 4-kolky všech konstrukcí mají větší spotřebu díky větším setrvačným hmotám a větším odporům... pokud na každé kolo jde nějaká část výkonu (a je jedno, jestli přesně 25% na kolo jako u quattra nebo něco málo více či méně % - podle verze haldexu nebo x-drivu, ale prostě tam část výkonu jde "trvale", čili jic se neroztáčí ani nezastavuje) tak ani setrvačné hmoty ani odpory se jaxi nemění, čili spotřeba čtyřkolky takové nebo makové bude plus/mínus stejná (pomineme-li rozdíl ztrát v mezinápravové spojce a mezinápravovém diferenciálu)
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
pavproch píše:nenechám... hele nejde mi tady o princip fungování 4-hrabu, jde mi tady o spotřebu... jak je mi známo, 4-kolky všech konstrukcí mají větší spotřebu díky větším setrvačným hmotám a větším odporům... pokud na každé kolo jde nějaká část výkonu (a je jedno, jestli přesně 25% na kolo jako u quattra nebo něco málo více či méně % - podle verze haldexu nebo x-drivu, ale prostě tam část výkonu jde "trvale", čili jic se neroztáčí ani nezastavuje) tak ani setrvačné hmoty ani odpory se jaxi nemění, čili spotřeba čtyřkolky takové nebo makové bude plus/mínus stejná (pomineme-li rozdíl ztrát v mezinápravové spojce a mezinápravovém diferenciálu)
nemas pravdu u haldexu ci xdrive jsou ztraty o to vetsi o co vice spina spojka a meni svou viskozitu. Proste realne receno u trvale 4kolky ti stoupne spotreba o 1 litru u haldexu ci xdrivu treba o 2-10 dcl dle toho jak moc je sepla spojka. Nicmene ani haldex a ani xdrive nic trvaleho nema. Never vsemu co ti napise PR oddeleni automobilky.
@kubeek ref cx: jo, to je pravda, už sem to tu někde psal, že při ustálené rychlosti dálničního limitu žere brambor (nižší stavba, lepší cx) míň než skautík i když je těžší a má o dva hrnky víc....
@goes: a můžeš mi vysvětlit, jaký je rozdíl mezi zvýšením spotřeby díky quattru o jeden litr a díky haldexu o 10dcl?
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
pavproch píše:@kubeek ref cx: jo, to je pravda, už sem to tu někde psal, že při ustálené rychlosti dálničního limitu žere brambor (nižší stavba, lepší cx) míň než skautík i když je těžší a má o dva hrnky víc....
@goes: a můžeš mi vysvětlit, jaký je rozdíl mezi zvýšením spotřeby díky quattru o jeden litr a díky haldexu o 10dcl?
zadny rozdil tam neni 1 l mas 10 dcl, rozdil je v tom, ze ta 4kolka to zere konstatne, ten haldex ne, ten ve stavu kdy nespina zere treba jen o 2 deci vice, kdyz je seply naplno tak bere treba 1 l navic. ale to plne sepnuti je jenom vyjimecne... stejne jsou mechanicke ztraty na zadnim diferaku a neco malo pak na kardanech apod. to bude stejne a bude to treba ty 2 deci zakladu, ale ten zbytek je u trvale stabilni a u haldexu lita tam a zpet dle sepnuti
ale protoze uz nectes text a nepremyslis nad nim a jenom se chces hadat, tak debatu o pohonech v tomto vlakne koncim.