Jak snižovat spotřebu
Re: Jak snižovat spotřebu
nefunkční tlumič znamená ovšem mnohem větší zhupy... což té energie bude žrát asi víc...
Slow and serious
Re: Jak snižovat spotřebu
ne, nefunkční tlumič energii nežere vůbec
samotným pružením se nergie neztrácí, samozřejmě mimo odpory silentbloků a čepů
samotným pružením se nergie neztrácí, samozřejmě mimo odpory silentbloků a čepů
Re: Jak snižovat spotřebu
no ono to stejně vždycky dopruží, ideální pružina, která by pružila nonstop se nekoná.
tedy to ve výsledku bude žrát energie víc, protože první zhup bude větší...
tedy to ve výsledku bude žrát energie víc, protože první zhup bude větší...
Slow and serious
Re: Jak snižovat spotřebu
Ještě to tady rozvádějte víc a čuráci z EU navrhnou v rámci úspor CO2 tuhé nápravy bez tlumení
Sbohem. Už tady nejsem. Mám dost všech for.
Re: Jak snižovat spotřebu
vana: také bych řekl, že co "nesežere" tlumič, to "sežere" pružina, ale za mnohem delší dobu
2.9T RWD
Re: Jak snižovat spotřebu
Tak mě napadlo - pomůže nějak spotřebě když by člověk u HDM AT při delším stání převolil D->N
?
?
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: Jak snižovat spotřebu
Ad tlumice: tak za prve na pruzeni a tlumic pusobi pusobi hmotnost auta x gravitace, takze vetsinu energie, kterou tlumic mari je pohyb auta nahoru a dolu, ale je pravda, ze cast teto energie se ziskava pohybem dopredu. A za druhe, nefunkci tlumic zpusobi tolik negativ (deformace pneu, zadna grip, atd..) ze je lepsi ho tam mit
AT s HDM, pri delsich stanich se vyplati dat P nebo N + rucku. Minimalne tim nebudes stat na brzde, do ktery tece energie z posilovace. U meho automatu se pri delsim stani na brzde v klidu stejne vevnitr neco premosti, lehce poklesnou otacky a neni v zaberu. Ale v zajmu zivotnosti HDM AT je lepsi menit rezimy co nejmin.
AT s HDM, pri delsich stanich se vyplati dat P nebo N + rucku. Minimalne tim nebudes stat na brzde, do ktery tece energie z posilovace. U meho automatu se pri delsim stani na brzde v klidu stejne vevnitr neco premosti, lehce poklesnou otacky a neni v zaberu. Ale v zajmu zivotnosti HDM AT je lepsi menit rezimy co nejmin.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
Re: Jak snižovat spotřebu
Vykašlal bych se na blbosti jako vypínání klimatizace, světel, přehušťování pneu atd., ono to šetření přijde draho až ti přehuštěná pneu na mokru uklouzne
Pokud můžu dát dvě jednoduché rady, tak první je odstranit z auta zbytečné věci (např. nevozit si v autě druhou rezervu, řetězy v létě...), a ta druhá a hlavní je předvídat. Tzn. brzdit motorem, nezrychlovat když vidím že mi za 100metrů svítí červená, zbytečně nebrzdit do zatáček, nepředjíždět před obcí a následně brzdit na 50... Prostě v rámci možností nebrzdit, dá se tak dosáhnout stejného rychlostního průměru se znatelně nižší spotřebou.
Pokud chceš jet drsnou ecorally tak se podívej na vzduchový filtr, olej, kvalitu paliva, vypni všechno co je na elektřinu (světla, AC, rádio), kup nejužší gumy, ty si nahusť na 3atm, z malých kopců vyřaďuj na N, z velých brzdi motorem, a pak se můžeš radovat že si cestou do práce ušetřil dvě deci nafty.
Pokud můžu dát dvě jednoduché rady, tak první je odstranit z auta zbytečné věci (např. nevozit si v autě druhou rezervu, řetězy v létě...), a ta druhá a hlavní je předvídat. Tzn. brzdit motorem, nezrychlovat když vidím že mi za 100metrů svítí červená, zbytečně nebrzdit do zatáček, nepředjíždět před obcí a následně brzdit na 50... Prostě v rámci možností nebrzdit, dá se tak dosáhnout stejného rychlostního průměru se znatelně nižší spotřebou.
Pokud chceš jet drsnou ecorally tak se podívej na vzduchový filtr, olej, kvalitu paliva, vypni všechno co je na elektřinu (světla, AC, rádio), kup nejužší gumy, ty si nahusť na 3atm, z malých kopců vyřaďuj na N, z velých brzdi motorem, a pak se můžeš radovat že si cestou do práce ušetřil dvě deci nafty.
Re: Jak snižovat spotřebu
Nebylo to myšleno jako ecorally, ale jak mít co nejnižší spotřebu při jízdním režimu. Nevidím důvod proč projíždět zbytečně víc paliva. Ruský způsob myšlení mi je cizí.
Jinak moje destičky na skoro 2t autě už budou mít 80.000km ...
na 3atm. se dá dostat jednoduše a bez rizika. Pokud je předepsané huštění 2,5, tak rozpálená pneu se hustí +0,3 a +0,2atm je doporučované přehuštění
Jinak moje destičky na skoro 2t autě už budou mít 80.000km ...
na 3atm. se dá dostat jednoduše a bez rizika. Pokud je předepsané huštění 2,5, tak rozpálená pneu se hustí +0,3 a +0,2atm je doporučované přehuštění
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: Jak snižovat spotřebu
EF: Nic to ale nemeni na tom, ze klicovy je styl. Muzes jet stejne rychle peti ruznymi styly s peti ruznymi spotrebami. Pneumatiky, klimatizace, otevrene ci zavrene okno, to vsechno samozrejme spotrebu ovlivnuje, ale bavime se o par deci. Skutecne snizeni spotreby prinasi predevsim adekvatni technika jizdy, tam jde o litry.
Chapu, ze nechces jet economy run, ale i tak je treba prizpusobit tomu hlavne sve zachazeni s autem. Jak, to je na delsi povidani, spise na clanek, ale nevim, jestli se chci prezentovat zrovna temito radami I kdyz uz jsem s tim nedavno tak trochu zacal, tak bych mohl navazat...
Chapu, ze nechces jet economy run, ale i tak je treba prizpusobit tomu hlavne sve zachazeni s autem. Jak, to je na delsi povidani, spise na clanek, ale nevim, jestli se chci prezentovat zrovna temito radami I kdyz uz jsem s tim nedavno tak trochu zacal, tak bych mohl navazat...
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n