Fiat a vše kolem nich

Alfa Romeo, Ferrari, Fiat, Maserati ad.
Odpovědět
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 17371
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Fiat a vše kolem nich

Příspěvek od pavproch »

A neska zas, ditto + přibyla C1120 (úhel natočení volantu). Odsál sem asi 3 deci woleje a uvedl to zase do použitelného stavu. Uvidíme, co bude.
Stáří NENÍ pro sraby, ale já srab sem. A geront k tomu.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 17371
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Fiat a vše kolem nich

Příspěvek od pavproch »

Tak mě čeká aftoměchánik: LZ světlo je prasklé, teče do něj, koupil sem (celé) nové (asi OEM = Magnetti Marreli) příští týden se NATO vrhnu. Nějaké rady, na co si přitem dát bacha? Btw, čekal sem něco jako osmičku apod a nakonec to nestálo ani 2 litry.
Stáří NENÍ pro sraby, ale já srab sem. A geront k tomu.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 17371
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Fiat a vše kolem nich

Příspěvek od pavproch »

Done. Výměna jednoduchá, ale (staré) žároffky sa bránily = výměna nutná taky, naščestí sem měl v zásobě.
Stáří NENÍ pro sraby, ale já srab sem. A geront k tomu.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 17371
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Fiat a vše kolem nich

Příspěvek od pavproch »

Ref P1220 a její řešení - fčíl po odsátí woleje je klid (klepklepklep na dřwo), ale mito furt vrtá fpalici... taxem písnul jak na fiat.cz tak do autorizáků:
***********************************
Dobrý den,
Na svém Fiatu (viz výše) pozoruji již asi od roku 2009 (tj. téměř od nového stavu) zajímavou věc:
Bezdůvodně (většinou ale při deceleraci= brždění motorem) se rozsvítí varování na palubce a auto spadne do nouzového řežimu. Následná kontrola na diagnostice VŽDY ukáže stejnou chybu P1220 (= škrtící klapka), kterou lze smazat diagnostikou nebo opakovaným (ca 5x) startováním auta, a to pouze tuto chybu, žádné další.
Chyba se zpočátku objevovala zřídka (á desítky tisíc km), později častěji. Auto kvůli tomu bylo už v mnoha (i autorizovcaných) servisech, bez efektu.
Během let jsem vyměnil VŠE okolo té škrtící klapky (celé těleso škrt. klapky, čidlo, pedál plynu atd.), chyba se však objevovala dál.
Postupně jsem ale zjistil následující: Při každém servisu (oleje, filtry) je vždy olej (Selenia 20k) dolit v plném předepsaném množství (2,8l = horní ryska měrky oleje) a následně se chyba objevuje výrazně častěji (á stovky km až max jednotky tisíc km). Když ale odsaji ca 2-3 deci oleje (tj. na spodní rysku měrky oleje), chyba ZMIZÍ a neobjevuje se vůbec.
Prosím proto o radu, co může být příčinou, že při plném množství oleje se chyba objevuje často, při malém mnosžtví oleje vůbec.
Mockrát děkuji, zdravím,
PS: To auto MILUJU, bude se mnou už navždy.....
***************************
...sem zvjedaff, co/esli vůbec něco z nich vyleze...
Stáří NENÍ pro sraby, ale já srab sem. A geront k tomu.
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 2005
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Fiat a vše kolem nich

Příspěvek od Zajda »

Jako laik bych dle popisu hledal chybu někde ve funkci ventilu odvětrávání klikovky, ale celý příběh a co se měnilo nebo zkoušelo znáš jen ty.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
//// 1.6 ECOjet
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 17371
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Fiat a vše kolem nich

Příspěvek od pavproch »

Esli to nějaký takový ventil vůbec má (musím zistit/prozkoumat), tak dík za tip.
Stáří NENÍ pro sraby, ale já srab sem. A geront k tomu.
Odpovědět