Krásný den všem!
Vybírám pro sebe nové auto z druhé ruky.
Mám určité preference, co se týče modelů a značek, kdy hledám průnik mezi komfort-sport-vizuál. I na základě toho jsem si vyřadil několik vozidel, která se mi subjektivně zamlouvají. Jmenovitě:
BMW 7er E65
BMW 5er E60
Audi A5
Audi TT
Budu moc rád za Vaše rady/postřehy. Jedna věc je totiž radost, kterou člověk má, když auto jezdí a druhá je potom ta frustrace, když ne...
Jako majitel Mondea MK3 v plné palbě s nejsilnějším naftovým motorem jsem si užil jak té radosti, tak v poslední době i hodně frustrace, která částečně pramenila z mé předchozí neznalosti problematiky servisu těchto aut a některým tendecím se kazit (a částečně i z mé naivity a nadšení při koupi "prvního" auta, kdy jsem přehlížel varovné signály).
Těchto chyb bych se chtěl při tomto nákupu vyvarovat a předem si ověřit, jaká je reálná servisní a provozní zkušenost uživatelů. Autům rozumím spíše na bázi mírně pokročilého laika, rád se o nich bavím, rád si o nich poslechnu a proto si i rád vyslechnu případná varování před koupí konkrétních modelů, motorizací, druhů převodovek a dalších zajímavých tipů. Samozřejmě budu vděčný, když přidáte i svůj subjektivní pohled na to, jaké auto by jste sami považovali za nejvhodnější cestu.
Díky moc za tipy!
BMW nebo AUDI - ojetý sporťák se zajímavou výbavou
Re: BMW nebo AUDI - ojetý sporťák se zajímavou výbavou
Jaký máš budget na nákup a servis?
E65/66 je srdcovka, ale aby jezdila ve slušném stavu není zadarno.
E60 je stále dobré auto, ale image ghetocaru ji tvrde pronasleduje
Obě audi jsou řádově menší, servisně lacinější...
E65/66 je srdcovka, ale aby jezdila ve slušném stavu není zadarno.
E60 je stále dobré auto, ale image ghetocaru ji tvrde pronasleduje
Obě audi jsou řádově menší, servisně lacinější...
Illegal only when police there, police not there habibi everything legal.
- Snowman000
- Letec
- Příspěvky: 5734
- Registrován: čtv 17 bře 09:36
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: BMW nebo AUDI - ojetý sporťák se zajímavou výbavou
Skusil bych sa pozriet na S5 coupe s manualom. Servisne to nie je uplne lacnota, ale e60/e65 bude este inde a je to najlacnejsia cesta k V8 s manualom, co uz asi nikdy nevznikne takze na cene uz to tiez nepadne...
Sam bych hu rad, keby boli zbytocne prachy
Sam bych hu rad, keby boli zbytocne prachy

Konzerva od sardiniek s LSD
7-miestne GTI
7-miestne GTI
Re: BMW nebo AUDI - ojetý sporťák se zajímavou výbavou
Jestli se ti libi e60 tak bych tam pridal i 6er. Technicky stejný, ale zajímavější tvary. A myslím že by to mohlo jít sehnat i v zajímavější specifikaci.
Treba tohle je hezky
https://www.sportovnivozy.cz/219188-bmw ... idual-2007
Treba tohle je hezky
https://www.sportovnivozy.cz/219188-bmw ... idual-2007
Re: BMW nebo AUDI - ojetý sporťák se zajímavou výbavou
Jak jsem uviděl v jednom výčtu BMW 7er a Audi TT, začal jsem přemýšlet, jestli... asi jsem ze staré školy a jsem zvyklý porovnávat porovnatelné.
Nadto nazývat 7er sporťákem... nu co už, stará škola
Nadto nazývat 7er sporťákem... nu co už, stará škola

2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Re: BMW nebo AUDI - ojetý sporťák se zajímavou výbavou
Nečekal jsem, že se Vás během krátké doby sejde tolik, mám z toho upřímně radost.
Ano, rozptyl mezi E65 a TT beru. Ono, jak jsem říkal, rozhoduji se na lince komfort-sport-vizuál. A neříkám, že se nakonec po zhodnocení faktů přikloním třeba k řešení, které bude více komfort než "sport". Zkusím vám nějak vysvětlit, proč se mi tyto auta líbí a jak je vnímám.
E65: auto do kterýho sedneš a cítíš se jak v pokojíčku. Jasně, nezávodíš s tím na semaforech, ale zase si sedíš v odvětrávané sedačce a vzadu za tebou si tvoji spolujezdci dopřávají vysoce komfortního zážitku z jízdy. Auto je extrémně zajímavé pro svůj resting bitch face a to je za mě něco, co se mi extrémně líbí (ať už verze předfacelift nebo pofacelift). Samozřejmě lehce to vnímám jako auto provozovatelů nelegálních heren, nicméně když přijedu za klientem, pořád to budí nějaký respekt a u konzervativních klientů to trochu podporuje i moji serioznost (je mi 25 a jsou klienti, pro který jsem pořád ještě "ucho", i když už mám v oboru 8 let zkušeností a vím co dělám). Navíc prostě výbava, zajímavost auta atd. jsou pro mě věci, který subjektivně dopomáhají E65 na přední příčky. Ty nevýhody samozřejmě tolik nepojmenovávám, za mě zmíním pouze automatickou převodovku - nejsem úplně typ člověka, co by je vyhledával + jsem si vědom servisních nákladů na jejich opravu, ale pořád jsem ochotný kompromisu. Toto je za mě asi č.1 ale neprospěch by mohli hrát aspekty, které třeba zmiňujete a které budu rád, když rozvedete. Ale toto je za mě auto č.1 dle srdce, otázkou je rozum
E60: je to taková sportovně-komfortní legenda, zároveň jde zvolit verzi s manuálem i u motorizací nad 110kw. Za mě je to taková alternativa k E65. Nemůžu říct, že by to byla úplně láska na první pohled, spíš prostě zadní vrátka. Ale tolik o tom autu nevím, o jeho výbavách už vůbec ne. Měl ho kdysi ex mojí partnerky a zahučel v něm neskutečný prachy, ale to bylo asi chybou výběru a obecně nějaké nerozvážnosti. Gheto car, toho jsem si vědom, parkuje jich u nás v hoodu na Bratislavské v Brně hodně
Za mě 4 místo v žebříčku - trochu z nouze ctnost. Ale je to subjektivní a třeba mě přesvědčíte o opaku.
A5: líbí se mi po vizuální stránce, řadím ji tam společně s E65. Komfort a sportovnost nedokážu tolik posoudit. Stejně jako šíři výbavy - a ta by mě upřímně zajímala. Zase vím o možnosti volit mezi manuálem/automatem - takže výhoda. Líbí se mi ja verze coupe tak verze pětidvěřo. Vím, že co se týče sportovnosti, je na tom líp než E65 a servisně na tom bude asi taky o chlup líp + je to novější ročník. Je to č.2 srdcem, ale asi č.1 rozumem, za mě. Ale jak říkám, nemá tolik info k tomu, abych ten rozum mohl tak podložit.
TT: Je to malý, je to rychlý a asi je to i hodně zábavný. Samozřejmě, co se týče serioznosti, tak když s tím přijedu za hodně konzervativním klientem, tak mi to úplně nepomůže v jeho očích, ale třeba se pletu. Je to auto, co se mí líbí, co je zajímavý, ale zase otázka je ten komfort, kterej je tou sportovností vykoupenej. Je to takový číslo 3 v žebříčku.
Cenová hladina: tady je to extrémně individuální. Upřímně, jsem typ člověka, kterej když vidí, že to má smysl, tak se nebojí pustit chlupa. Zároveň nechci nový auto a chci se vyhnout extrémni frustraci z toho, že koupím auto, něco se vysere, zaplatím půlku ceny toho auta a vysere se zase něco dalšího, ale jakože třeba za 2 týdny (a vím, že i to hrozí vždycky)
Pro představu, moje první auto bylo ehm "levně" koupené Mondeo. Kupoval jsem ho s tím, že to bude držák. mno. První půlrok byl super, pak se odjebala klima, pak to začalo víc hnít a pak jsem řešil různý srágory, protože to auto předtím nemělo asi moc hodného majitele byť třeba na interieru to nebylo poznat, ten byl jak po důchodcích, jen teda nesmrděl - a teda na to mě asi to auto i prodali, a pak ještě na těch 114 kw v naftě
). Mám na tom autě rád, že je relativně svižný, na to, že je to rakev a že má super vyhřívání a větrání sedaček, což mi někteří kolegové v tichosti závidí. Jenže to je vykoupený tou spolehlivostí a reálně, byly prostě chvíle, kdy jsem ráno sedal do auta s tím, že jsem ho hladil po volantu a prosil, ať se neobjeví nový ošklivý zvuk. + samozřejmě mi to nepřidává na pověsti u kolegů a věčné vtípky o tom, že mám u klienta parkovat radši u sousedů přes plot, mě už taky neba 
Doplňují info, co může i nemusí být důležité: Je mi 25, dělám v marketingovým byznyse, kde se setkávám s usedlými pány i blázny. Děti ani zvíře nemám a momentálně neplánuji. Jsme s partnerkou dva. Když potřebujeme odvézt náklad a něco odstěhovat, použijem dodávku nebo Mondeo. Žijeme v super čtvrti blízko centra, ve které jsou občas lidi zmrdi, takže včera jsem třeba důrazně upozorňoval chlapíka, že se mi úplně o tu kapotu nemusí opírat, když to auto není jeho... Vždycky jsem si myslel, že ocením spíš sportovní nádech, akceleraci apod. ale buď stárnu a nebo jsem trochu zmanipulovanej těma odvětrávanýma sedačkama v Medeu, který beru jako "luxusní" výbavu na auto, jako je Mondeo. Jezdím jak krátký trasy, tak dálky, ale víc kolem komína, tak 20 denně. Jsem odkojenej na nafťácích, ale benzínu se nebráním, spíš ještě nebyla příležitost a taky mě občas hřeje u srdce ta nízká spotřeba nafty, ale tak to asi někdy každýho. Nelíbí se mi SUV a auta bez duše. Jo a občas trpím pošramoceným egem
Tak a teď do mě
Ano, rozptyl mezi E65 a TT beru. Ono, jak jsem říkal, rozhoduji se na lince komfort-sport-vizuál. A neříkám, že se nakonec po zhodnocení faktů přikloním třeba k řešení, které bude více komfort než "sport". Zkusím vám nějak vysvětlit, proč se mi tyto auta líbí a jak je vnímám.
E65: auto do kterýho sedneš a cítíš se jak v pokojíčku. Jasně, nezávodíš s tím na semaforech, ale zase si sedíš v odvětrávané sedačce a vzadu za tebou si tvoji spolujezdci dopřávají vysoce komfortního zážitku z jízdy. Auto je extrémně zajímavé pro svůj resting bitch face a to je za mě něco, co se mi extrémně líbí (ať už verze předfacelift nebo pofacelift). Samozřejmě lehce to vnímám jako auto provozovatelů nelegálních heren, nicméně když přijedu za klientem, pořád to budí nějaký respekt a u konzervativních klientů to trochu podporuje i moji serioznost (je mi 25 a jsou klienti, pro který jsem pořád ještě "ucho", i když už mám v oboru 8 let zkušeností a vím co dělám). Navíc prostě výbava, zajímavost auta atd. jsou pro mě věci, který subjektivně dopomáhají E65 na přední příčky. Ty nevýhody samozřejmě tolik nepojmenovávám, za mě zmíním pouze automatickou převodovku - nejsem úplně typ člověka, co by je vyhledával + jsem si vědom servisních nákladů na jejich opravu, ale pořád jsem ochotný kompromisu. Toto je za mě asi č.1 ale neprospěch by mohli hrát aspekty, které třeba zmiňujete a které budu rád, když rozvedete. Ale toto je za mě auto č.1 dle srdce, otázkou je rozum

E60: je to taková sportovně-komfortní legenda, zároveň jde zvolit verzi s manuálem i u motorizací nad 110kw. Za mě je to taková alternativa k E65. Nemůžu říct, že by to byla úplně láska na první pohled, spíš prostě zadní vrátka. Ale tolik o tom autu nevím, o jeho výbavách už vůbec ne. Měl ho kdysi ex mojí partnerky a zahučel v něm neskutečný prachy, ale to bylo asi chybou výběru a obecně nějaké nerozvážnosti. Gheto car, toho jsem si vědom, parkuje jich u nás v hoodu na Bratislavské v Brně hodně

A5: líbí se mi po vizuální stránce, řadím ji tam společně s E65. Komfort a sportovnost nedokážu tolik posoudit. Stejně jako šíři výbavy - a ta by mě upřímně zajímala. Zase vím o možnosti volit mezi manuálem/automatem - takže výhoda. Líbí se mi ja verze coupe tak verze pětidvěřo. Vím, že co se týče sportovnosti, je na tom líp než E65 a servisně na tom bude asi taky o chlup líp + je to novější ročník. Je to č.2 srdcem, ale asi č.1 rozumem, za mě. Ale jak říkám, nemá tolik info k tomu, abych ten rozum mohl tak podložit.
TT: Je to malý, je to rychlý a asi je to i hodně zábavný. Samozřejmě, co se týče serioznosti, tak když s tím přijedu za hodně konzervativním klientem, tak mi to úplně nepomůže v jeho očích, ale třeba se pletu. Je to auto, co se mí líbí, co je zajímavý, ale zase otázka je ten komfort, kterej je tou sportovností vykoupenej. Je to takový číslo 3 v žebříčku.
Cenová hladina: tady je to extrémně individuální. Upřímně, jsem typ člověka, kterej když vidí, že to má smysl, tak se nebojí pustit chlupa. Zároveň nechci nový auto a chci se vyhnout extrémni frustraci z toho, že koupím auto, něco se vysere, zaplatím půlku ceny toho auta a vysere se zase něco dalšího, ale jakože třeba za 2 týdny (a vím, že i to hrozí vždycky)



Doplňují info, co může i nemusí být důležité: Je mi 25, dělám v marketingovým byznyse, kde se setkávám s usedlými pány i blázny. Děti ani zvíře nemám a momentálně neplánuji. Jsme s partnerkou dva. Když potřebujeme odvézt náklad a něco odstěhovat, použijem dodávku nebo Mondeo. Žijeme v super čtvrti blízko centra, ve které jsou občas lidi zmrdi, takže včera jsem třeba důrazně upozorňoval chlapíka, že se mi úplně o tu kapotu nemusí opírat, když to auto není jeho... Vždycky jsem si myslel, že ocením spíš sportovní nádech, akceleraci apod. ale buď stárnu a nebo jsem trochu zmanipulovanej těma odvětrávanýma sedačkama v Medeu, který beru jako "luxusní" výbavu na auto, jako je Mondeo. Jezdím jak krátký trasy, tak dálky, ale víc kolem komína, tak 20 denně. Jsem odkojenej na nafťácích, ale benzínu se nebráním, spíš ještě nebyla příležitost a taky mě občas hřeje u srdce ta nízká spotřeba nafty, ale tak to asi někdy každýho. Nelíbí se mi SUV a auta bez duše. Jo a občas trpím pošramoceným egem

Tak a teď do mě

Re: BMW nebo AUDI - ojetý sporťák se zajímavou výbavou
beru, že je predmět trochu zavádějící a rozptyl taky - jde spíš o servisní zkušenost, uživatelskou apod.