phev sup/passat vs EV vs rav4?

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.
Sato
Autoškolák
Příspěvky: 20
Registrován: čtv 19 srp 13:06

phev sup/passat vs EV vs rav4?

Příspěvek od Sato »

Zdravím vybírám nové auto firemní na OL, ako oběť eko bohům to musí být hybrid nebo elektro. Rozdíl v zdanění pro mě je fullhybrid: 2500, phev: 1250, EV: cca 700

Moje použití: 40% příměstský provoz, 60% dálnice - dlouhé cesty (340km) za řídkého provozu s pěknými rychlostními průměrnými :) (v nemecku ofc ;) a raz ročne k moři.

Full hybridy jsem rovno vyřadil, jedné zajímavé auto je es300h no ne dost zajímavé a příliš málo praktické na to platit tu extra daň za to.

Superb iv - v liftbacku pri aktuálních slevách se dostanu na hodně pěknou výbavu, no kufr je jenom 480l, no to

Passat - horší vybava no zase kombi v základu, hlavní rozdíl oproti superbu bude chybějící adaptivni podvozek

Celkovo phev 150kw 1.5tsi vypadá technicky hodně nevalně. No a pak tu je ten detail že to ma pidi nádrž a na dálnici to bude vybité žrát asi hodně.

Alternativne toyka rav4 phev, papírové pěknými výkon (300k) rozumnější nádrž - i když toyota takže kto ví.. kolik ale tohle agrarne vypadají stvoření bude žrát na dalnici pri 150-160? bude to vůbec stabilní pri těch rychlostech?

No a pak tu máme elektro, reálně non-suv mohu jenom 3 modely, id7 v základu, bmw i4 e40, nebo MB cla ev. CLA kombi se stale neda objednat a je tam ten fuckup s 400/800v měničem, i4 a.id7 na dálnici asi pojedu max 135 aby jsem dojel co mě bude dost deptat. Nebo ne?
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
Příspěvky: 4159
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Re: phev sup/passat vs EV vs rav4?

Příspěvek od HondaMan »

Pokud zvládneš EV, tak je i4 asi nej volba.
Illegal only when police there, police not there habibi everything legal.
Sato
Autoškolák
Příspěvky: 20
Registrován: čtv 19 srp 13:06

Re: phev sup/passat vs EV vs rav4?

Příspěvek od Sato »

No prave o tom mam jiste pochybnosti.
Uživatelský avatar
delphin
Pan Řidič
Příspěvky: 257
Registrován: pon 04 črc 23:01

Re: phev sup/passat vs EV vs rav4?

Příspěvek od delphin »

Z toho výběru jsem měl možnost vyzkoušet Superb iV a Toyotu RAV4 PHEV. I přes archaickou palubku Toyoty a to, že mnoho let už jezdím hlavně ve Škodovkách, tady bych si vybral RAV4. Mnohem živější, 2,5 atmosféra vs malé turbo, možnost 4x4... Snad jen pokud bych jezdil stejně jako teď hodně v noci, by mě absence LED matrix přiměla hledat i jinde. A nebo si počkat na novou generaci, ta je snad už bude mít.
Nejdřív Pionýr, pak Favorit, Fabia, Focus, Superb, Kodiaq a teď Octavia se Superbem. Ale Pionýr mi pořád zůstal...
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 28666
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: phev sup/passat vs EV vs rav4?

Příspěvek od řidičBOB »

tohle je výběr jako blbé a ještě blbější...
Sup iV nebo vlastně cokoliv s 1.5 a elektrem, je na hovno. RAV popsal delfín perfektně - ta technologie je super a funguje, ale to kolem je archaické už až moc.
Cokoliv i je problematické na delších trasách - pokud tedy nedáváš x káv za den ;-)
250kW
195kW
100kW
Sato
Autoškolák
Příspěvky: 20
Registrován: čtv 19 srp 13:06

Re: phev sup/passat vs EV vs rav4?

Příspěvek od Sato »

Jo vyber je tragicky.
No jeste tam je v tehle smutne kategorii phev sracek: Kuga, X1 (trivavec :) GLA... tragedie vedle tragedie. Hlavne vsechno to bude asi dost na hovno na dalnici oproti plnohnotne stredni tride, nebo ne?

Dneska jsem omrkl staticky superba, v tom liftbacku to alespon vypada jako pekne auto, celkem se desim toho jak to teda bude jezdit podle toho co pisete... Proste tezky zivot v korporaci :)
Uživatelský avatar
DoubleSix
Pan Řidič
Příspěvky: 438
Registrován: stř 16 úno 16:33

Re: phev sup/passat vs EV vs rav4?

Příspěvek od DoubleSix »

S výběrem auta jsem byl na tom podobně jak ty, jen nebyla možnost hybridu, takže PHEV a nebo elektro.
Protože moje podmínka byla 4x4, tak jsem skončil u X1 25e.

Měl jsem strach z toho tříválce a ze spotřeby, když je baterie "vybitá". Musím říci, že příjemné překvapení. Ano, motor je trochu více slyšet, ale OK. A spotřeba? I s "vybitou" baterií" a rychlostí 130+ je spotřeba kolem 8l benzínu. Prostě v té baterce je stále dost kapacity na zrychlení, motor si sám baterku dobíjí. Takže za mě spokojenost.
Dynamika vozu dostatečná, holt 180kW, jen bohužel ve 195km/h mi rozlet zastaví omezovač.
Takže já bych ze Superbu iV strach neměl.
Sato
Autoškolák
Příspěvky: 20
Registrován: čtv 19 srp 13:06

Re: phev sup/passat vs EV vs rav4?

Příspěvek od Sato »

Priznam se, ze jsem tu X1 vyradil hned na uvod ciste za zaklade vzhledu, ale kdyz se na to podivam nezaujate tak asi docela ok v ramci small suv kategorie. Minimalne interier je jinde nez kuga a ravka.

A jak to pocitove jezdi? Kolik se realne vleze do nadrze? A nabijis to? Kym nam nezkrouhnou tankovaci karty tak moje motivace to nabijet doma bude nulova, v office nejsem az tak casto a je otazne jak moc budu dostupne nabijecky.

Budget mam taky max na tu 25e, tym 8l 130+ na dalnici myslis +-135 nebo 150-160? mam obavy aby to neslo k 10 pri rychlejsim tempu. Stvorkolku nepotrebuji no oproti Superbu myslim, ze dokazi odcenit, ze to bude elektricky hrabat zadnimi koleckami.
Uživatelský avatar
DoubleSix
Pan Řidič
Příspěvky: 438
Registrován: stř 16 úno 16:33

Re: phev sup/passat vs EV vs rav4?

Příspěvek od DoubleSix »

Pocitově to jezdí dobře, tohle jsem nečekal. Holt 180kW s elektrickým motorem. Takže odpich slušný a čistě na elektriku to umí i více jak 130km/h. Dálnice není problém ani s vybitou baterkou, akcelerace i ve vyšších rychlostech dostatečná.

Nádrž by to mělo mít na 47 litrů, takže OK.

Já po dálnici jezdím 150 tempomat a někdy i trochu více :)

Nabíjím pravidelně, takže přes týden jezdím čistě na elektřinu. Dojezd na plnou baterku je tak kolem 60-70km, teď v létě a s lehkou nohou.
Sato
Autoškolák
Příspěvky: 20
Registrován: čtv 19 srp 13:06

Re: phev sup/passat vs EV vs rav4?

Příspěvek od Sato »

47l je celkem nic moc, no kdyz to je realne plne vyuzitelnych 47 tak to jeste jako tak jde. Chapu, ze to je parameter co zas tak moc lidi neresi.

Spravne to teda chapu, ze dalnice 150 tempomat s vybitou baterkou je za 8l? to neni vubec spatne na SUV.
Jak je na tom akusticky komfort pri tech 150? Porovnani s necim ze stredni tridy nahodou nemas?

diky
Odpovědět