Cyklistické vlákno

Zážitky, zkušenosti, srazy, upozornění na nebezpečná místa i dotěrnou policii.

Moderátor: řidičBOB

Odpovědět
Uživatelský avatar
Brus
Letec
Příspěvky: 2442
Registrován: pon 04 dub 14:05

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od Brus »

Lachende Bestien píše: ned 27 srp 20:51
pavproch píše: ned 27 srp 11:57 ...systém převodů 1 x 12 považuju za největší / nejlepší vynález od doby, kdy vznikno první MTB.
Fakt?
A v čem konkrétně?
v jednoduchosti údržby i obsluhy
Pravda vyděsí
Uživatelský avatar
Vrooom
Letec
Příspěvky: 2574
Registrován: sob 19 bře 15:16

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od Vrooom »

To pohodlí víc udělá vidlice její citlivost, záplety, tlak v gumách než ten rám. Ty kola nic moc, sram SX bude děs (Měl jsme NX a dost rychle dostala hazka vakl), radši bych koupil na shimanu nebo aaspoň GXko od sramu. Koukni na kola Radon. Tam je většinou dost slušný poměr cena/výkon.
honziss
Letec
Příspěvky: 3485
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od honziss »

tommas píše: pon 28 srp 08:39 Pavproch, díky za rady, možná jen úplně laický dotaz.

Přinese mi carbon i nějaké další citelné výhody kromě váhové úspory? Protože tu minimálně v případě těch dvou SCOTTů v mém výběru moc nevidím, resp. při váze okolo 12,5 kg mi přijde 200 g celkem nic.
U levnych karbonovych ramu moc vyhoda v hmotnosti neni. Ale protoze se vlakna daji skladat dle libosti v ruznych castech ramu, tak karbonovy ram bude tuzsi pri zaberu, soucasne pohodlnejsi a bude lip tlumit vibrace. Dostupny a kvalitni karbonovy ramy ma treba ceskej SUP.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
honziss
Letec
Příspěvky: 3485
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od honziss »

Podarilo se mi sehnat za hubicku zakladni novy Zipp 303 kola na silnicku a upgrade uplne mega velkej. V hmotnosti skoro rozdil neni proti puvodnim, ale kombinace sirokyho karbonovyho hookless rafku, 30 gumy a 4 bar je megapohodlna, tichounka a hlavne to ma konecne grip!
R4...258k
R3...261k
EV...264k
honziss
Letec
Příspěvky: 3485
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od honziss »

Vrooom píše: pon 28 srp 13:56 To pohodlí víc udělá vidlice její citlivost, záplety, tlak v gumách než ten rám. Ty kola nic moc, sram SX bude děs (Měl jsme NX a dost rychle dostala hazka vakl), radši bych koupil na shimanu nebo aaspoň GXko od sramu. Koukni na kola Radon. Tam je většinou dost slušný poměr cena/výkon.
Muzu potvrdit, mel jsem novy NX a prvnich 1000km chodilo krasne, pak zacly vule, obcas se to nekde pridrhlo a konec. Zaklad od Shimana (Deore/SLX) mi prijde lepsi..
R4...258k
R3...261k
EV...264k
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
Příspěvky: 4006
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od HondaMan »

Souhlas. Aktuálně jezdím Deore 1x11 a nic mu nechybí. 50z pila included, řetěz se nevytahává, už dostala pár ran a nebyla potřeba ani seřídit...
2.9T RWD
Uživatelský avatar
tommas
Pan Řidič
Příspěvky: 223
Registrován: sob 24 kvě 11:20
Bydliště: B, CZ

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od tommas »

Vroom, honziss: Díky za rady a názory. Je pravda, že minimálně rozporuplné reakce na Sram SX jsemuž někde i zahlédl/zaslechl. Bohužel většina kol v mém rozpočtu má zrovna NX/SX (asi cena?).

Nicméně přehazovačka je pro mne rozhodně důležitější než materiál rámu a byť nevylučuji, že by se v následujících letech nějaké úpravy na kole dělaly, tak to není zas tak reálné.

Jak už jsem psal v mém prvním postu, jsem trochu omezený množstvím e-shopů, kde můžu koupit a zároveň to musí být v Belgii, abych mohl využít ten bonus. A o nějakém skládání v mém případě, i díky vytíženosti taky nemůže být řeč. Ale zároveň mě musíte brát v současné době jako opravdu hobby jezdce. :D

Nicméně když jsem se kouknul, co má alespoň SLX od Shimana, GX od Sramu tak mi pořád vychází ten Scott:

https://www.barracuda.be/nl/45545-scott ... 80479.html je na tom kole něco vyloženě špatně? Že je to model 2021 je mi úplně jedno.

Případně je tady možnost třeba těchto 3 s XT.

https://www.barracuda.be/nl/46903-cube- ... 12100.html

https://www.bikerepublic.be/bh-expert-5 ... zwart_geel

https://www.bikerepublic.be/x-caliber-8 ... thium_grey

Kombinace lepší přehazky + carbon už vychází k 2k EUR. Budget by byl, ale zatím si z mého pohledu nedokážu představit, jestli mi toho tak moc těch extra 500-800 EUR navíc přinese, když zbylé komponenty jsou prakticky stejné.

https://www.barracuda.be/nl/46270-cube- ... 16110.html

https://www.bikerepublic.be/ridley-igni ... lic_oranje

Každopádně ještě jednou díky za názory. ;)
MG ZR MK2 105 - už není
Opel Astra J ST 1,7 CDTi - už není
Mazda 6 Wagon 2018 2,5 G194 - už není

VW Golf Alltrack 2022 2.0 TSI 4Motion
honziss
Letec
Příspěvky: 3485
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od honziss »

Pořadí, podle kterého bych vybíral já:

1. velikost a geometrie rámu, nastavení posedu, kolo musí padnout tělu a účelu použití
2. materiál rámu, hmotnost
3. kola (kvalitní pláště + předělání na tubeless je u levných kol ten nejlepší upgrade)
4. komponenty

Jinými slovy, když si vybereš blbě velký kolo nebo si správně velký kolo špatně nastavíš, tak to s XTR přehazkou lepší nebude...
R4...258k
R3...261k
EV...264k
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16438
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od pavproch »

K té geometrii rámu - 4 roky jsem jezdil na FSi ( 69st hlavová, 73st sedlová trubka, rozvor 111 cm), když jsem objednával Scalpela, měl jsem vyloženě strach jaká bude jízda na jeho odlišné geometrii rámu (67/75 st, 115 cm) a.... čekalo mě překvapení - díky té odlišné geometrii na Scalpelovi vyjedu to co jsem nikdy na FSi nevyjel (tam, kde mě FSi v prudkém kopci "vyhazovalo" ze sedla, šlapu na Scalpelovi (skoro) na pohodu). Bohužel to (co člověku vyhovuje = 100 soudruhů, 101 chutí) nezjistíš studiem geometrií na papíře/webu ale až (dlouhodobou/opakovanou) praktickou zkušeností při jízdě v terénu.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
Vrooom
Letec
Příspěvky: 2574
Registrován: sob 19 bře 15:16

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od Vrooom »

Ten scott mi přijde při zběžném zkouknutí ok. Zdá se na pevných osách což je dobré pro tuhost.
Možná tohle by nemuselo být marné pokud chceš karton
https://www.canyon.com/cs-cz/horska-kol ... e=M076_P11
Imho to má lepší geo než ten scott.
K tomu co píše Pavproch bych dodal, že zásadní vliv na stoupavost (zvedání) má úhel sedlovky. Těch 75+ by mělo být ok + délka zadní stavby.
Na tvém místě bych napsal na bikeforum, tam ti lidi dokáží najít fajn kolo dle rozpočtu a pokud nebudeš provokovat jako pavproch tak se k tobě budou chovat i hezky ... 8-x
Odpovědět