Fčera padla do nouzáku drahé 1/2, neska mě = byl jsem u Michala na diag - opět to samé co tam je vždy "P1220 - neznámá chyba". Průběh to má vždy stejný: Pindica jede, pak začně "cukat" v tahu (dvojka, trojka, okolo 2-3000 otáček, půlplyn až plný plyn) až se rozsvítí kontrolka motoru a spadne do nouzáku = nejede. Opakované restartování (ca 3x) tu rozsfícenou kontrolku motoru smaže a pak zase nějakou dobu jede normálně (necuká v tahu).
Michal vyslovil podezření na ukapávající vstřiky (jsou tam ještě původní) resp. blbnoucí EGR (má ho to vůbec? - jdu pátrat do EPERu)
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
chyba P1220 je u Fiatu chyba kontroly škrtící klapky. Buď je vadný snímač polohy nebo kabel, konektor nebo řídící jednotka. Já bych se přikláněl k tomu konektoru nebo kabelu. Obvyklý vrtochy starších aut, já takhle furt řešil chyby lambdy a snímače vačky. Nakonec pomohlo rozebrání konektorů a napružení unavených kontaktů. Klapka mi zlobila taky ale já mám elektrickou, vyřešeno výměnou. Pak jsem ji pitval a opravil, dělal to motorek který za ni tahá. Stačilo ho vyčistit. Prostě se to hýbalo jinak než si řídící jednotka dokázala dát dohromady s ostatníma věcma. U klapky s lankem to bude podobný, snímač ukazuje něco jiného než je skutečná pozice klapky, tím nesouhlasí otáčky a vzduch v sání a kdovíco ještě. Nebo je špatný konektor, přeruší se to, vyskočí úplný nesmysl. EGR to samozřejmě nemá, to je ještě jednoduchý motor, nemá ani váhu vzduchu, jen snímač tlaku v sání. Hodně by pomohla slušná diagnostika co umí číst údaje za chodu. Ale prvně bych šel po konektoru a drátech.
@pavproch
Možná by stálo za to se zkusit domluvit s PepouSFI jako odporníkem na pracovní návštěvu, třeba na víkend a spojit to třeba s nějakým příjemným výletem do Bezkydu, pokud tedy už dále nebudete mít zájem o další více či méně náhodné měnění dílů v podání dvorního servisáka.
Ale zas chápu, že z pohledu mechcanika asi čištění a pružení všech možných konektorů nebude moc atraktivní a výnosná pracovní aktivita.
já nejsem odborník, jen jsem taky udělal zkušenost s odborníkama co draze vyřešili prd. A mám stejný auto a trošku zkušeností s podobnýma ještě staršíma křápama nejen automobilníma. Záhady v elektrice jsou standardem, prostě je to unavený vytřesený, někde se to projeví tím že něco nesvítí nebo nefunguje nějaká blbost kterou nikdo nepotřebuje a tak to nikdy nezjistí nebo to nevadí a někdy to holt takhle hnípe motorově. Někde se viklá kontakt nebo něco vázne a zadrhává, prostě drobnosti který to ale umí zblbnout. Super závady co jsou jen občas, to se príma hledá. Tyhle auta jsou celkem jednoduchý, těch závad nemůže být moc ale až se do tohohle stádia dostanou ty dnešní, to bude jinší hračka. Tohle je spíš o opravářské intuici a pár základních postupech. A o troše štěstí padnout na to slabý místo.
Gůgl mi našel (když jsem zadal "Fiat chyba P1220") stránky ECUservis, už jsem jim napsal se žádostí o kometář zda by to mohla být jimi uváděná vada ŘJ Magnetti Marelli a (protože je i opravují) - co s tím? Až/jestli bude nějaká reakce, písnu sem.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
napíšou ti že je to závada řídící jednotky, oprava stojí několikatisícovou částku a výsledek je nejistý. Pokud vůbec nějaký. Osobně si myslím že to jen vyresetovali do základu, smazali korekce a ono to chvíli fungovalo než to zas zblblo kvůli vadné klapce. A jeden servisák co dělá ve značkovém Opel mi pak potvrdil stejné zkušenosti.
Odpověděl mi robot Lenka, sice česky, ale nepochopil jsem, co chce = tudma cesta (prozatím) nevede. Na mail do autorizáku se žádostí o live diag prozatím nikdo nereagoval - asi mají dofču, taxem byl u Michala a vyměníme ty vstřiky + elektroventil ve výf. Já NATO přijdu (ale trvá to a stojí to).!
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.