507.00 jsou jen xW30 oleje, nikoliv vyšší.
Ta VAG norma se nicméně vyznačuje nesníženou HTHS viskozitu, což znamená že při 150°C olej nezřídne pod určitou mez (>= 3,5 mPas).
Ve viskozitní třídě xW30 se už totiž můžou vyskytovat i eko oleje se sníženou HTHS.
Základní parametry různých norem jdou naklikat v tomhle udělátoru:
https://online.lubrizol.com/relperftool/pc.html
Pro vysokootáčkový Civic Type-R s volnější konstrukcí jsem hledal něco s HTHS 4+, to splní až některé xW40 oleje nebo vyšší.
S takovým olejem bys musel opustit 507.00 třídu a experimentovat

U přehřívaných náplní se pak řeší aby základové oleje byly skupiny IV a vyšší (PAO, estery atd.).
To čemu se většinou říká "plná syntetika" jsou hydrokrakové minerální oleje (skupina III).
https://mechanizaceweb.cz/mineralni-pol ... rovy-olej/
Takže se oklikou vracíme k tomu že nejjednodušší je věřit, že výrobce všechna dilemata vyřešil za majitele, spolehnout se na předepsanou normu a vzít olej co ji splňuje. Byť by to za patřičných znalostí pro specifické podmínky mohlo jít vymyslet lépe
