ctrl_j píše:
Na kurzech demagogie jsi byl asi velmi pilným studentem, ale obávám se, že to spalovací auta stejně nezachrání...
ctrl_j píše:
Presne, padlo spousta mytu. Predne se zjistilo, ze v tuzemsku, kde neni EV tlaceno subvencemi a pri nakupu jeste rozhoduje „racio“ je ten zajem ve srovnani s DE a NOR pomerne nizky.
Cili ta „zdejsi manipulovana komunita“ mela a ma pravdu, kdyz tvrdi, ze EV jsou tazene dotacni politikou.
Budu se bohužel opakovat - do fosilního průmyslu a spalovacích aut nateklo a stále teče obrovské množství peněz v dotacích. Nikdo nikde netvrdí, že jsme nějaká elektromobilní velmoc, vždy jsme byli smetiště Evropy a v případě BEV to asi nebude jinak, důvody jsou obecně známé.
Nicméně i u nás (přes všechny klacky pod nohy) je trend zcela jasný - v roce 2020 spalovací auta -20%, BEV +330%
Klidně se vsadím, že už se u nás v budoucnu nikdy neprodá více nových spalovacích aut, než tomu bylo v roce 2019.
ctrl_j píše:
Pak jsme tam meli pekny zaber z (ne)tezebniho prostoru lithia, ktery nam mel zajistit ten skvely retezec zpracovatelskeho prumyslu, kdyby ovsem ti sikovni zapadni sousede
neobjevili megauloziste, ktere mozna cely cesky plan zcela vynuluje.
Zásoby lithia se u nás odhadují v jednotkách % celosvětově, kolik že je u nás ropy prosím?
ctrl_j píše:
Fascinujici bylo „vyvraceni“ mytu, zda nahodou nema BEV komin v elektrarne, kdy se zjevil na obrazovce znamy graf s podilem fosilu na 55 %. Coz komentator hbite odbyl s tim, ze je to ted naprd, ale za X let (dosad libovolnou cislovku za jak dlouho dojde k zprovozneni pateho bloku Dukovan, kde aktualne obesilame zajemce bezpecnostnim dotaznikem).
To je tzv BOBův "argument" - shazovat něco na základě 55% podílu fosilu, když sám jezdím na 100% a ještě navíc tu elektřinu taky potřebuju, je jako když pomočený klučina ve školce ukazuje prstem a křičí, že ten druhý má v kalhotách bobek.
Nicméně pointa (která ti zjevně utekla) byla v tom, že dnes koupený elektromobil bude v čase už jen provozně čistější, kdežto každé spalovací auto je po pár letech smradlavá a kouřící olejnička (čest výjimkám).
ctrl_j píše:
Na zaver nam analytik EY oznamil, ze BEV na kterych automobilky cenove krvaci se zaplati, bo se proste jeste zdrazi spalovaci auta.
Ano, na BEV "všichni" krvácí, proto jediná automobilka na světě, která vyrábí pouze ty BEV, má s obrovským náskokem nejvyšší tržní hodnotu, staví továrny na 3 kontinentech, buduje celosvětovou nabíjecí infrastrukturu a ještě má na účtech v cashi tolik, co ostatní průměrně v dluzích
I třeba BMW veřejně tvrdí, že jim i3 slušně vydělává (to vám ale Miler s Prokopcem nikdy tady nenapíšou)
ctrl_j píše:
Babis je sice mimon, ale narozdil od nekoho ma pomerne jasnou predstavu o tom, kolik lidi v CR pracuje v automotive ve vyrobe.
Že to nechápe průměrný občan, je sice smutné, ale v případě premiéra státu je to prostě tragédie. Otázka je do jaké míry je to mimoň a do jaké míry myslí na svoji kapsu.
Je to jako kdyby ředitel továrny na psací stroje ignoroval nástup PC s argumenty, že je to drahé, složité, nikdo to nebude kupovat, musí to být napájené elektřinou, a pod. Za 10let továrna zkrachuje a 1000 lidí jde na pracák...
Chápeš? Ne? Tak nic no...