Zrovna MB E300de má méně, a tak s ním lze stále dneska parknout kdekoliv gratis.
Snad by to tak mělo být, ještě si to ověřte raději aktuálně.
Za ten Hybrid se připlácí asi 400tis (1.8mega) oproti stejné motorizaci bez hybridu, (1.4mega) rozdíly ve výbavě neumím posoudit ale každopádně i 350D (1.7mega) je dokonce pořád citelně levnější, detailněji by to chtělo konfigurátor a kalkulačku. Příplatky stojí kasu, to známe.
Nejhorší je u toho auta aku v kufru, sedačky sklopíš stále, ale skoro půlku opěradla zabírá aku umístěná v polovině kufru právě u sedaček, má to hrb jak velbloud. U Sedanu to tak nevadí ale Kombi to limituje velmi.
Kupodivu jinak ten hybrid jezdí úžasně, výkonný i úsporný, asi to nemá konkurenci ve své kategorii.
Neumí rychlé nabíjení, jen malá zásuvka případně wallbox ale okolo až lehce přes 50 reálných km se dá běžně ujet čistě na elektro, a dynamika jízdy klasického automatu 9G i komfort E klassy z toho dělají super auto proti třeba Prius to je jiná galaxie.
Úplně největší problém je cena, to je auto pro ženskou+rodinu, né pro nějaké větší ježdění, tam je nesmysl tahat váhu navíc.
Z hlediska Hybridu to ale i vybité umí z kopce narekuperovat a hned následně snižovat spotřebu i na dálky a neuvěřitelně efektivně, prý rekuperace je tam neuvěřitelná a hned klesá spotřeba.
Pro odpůrce elektro a hybridů by to mělo být nejmenší peklo, a leckoho to i bude umět oslovit.
Ticho, spotřeba a dynamika famózní, E klassa paráda, a vzadu už konečně je místo na nohy, superb to pořád není, ale už to není malé jak to vždycky bylo, konec subjektivní minirecenze.

Ještě by bylo zajímavé srovnání s třeba Superb iV. Hlavně když by to nebylo hlavní ale druhé auto v rodině, třeba pro ženskou.
Cena poloviční, zbytek těžko porovnávat, to ani nejd ale když to nebude hlavní auto nebo jediné, tak za to platit 1.8 + příplatky je nesmysl, a v případě hlavního auta Supovi hraje do karet servis třeba atd, proti Passatu GTE už je to srovnatelnější ale ten iV Sup podle mě velmi rychle zdraží, protože teď stojí fakt málo.