Je to tak, z deformace tezi obe strany. Navic velka vahova prevaha bude jen v pouziti toho BVP, v realu je hmotnostni rozdil mensi = vetsi nasledky pro auto bez deformacni zony.
Takze v realu bude nejlepsi bourat v necem soudobym a pro jistotu velkym a tezkym
obecně platí, že deformační zóny jsou počítány s ohledem na hmotnost samotného vozu. primárně musí zafungovat v crashtestech, tedy při nárazu do pevné překážky. otázkou pak je jejich chování při nárazu do něčeho jiného. z hlediska pohlcování energie ovšem nezáleží jen na hmotnosti toho, s čím se vůz srazí, ale s rychlostí a plochou objektu, místě nárazu a úhlu vektorů rychlostí. dobře poslaná 500 s vhodnou rychlosti prostě dokáže zrušit i tu A8. pro ilustraci, z hlediska posádky A8 jde o stejnou věc, pokud jde buď o dokonale zrcadlovou srážku nebo o srážku s autem o poloviční hmotnosti, stejnou plochou a tuhostí ale s rychlostí vyšší 1,44x.
co se trhání orgánů týče, opět neexistuje jednoduchá odpověď, protože záleží na směru pohybu. obecně je lidské tělo odolnější ve směru k nohám a zádům. ale i dopředu toho za pomoci zádržných systémů zvládneme sakra hodně, viz nárazy pilotů F1 do bariér. v normálním autě člověku spíše ublíží nárazy do nechráněných částí, třeba hlavou do B sloupku, popř do střechy atd. nebo rotace. do hry taky vstupuje fyzický stav konkrétního jedince. existuje jeden typ nehody, při kterém se umírá opravdu hodně. pokud člověk nedá přednost a někdo do něj vpálí z boku na spolujezdcovu stranu, lámou se u toho vazy. loni jsem ale viděl tuarega, do kterého na hlavní bez brzdění, takže okolo těch 90 kmh, zprava vletěla octavia II. turek měl pravý A sloupek o 20 cm zaražený do kabiny, Octavia totálně zrušený předek. přesto oba řidiči zdraví bez sebemenších následků, byť odřenin. ten v turkovi byl sportovec, asi ten náraz vycítil a zpevnil krční svaly.
zrovna tohle mohlo být osudné generálovi. podle me mustang rapida trefil na levý přední roh, to ho muselo roztočit. v kombinaci s nárazem u připoutaných dochází k prudké rotaci hlavy, u které se láme vaz. u nepřipoutaných pak člověk trefuje volant pravým spánkem, popř temporální kostí a dochází k průrazu lebky.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
mmira píše:i dopředu toho za pomoci zádržných systémů zvládneme sakra hodně, viz nárazy pilotů F1 do bariér.
Celé to je napsané slušně, ale tohleto v citátu, zdůraznil bych, že v běžném provozu máš velkou část populace s nadváhou a další velkou část s obezitou a z té zbylé menšiny kolik je pak sportovců, a kolik jich je trénovaných na motorsport do té míry, aby uměli i havarovat v souvislosti s polohou těla a zpevněním a hlavně přilba, kombinéza, chrániče a leh versus sed atd? To není podle mě v souvislosti s běžným provozem relevantní absolutně vůbec naopak bych to nepodceňoval, jsou případy, kdy i z malých ťukanců mají lidi doživotní následky hlavně ve starých autech, viz průměrné stáří ojetin v katastrofálním stavu, že... Situace je spíš taková, že já se bojím i v městě kamaráde, natož rychleji...
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
Haha, "jménem zákona", to je formulace jak vepř, vždycky mě pobaví, jak se poslušníci od polízei horlivě odvolávají na pana zákona. Jinak pěkně pohonili, i s úspěšným vyvrcholením. Pravda z honění bez vyvrcholení by asi video neuveřejňovali.