Elektromobily a vse kolem nich

Elektromobily, hybridy, alternativní paliva a vše kolem emisí nebo spotřeby paliva.
Odpovědět
Spectral
Mistr volantu
Příspěvky: 783
Registrován: ned 09 říj 08:19

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Spectral »

Elektromobily mají víc nevýhod než výhod a pro aktivní řidičské potěšení je to celkem k hovnu (pokud vám tedy nestačí jen opojná dynamika v přímce), ale Taycanu bych na daily šanci dal :) Myslím si, že Porsche si s elektromobilem poradí o třídu lépe než ostatní.
:ar!
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 26980
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od řidičBOB »

Ještě aby ne za 5mio.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
driver
Letec
Příspěvky: 1744
Registrován: čtv 24 zář 14:50

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od driver »

Duke_Luke píše:No to pomenovanie Turbo je fakt kvalitka. Som zvedavy aj na realny dojazd, kedze vieme, akymi normovanymi testami prechadzaju v skusobni a tiez to s realitou nema nic spolocne . Taktiez, co urobi s dojazdom mraz v zime. Poznam pripad, kde chlapik ma Teslu a nechal ju v zime uplne nabitu vonku pri -22C a rano mal len 40% kapacity k dispozicii . Ano ,aj nafta vie zamrznut v nadrzi a stuhnuty parafin upchat filter, ak clovek nema "zimnu" naftu, ale ak to nastartuje,tak ma clovek dojazd tolko,kolko nechal v nadrzi. Tu aby clovek mal vyhrievanu garaz so sukromnou nabijackou. Uplny nezmysel. Som zvedavy aj na pohotovostnu hmotnost taycanu. Jazdil som raz Teslu S P85+ a potreboval som krizovo brzdit a necakal som tu hmotnost a skoro som to neubrzdil - ano aj kvoli mojej hluposti v tu chvilu.
A popravde aj tvar prednych svetlometov a bokov naraznika s vyduchmi mi nejako nesedi k odkazu Porsche a jeho tradicnym tvarom.
Marketing. Turbo je skoro Synonymum u Porsche něco jako Quattro u Audi atd pro všechny, co chtějí něco TOP...
V moderní době je navíc ono klíčové slovo skutečně klíčovým, viz elektonické předobjednávky ještě před představením, elektronické showroomy atd...
Jinak ty aku má aktuální třeba Passat GTE jen chlazené, ale nemá vyhřívané. Vyhřívání v zimě u elektromobilu je základ stejně jako tepelné čerpadlo, jinak zapomeň na zimní provoz.
Pro ty, co nemají garáž S KANÁLEM a OBLOŽENÉ STĚNY KACHLIČKAMA, nebo jiné řešení proti stěnám sajícím vodu, tak je to zase k ničemu, protože zrovna když jsou mrazy a máš auto od sněhu a ledu, tak to do garáže nedáš, a ráno máš aku tak promrzlé, že i když máš vyhřívání aku, tak to u stojícího vozu nemáš aktivní.
Potom je klidně možné, že aku přes noc ztratí polovinu dojezdu, a mít z 250km jen 125km je úlet, když přičteš, že při náročném topení Ti to hned spadne ještě někam k 75 :))
Musel bys to mít na kabelu, a už vidím jak běháš na kabel celý leden.

K zamrznutí nafty, to je věc, která se mi stala asi 2x za 2mio km a víceméně to nebude standartní problém ale otázka špatné kvality paliva v klimatickém pásmu střední evropy rozhodně, jelikož aditivuji VIF a leden+únor když mrzne tak dávám arktickou ale je pravda, že poslední roky její tankování je náročné na vyhledání.
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
Uživatelský avatar
ctrl_j
Letec
Příspěvky: 3775
Registrován: úte 09 dub 06:33

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od ctrl_j »

vw-id3.jpg
  • VW ID.3
  • 45 kWh s dojezdem <330 km; <30.000 €
  • 58 kWh s dojezdem <420 km
  • 77 kWh s dojezdem <550 km
  • dobijeni 100 kW
  • ID.3 1st edition
  • 58 kWh; 150 kW motor; 310 Nm; Vmax 160 kmh; <40.000 €
https://www.volkswagen-newsroom.com/en/ ... e-id3-5338
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Uživatelský avatar
driver
Letec
Příspěvky: 1744
Registrován: čtv 24 zář 14:50

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od driver »

tak první edice za milion kč je na české poměry vyhození peněz z okna z mého pohledu.
Za čtvrtinu bych ho ihned koupil a za půlku možná na firmu bez daně taky, ale to bych váhal, cokoliv víc nedává smysl v CZ poměrech.
Jasně že pro Němce je to okamžitě úplně jinak dostupné, v Norsku to bude snad i hit ale stejně by mě zajímalo, zda na tom chtějí němci vydělávat marží 50% nebo co to jako má být.


Pokud se na to podívám ale jako druhé normální auto na popojížďky v CZ:
Design mi připadá jako by současný golf dostal proporce Leon2 který prodejní rekordy netrhal byť aerodynamika musí hrát roli, ale pěkné to není...

Z pozice elektroauta je to zatím asi stejně nejlepší počin co znám, vyhovuje mi víc než Leaf, Ioniq a další šílené designy karosérie, rozhodně se mi ještě víc líbí eGolf který má podobnou cenovku...
Tady je víceprvek, velký projekční HUD, zase větší obvod kol (né jen disků) a nové technologie pohonu, ale horší sedačky, dveře zevnitř i palubka je divná a vypadá lacině.

Hlavně mi to připomíná historii A klasse.
Tak dlouho Mercedes experimentoval až vyrábí "Golfa" (klasický hatchback) s prémiovou výbavou a trhá rekordy a nestíhá vyrábět.
Mi by vyhovoval Egolf s technologiemi z ID3. (!!!)


...A co se týká ekonomiky tak stejně je cenově na provoz a náklady ideál ze všech asi Golf 1.6TDI 85kW, kdybych dnes okamžitě měl utratit peníze za nižší střední auto s důrazem na nejlevnější provoz a to můžete ještě volit GTE nebo GTI, ID3 je úplně šílené a to přijde Golf8 kde lze volit pak s mild hybridem 48V...
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
Uživatelský avatar
driver
Letec
Příspěvky: 1744
Registrován: čtv 24 zář 14:50

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od driver »

Právě teď: představení CitiGo iV (elektromobil) startuje na 430.000czk

355tis bez daně dojezd papírových 260km, Záruku na baterie Škoda nabízí osm let nebo do ujetí 160 000 kilometrů a po uplynutí tohoto cyklu výrobce garantuje ještě minimálně 70 % původní kapacity baterie. Ta může být dále využita jako domácí úschovna elektrické energie. Vmax 130kmh.
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16305
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od pavproch »

Kdyby byla nějak rozumně domů poříditelná nabíječka (což u mně ne, protože sem na konci rozvodné sítě a dyž pustím cokoli "elektricky" většího, tak mi padá napětí v zásuvkách) tak bych si elektrické CitiGo i dokázal představit jako (x-té auto v rodině) ve funkci "nákupní tašky" (mám to do města 5-10 km).
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
Brus
Letec
Příspěvky: 2418
Registrován: pon 04 dub 14:05

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Brus »

pavproch píše:Kdyby byla nějak rozumně domů poříditelná nabíječka (což u mně ne, protože sem na konci rozvodné sítě a dyž pustím cokoli "elektricky" většího, tak mi padá napětí v zásuvkách) tak bych si elektrické CitiGo i dokázal představit jako (x-té auto v rodině) ve funkci "nákupní tašky" (mám to do města 5-10 km).
a co v práci? tam jste při stavbě neměli problém s příkonem? mně připadá, že tady je to problém skoro všech novostaveb
Pravda vyděsí
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16305
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od pavproch »

Měli a máme. Jakmile pustíme větší stroj, napětí padá. Ale ne tolik jako u mně doma.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 26980
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od řidičBOB »

Žabaři! To my v Pze (tedy Hřib) bude nabíjet elektroauta z lamp VO! Heeeč!
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Odpovědět