V podstatě ano, ještě jak dělá Pavproch, lehce přefouknout gumy. Místo 1x měsíčního protočení motoru, bych to raději za sucha projel.
Jinak gratuluju k parádnímu kupu, to je jak najít zlatý poklad
Já to dělám jinak: zimuju hned po dlouhé jízdě tj s úplně vysušeným a vyhřátým výfukem, plná až po hrdlo včetně dolití doma v garáži z kanistru (aby ten benzín neoxidoval), gumy nabuřené na 3,5 stm, přes auto hozená plachta. 5 nebo kolik měsíců tam bude stát bez hnutí, potom dobiju baterku, ufouknu kola a vyjedu na první jarní vyjížďku, kdy se hned snažím při prvním výletě najet dost kilometrů abych vyjel ten půlrku starý benzín. Během ustájení nestartuju, aby nekondenzovala vlhkost ve výfuku.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
pavproch píše:Během ustájení nestartuju, aby nekondenzovala vlhkost ve výfuku.
Přesně tak, jakékoliv studené starty bez úplného prohřátí všech komponent na provozní teplotu jsou jenom na škodu. Když už to chcete natočit, tak to pak pořádně projeďte. A nejde jen o kondenzování vlhkosti ve výfuku, ale třeba i v olejové náplni (a nejen vlhkosti, ale i pronikání paliva do olejové náplně při studeném startu, které se bez prohřátí neodpaří).
Tím proběhnutím motoru jsem myslel samozřejmě jízdu, ne volnoběh. Pokud nebudou podmínky, nechám to být a zkontroluju jen baterku a popotlačím to garáži, aby se pneu otočily. Benzinu bych naopak nechal míň a pokud to bude stát delší dobu, tak na jaře doleju 20 litrů čerstvého z kanystru.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Fčera sem i zpoměl na vítr ve vlasech...... (dyž sem zabarikádoval m4Zlika spícího v garáži pod plachtou nábytkem z dětskýho pokoje, který je aktuálně totálním staveništěm.... )
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.