abgx1: Protože to byl beztak nějakej bazarovej zázrak svařenej z třech jiných oktavií.
aikoN: A kolik je ten bezpečný rozestup? Zastavení na vzdálenost na kterou vidím? To je logický nesmysl. Takže obligátní dvě vteřiny? Když pojedu v něčem placatým, třeba BRZ v levým po dálnici (130km/h), předemnou bude Touareg, kterej v jednom okamžiku uhne a předemnou se objeví stojící auto, tak to neubrzdím a můžu mít odstup jakej chci...
Kdybysme se podívali na provoz na jakékoliv víceproudé komunikaci, bezpečnou vzdálenost umožňující reagovat na opravdu nečekané situace (tj. že jsem ten první nebo druhý co se řítí do průseru) nedodržuje tak 99 % řidičů. A v bájné říši to nebude o moc lepší. Sám jsem nejednou taktak dobrzdil ze vzdálenosti co mi přišla úplně na pohodu, větší než ty 2 sekundy, protože prostě souhra okolností, byl jsem třeba unavený, něco odpoutalo chvilku moji pozornost a než jsem zpozoroval že auto předemnou opravdu stojí, málem bylo zle.
Pokud přes něj není vidět, jedeš moc blízko a před ním stihla uhnout 2 auta. To jako provoz dál, něž do auta před tebou, nesleduješ?
Já tam jako jeden z mála, vidím totální selhání pozornosti, předvídavosti, lepení?
Stepan píše:abgx1: Protože to byl beztak nějakej bazarovej zázrak svařenej z třech jiných oktavií.
aikoN: A kolik je ten bezpečný rozestup? Zastavení na vzdálenost na kterou vidím? To je logický nesmysl. Takže obligátní dvě vteřiny? Když pojedu v něčem placatým, třeba BRZ v levým po dálnici (130km/h), předemnou bude Touareg, kterej v jednom okamžiku uhne a předemnou se objeví stojící auto, tak to neubrzdím a můžu mít odstup jakej chci...
Já osobně nejsem fanda až tak velkých odstupů, jaké drží například adaptivní tempomat, ale v tomto případě je alespoň vidět, k čemu jsou.
Z hlediska zákona máš jet tak, abys stihnul zastavit na vzdálenosti, na kterou máš rozhled. Když před tebou jede auto, je na místě se domnívat, že obecně nemáš rozhled dál, než k tomu autu. Od tvé rychlosti a této skutečnosti se tedy odvíjí odstup.
Na to pak navazuje to, co píše MZ - pokud vidíš dál, můžeš se tomu přizpůsobit a odstup zkrátit.
Stepan píše:abgx1: Protože to byl beztak nějakej bazarovej zázrak svařenej z třech jiných oktavií.
aikoN: A kolik je ten bezpečný rozestup? Zastavení na vzdálenost na kterou vidím? To je logický nesmysl. Takže obligátní dvě vteřiny? Když pojedu v něčem placatým, třeba BRZ v levým po dálnici (130km/h), předemnou bude Touareg, kterej v jednom okamžiku uhne a předemnou se objeví stojící auto, tak to neubrzdím a můžu mít odstup jakej chci...
A to je presne to o cem mluvim a co jsem zazil. Kdyz nepruhledny auto pred vama bez brzd strhne volant na stranu, tak zadna realne pouzitelna bezpecna vzdalenost neni dost velka.
Taky to tak vidim, 99% lidi bere jako bezpecnou vzdalenost tu, ze kdyz pred nim zacne auto naplno brzdit, tak at dokaze zabrzdit taky. Kdyz ten pred nim jen na posledni chvili uhne, a tam je stojici prekazka, kterou predtim pres nej nevidel, tak je v loji kazdy z nich..
Trochu bych to poupravil:
99% lidi bere jako bezpecnou vzdalenost tu, ze kdyz pred nim zacne auto naplno brzdit, tak si myslí, že dokážou zabrzdit taky.
Ve skutečnosti ale drtivá většina lidí jede v takové vzdálenosti, že ani tohle nemají šanci stihnout. A s tím souvisí i to druhé - jedou tak blízko, že jim auto před nimi brání v rozhledu dále za něj. Tudíž z jejich pohledu "najednou" uhne, nicméně, kdyby si drželi takový odstup, aby skutečně stihli za ním zabrzdit, budou mít zároveň i přehled o tom, co se děje vepředu a v předstihu se na reakci připravit.
Proto říkám - kdo zkusil adaptivní tempomat, tak ví, o čem to je. Ta vzdálenost mi přijde neuvěřitelná, ale v jakékoliv krizovce zatím zabrzdil (zkušenost z několika aut) vždy s dostatečnou rezervou a taky vždy začal brzdit dřív než já stihnul šlápnout na brzdu.
Stepan píše:abgx1: Protože to byl beztak nějakej bazarovej zázrak svařenej z třech jiných oktavií.
aikoN: A kolik je ten bezpečný rozestup? Zastavení na vzdálenost na kterou vidím? To je logický nesmysl. Takže obligátní dvě vteřiny? Když pojedu v něčem placatým, třeba BRZ v levým po dálnici (130km/h), předemnou bude Touareg, kterej v jednom okamžiku uhne a předemnou se objeví stojící auto, tak to neubrzdím a můžu mít odstup jakej chci...
A to je presne to o cem mluvim a co jsem zazil. Kdyz nepruhledny auto pred vama bez brzd strhne volant na stranu, tak zadna realne pouzitelna bezpecna vzdalenost neni dost velka.
Absolutně nesouhlasím, předpokládám, že za Audi jeli další auta a řidiči to ubrzdili, jak nemůže být žádná bezpečná vzdálenost, dost velká?!
Já takovou situaci nikdy nezažil, možná proto, že čumím dost dopředu a to se např. těsně přede mnou sčuchly auta a ubrzdil jsem i naložený kamion. Ale jedině proto, že jsem hleděl na provoz, ze stejného důvodu je 99% nehod kamionů, nemyslí dopředu a jezdí nalepení na vratech.