Imho nejde o oktany, ale (asi - dle mého laického názoru) o aditiva ... ale nemám patent na rozum....
@vK: junior nemá chechtáky ani na jedne kanistrr, natož 4.... šak mi tež dycky (na chvílu) pučí pindicu, enem dyž už akutně hrozí riziko zastavení z důvodu nedostatku paliva....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
pavproch píše:Já teda největší rozechvění (motoru a následně i mně, vzteky) zažil se Šellem Fuel Saver či jaxe ten sráč menoval..... brrrrrr.... NEVER EVER MORE.
To iste aj shell na slovensku. Oproti konkurencii vsetko vyssie → cena, spotreba aj hlucnost motoru .
Muj veteran 728i taky na benzin celkem reaguje a projev motoru od nejhorsiho po nejlepsi byl s OMV N95, Benzina N95 a pak OMV Maxxmotion 100.
Jeste pred servisem vanosu a svicek jsem po Shell N95 natankoval N95 na Cafru ve Valmezu a to byl mor ve vsech smerech. Minimalne 0,5 l na 100 navic pri klidne jizde, motor uplne zdechl a zhrubl zvuk.
Pomerem cena/projev motoru/spotreba mi z toho nejlip vychazi Benzina N95. Ted na 800 km poklidne ceste pul napul okresky a D1 jsem s ni dosahl rekordu 9,6 l /100. Dalnice nejcasteji do 140 a v omezenich 80, okresky tak do 120.
pavproch píše: @vK: junior nemá chechtáky ani na jedne kanistrr, natož 4.... šak mi tež dycky (na chvílu) pučí pindicu, enem dyž už akutně hrozí riziko zastavení z důvodu nedostatku paliva....
Jakožto vrstevník juniora prohlašuji, že to není o nedostatku chechtáků, ale o optimalizaci životních nákladů. Taky si vždycky, když dochází benzín, vymyslím nějakou služební cestu, kam musím jet "svým" autem a beru CCS
Další způsob optimalizace je například objíždění babiček, kdykoliv se člověk vrátí z VŠ na chvíli domů. Mně se do toho kombíku vejde žrádla, to by jeden nevěřil
Rychlá dovolená "jejím" autem (Tig. I. gen 2.0TSI EA888) v CZ (ve dvou bez bagáže) : 1500 km za tři dny od dálnic (chvílema i kiloosumdesát) až po polňačky (na jedničku pomaaaaaaaaaaaaličku), celou dobu mi bylo úplně jedno kolik to žere (čti bez ohledu na spotřebu.... chvílema sem to hnal v redline, chvíllema předpisově, chvílema i na max pohodu) = průměr skoro přesně deset na sto (100Voltová Verva)
Prostě je to tak, no ..... jedenapůltunová krabice s aerodynamikou cihly a foukaným dvoulitrem pod haubnou pod deset (normálně) jezdit nebude..... čili spokojenost. Jo, a na tachu už máme 80tis km (za pět let)...
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.