vonkreuz píše:Výborně a teď hurá na servis: rozvody komplet (řemen pohonu vačkových hřídelí, nějaká ta kladka, vodní pumpa, napinaci kladla, řemen pohonj příslušenství) , olej v motoru, chladici kapalina, olej v převodovce a a enmechat se za žádnou cenu odbít ze to není potřeba. Bylo by to dosti na draka, kdyby se vám u auta za 70 000 vysral motor a stalo vas to třetinu ceny auta...
Ahoj,
rozvody byly udělány při 200tis km. Ověřím v dokumentech zda komplet, ale myslím že asi jo, když ta sada celá stojí kolem 2500kč.
Co se týče výměny oleje v motoru, stačí prostě ten starý vypustit a nalít nový? Nebo je i možné provést "výplach" něčím mezi tím starým a novým olejem?
K té chladící kapalině, někde jsem se dočetl, že FORD tvrdí, že ta kapalina co tam je v tom voze, je na doživotí? Pokud není, tak jakou životnost ta chladící kapalina má? Míchá se to 1:1 s destilkou že?
Opět u oleje v převodovce jsem se dočetl na mnoha místech, že je na doživotí. Někde dokonce že jeho výměna je nežádoucí. Snad jen lidi dolévali olej, když byl nějaký únik atd. Dokonce jeden pán psal, že vyměnil olej v převodovce a řadilo se mu pak hůře. Takže jak to je, měnit či neměnit olej v převodovce?
Taky nás čeká nákup zimních pneumatik. Musím rozhodit sítě, kde na ně.
Otec je zručný a například u stařičké škody 120 si sám servisoval komplet motor, tedy rozhodli jsme se že bychom rádi u nového auta alespoň snazší úkony dělali sami: výměna oleje, výměna brzdového obložení atp. Chceme se časem naučit na tom autě si toho co nejvíc dělat sami (to co jde rozumně v domácích podmínkách na dvoře samozřejmě).
Slávek