Ross píše:Zdravím, chtěl bych se na vás obrátit s žádostí o pomoc při výběru auta. Nyní jezdím v Octavii III (2013, liftback, 1,2 TSI 77kw, naj. 105tkm) a řeším tak nějak co dál. Nedávno jsem měnil práci a dojíždím téměř každej den 150km, ročně cca 35tkm. Jsme docela aktivní rodina, jezdíme hodně na hory, máme na cestě druhé dítě a po několika krizovkách a nutnosti dojet v jakémkoliv počasí jsem se rozhodl, že rozhodně chci čtyřkolku. Moc nemusím SUV, crossovery, MPV apod. Protože to bude jediné auto v rodině preferuju nějaké velké kombi. Nejlépe by se mi líbila jetá A6 Avant 3,0 TDI quattro s cenovkou kolem 400-500t. Náklady na provoz budou asi trošku vyšší, ale není to pro mě zásadní priorita. Řeším, jestli je to tak nějak vůbec "smysluplná a rozumná" volba. Lze uvažovat i o jiných velkých kombících se 4x4, ale mimo Legacy mají většinou Haldex. Ještě zvažuju že si prostě nechám Okt. (za určitých kompromisů) a dojezdím ji do smrti (zatím je vše OK), při takhle vysokým nájezdu km si ale nejsem jistý jak dlouho vydrží a myslím že ekonomicky to nemá smysl... Díky za názory!
Já osobně bych dojezdil Octu a došetřil prachy, třeba na tu A6 - s tím stářím a nájezdem by v tomto využití měla bez problémů ještě minimálně 5 let sloužit. Sám v úplně stejném režimu jezdím s Citrónem C4 1.6 16V z roku 2005, momentálně má cca 180 tkm a nevypadá, že by mu docházel dech...
Ono, pokud jezdíš hlavně dálnice, tak se to auto zas tak neopotřebovává.
Osobně bych však nákup jeté prémiovky pro takový nájezd zvážil. Ona ta cena údržby odpovídá pořizovací ceně a dle mého bude byť standardní servis A6 vycházet dráž, jak řešit budoucí stařecké vrtochy Oktávky. Nemluvě o tom, že nikde není psáno, že ta A6 nijak nepotrápí. Takové auto podle mě dává smysl pro člověka, který mu dopřeje už volnější režim a nebo když má schopnosti a čas si to udržovat sám.