x2005 píše:Toho Forestera bych hledal s manuální převodovkou, případně s redukcí, jestli to ještě Subaru někam dává. To je opravdový stroj do lesa. A já osobně bych si vzal benzín. Subaru má tři různé systémy pohonu 4x4 podle převodovky: manuál, hdm automat a CVT automat. http://www.subaru.cz/technologie-awd.html Ale moc se o tom nemluví.
A proto mám ve výběru na další auto Subaru Forester 2.0i s manuální převodovkou
Mohu li se vložit do diskuze, tak za sebe tvrdím toto: jako majitel třetího Subaru bych nikdy nebral naftovou ojetinu, i kdyby mi přísahali, že je ve 100%. Boxer dýzl se nevyvedl a jak se tvrdí, že "je to" opravené od roku XY, tak není, potíže dýzly provází trvale. Ať jde o zadírání motoru, nebo o potíže s poddimenzovanou spojkou. Pokud Subaru -a zde to naopak schavluji - pak zásadně tedy benzín a to modelovou řadu DO roku 2008. To byla suveréně nejlepší generace Foresetrů, ať s automatem či manuálem. Po tom přišla ta velká kačena, ta není špatná, ale starému (do 2008) se nevyrovná. POkud Forester, tak radši s manuálem, neb má redukci a tudíž tě nemusí trápit jednak terén, ale zejména starý pouze 4°automat. S ním se dá sice jezdit zcela v pohodě, ale není to žádný blesk a spotřeba je logicky o něco vyšší. Kdyby to neměl být Forester, pak bych volil cokoliv, protože to je obdobné. Do terénu se neztratí Outback - sám jsem velmi mile překvapen, co outback (mám 2012) v terénu s manuálem bez redukce zvládá. SPotřeby se nemusíš bát - do 8 se vejdeš na dlouhou trať zcela s přehledem a v terénu zase pojedeš kousek, takže tě 15/100 nemusí trápit. Servis je průměrně drahá záležitost, ale naštěstí máme mnoho specialistů, co jednak autům rozumí a vědí co a jak (tzn. nyní nehovořím o značkových servisech, kde jen mění díly), ale jejich dokážíé se pd svoji práci i podespat /což tedy značkové servsiy moc nee,a nebo ano, ale je to děs). Pokud servisuješ u těchto servisáků, pak cena je menší, než u Voktávky a todsti výrazně. Uvedu, že na mém nejstaším Subaru mám aktuálně 235.000km a auto zná pouze pravidelné servisy, poruchy nula. Novější auto má 92000km a tam už něco bylo, je znát snaha o zlevnění po roce 2008/9. Bohužel. Ale i tak jde o prkotiny.
Doma mame Subaru Outback (2008, 2.5i, mt + redukcia), v terene ok (svetla vyska skoro 20cm), dlhsie cesty sa daju do 9l/100km benzinu. Mesto je horsie, tam to ide bezne cez 11l/100km. Servis - autorizovane servisy na slovensku su uplne zle. Teraz sa nam (asi) konecne podarilo najst servis, kde sa tomu autu rozumeju, takze po dlhej dobe opravili chybu (a naviac s dalsimi vecami za cenu za aku je v autorizaku len prehliadka).
//v autorizaku neboli schopny ani vymenit sviecky, tvrdili, ze su este ok (pozerali len na stav km a roky). Tu ich vybrali, zistili, ze cast uz je zapecena a vymenili ich.
Na tahanie velkeho privesu by som ale odporucal skor Forester. Cim vyssie auto, tym lepsie.
V pripade ak by si uvazoval nad Subaru Outback, tak mozes kludne uvazovat aj Volvo XC70, naklady, priechodnost v terene a schopnost tahat privesy su porovnatelne.
Tak ono je město a město... V zimě, na krátkých trasách v pomalu se sunoucí koloně dokáže každý dvoulitr resp. jakýkoliv motor jezdit za 20. 11 je ještě legrace...
Illegal only when police there, police not there habibi everything legal.
"Po městě" nemám na mysli jednu jízdu, ale pár desítek kilometrů ujetých různým stylem (od hladkého průjezdu města, přes stání na semaforech, až po pomalé kolony).
Teď mám například po městě najeto přes 200km a na PP svítí hodnota 11,6.
NO však ta aktuální spotřeba ve městě je spíše takový strašák, mě zajímá hlavne to, že když naberu do svého CR-V 2006 Diesel za 1400,- plnou nádrž tak vždy najedu +/- 750 km a byl bych rád kdyby to tak podobně zustalo i nadále. A to se mi s XC70 určitě nepovede. Jinak bych byl už rozhodnutý, hlavne jsem mohl za moc dobré penize koupit jedno z roku 2009.
medved009 píše:NO však ta aktuální spotřeba ve městě je spíše takový strašák, mě zajímá hlavne to, že když naberu do svého CR-V 2006 Diesel za 1400,- plnou nádrž tak vždy najedu +/- 750 km a byl bych rád kdyby to tak podobně zustalo i nadále. A to se mi s XC70 určitě nepovede. Jinak bych byl už rozhodnutý, hlavne jsem mohl za moc dobré penize koupit jedno z roku 2009.
Potrebujes teda auto s lepsimi schopnostami v terene nez ma Honda CR-V alebo nie?
Ak ano, tak musis pocitat s vyssou spotrebou (a to aj v pipade dieselu).
Nepotřebuji, od začátku jsem sem psal že nehledám Landcruisera, pro mě je max, rozježděná a zasněžená cesta pro traktory kterou jezdím k chalupě, jezdím dost po loukách a bahnem. Ale určitě nejsem žádný offroad nadšenec. Vyšší auto chci protože to mám rád, nastupuje se lépe a je lepší rozhled. Vlastně mi ten systém 4x4 co má moje honda naprosto stačí. Kam jsem potřeboval tam jsem se dostal (například oktávka a mondeo - prostě normální osobák tam neprojel) A teď hledám nejvhodnější alternativu za moje stárnoucí CR-V (375tis km)