Malé auto na dálnici
Malé auto na dálnici
Dobrý den,
potřeboval bych poradit s výběrem nového auta. Mám úplně jasné následující požadavky:
4 dveře (2 dveřové sporťáky jsem měl a už nechci), spíš menší, protože v tom budu jezdit většinou sám nebo jen občas ve dvou, aby to trochu jelo (0-100 do 8s, maximálka kolem 220 a víc), delší manuál 6-ti kvalt (při 130km/h pod 3000 ot.) a aby to bylo co nejlevnější a mělo co nejmenší spotřebu. Budíky normální - teda analogový otáčkoměr a rychloměr.
Asi polovinu km projedu po městě na vzdálenost okolo 3 km, druhou polovinu po dálnici. Myslím nové auto a benzín - diesel jsem nikdy neměl a děsí mě úbytek výkonu kolem 4000 ot, filtr pevných částic, který bych rychle oddělal na krátkých jízdách a tak.
K tomu podivnému požadavku na budíky - mám teď možnost jezdit s novým Cliem Grandtour - půčili mi to v servisu po dobu opravy synova auta - tak tohle auto má 2 velké budíky - vlevo otáčkoměr a vpravo stejně velký - nikoli rychloměr, ale palivoměr! Uprostřed je malý digitální rychloměr s umělecky vyvedenými číslicemi. Respektuji, že se to někomu může líbit, ale já to nedám.
Normálně jezdím s Grand Vitarou 2,0i (rv 2005), protože 1 - 2x za měsíc potřebuju zajet do terénu. Tu si budu muset nechat, ale už mě přestává bavit spotřeba kolem 12 l, velmi malá dynamika a vysoké otáčky na dálnici. Na stěhování máme Scenic Grand, se kterým jezdí žena.
Když jsem hledal v malých autech - nejlepší Fiesta - ovšem 6ti kvalt asi jen Fiesta ST, v testech se píše o pocitu jízdy na zapnuté ždímačce - tak to ne a nevím, jestli lze koupit se zadními dveřmi. Fabie - benzinovej 6kvalt se silnějším motorem není, Polo jen GTI s 1,8 TSI. Korejský, francouzský a japonský malý auta jsem vůbec se silnějším motorem a dlouhým 6ti kvaltem nenašel. Nakonec jsem došel k Ibize 1,4 TSI ACT -110 kW, která teda papírově plní to, co chci. Je to ovšem dost exotický auto, nikdy jsem ho neviděl, natož abych se svezl. Zkoušel jsem si sednout do normální Ibizy - 1,2 a prostorově (mám 185cm) a budíkově dobrý. Papírová spotřeba - 5l - v reálu to bude 7 - 8l je taky přijatelná. Ten motor 1,4 TSI ACT někdo chválí, někdo haní, ale dává se asi i do Golfa, Oktávky, Superba, Kodiaka a dalších větších aut. V ceníku je teď za 400 tis. Kč, 2017 má být nová.
Pak je samozřejmě spousta větších aut, ale ta jsou o 200+ tis. Kč dražší a taky mají větší spotřebu. Říkám si proč, když v tom budu jezdit sám. Chci se zeptat, jestli někdo máte s Ibizou 1,4 TSI ACT nějaké zkušenosti a jestli to tak skutečně je, nebo je to blbost a malá auta jsou jen pro ježdění po městě a na dálnici je potřeba větší auto. Přečetl jsem jedno z přechozích témat ohledně zábavného dojíždění po dálnici, kde se dospělo k BRZ - mě tam chybí zadní dveře a delší převody.
potřeboval bych poradit s výběrem nového auta. Mám úplně jasné následující požadavky:
4 dveře (2 dveřové sporťáky jsem měl a už nechci), spíš menší, protože v tom budu jezdit většinou sám nebo jen občas ve dvou, aby to trochu jelo (0-100 do 8s, maximálka kolem 220 a víc), delší manuál 6-ti kvalt (při 130km/h pod 3000 ot.) a aby to bylo co nejlevnější a mělo co nejmenší spotřebu. Budíky normální - teda analogový otáčkoměr a rychloměr.
Asi polovinu km projedu po městě na vzdálenost okolo 3 km, druhou polovinu po dálnici. Myslím nové auto a benzín - diesel jsem nikdy neměl a děsí mě úbytek výkonu kolem 4000 ot, filtr pevných částic, který bych rychle oddělal na krátkých jízdách a tak.
K tomu podivnému požadavku na budíky - mám teď možnost jezdit s novým Cliem Grandtour - půčili mi to v servisu po dobu opravy synova auta - tak tohle auto má 2 velké budíky - vlevo otáčkoměr a vpravo stejně velký - nikoli rychloměr, ale palivoměr! Uprostřed je malý digitální rychloměr s umělecky vyvedenými číslicemi. Respektuji, že se to někomu může líbit, ale já to nedám.
Normálně jezdím s Grand Vitarou 2,0i (rv 2005), protože 1 - 2x za měsíc potřebuju zajet do terénu. Tu si budu muset nechat, ale už mě přestává bavit spotřeba kolem 12 l, velmi malá dynamika a vysoké otáčky na dálnici. Na stěhování máme Scenic Grand, se kterým jezdí žena.
Když jsem hledal v malých autech - nejlepší Fiesta - ovšem 6ti kvalt asi jen Fiesta ST, v testech se píše o pocitu jízdy na zapnuté ždímačce - tak to ne a nevím, jestli lze koupit se zadními dveřmi. Fabie - benzinovej 6kvalt se silnějším motorem není, Polo jen GTI s 1,8 TSI. Korejský, francouzský a japonský malý auta jsem vůbec se silnějším motorem a dlouhým 6ti kvaltem nenašel. Nakonec jsem došel k Ibize 1,4 TSI ACT -110 kW, která teda papírově plní to, co chci. Je to ovšem dost exotický auto, nikdy jsem ho neviděl, natož abych se svezl. Zkoušel jsem si sednout do normální Ibizy - 1,2 a prostorově (mám 185cm) a budíkově dobrý. Papírová spotřeba - 5l - v reálu to bude 7 - 8l je taky přijatelná. Ten motor 1,4 TSI ACT někdo chválí, někdo haní, ale dává se asi i do Golfa, Oktávky, Superba, Kodiaka a dalších větších aut. V ceníku je teď za 400 tis. Kč, 2017 má být nová.
Pak je samozřejmě spousta větších aut, ale ta jsou o 200+ tis. Kč dražší a taky mají větší spotřebu. Říkám si proč, když v tom budu jezdit sám. Chci se zeptat, jestli někdo máte s Ibizou 1,4 TSI ACT nějaké zkušenosti a jestli to tak skutečně je, nebo je to blbost a malá auta jsou jen pro ježdění po městě a na dálnici je potřeba větší auto. Přečetl jsem jedno z přechozích témat ohledně zábavného dojíždění po dálnici, kde se dospělo k BRZ - mě tam chybí zadní dveře a delší převody.
Re: Malé auto na dálnici
http://www.opel.cz/vozidla/prezentacni- ... ml#summary
110kW 6ti kvalt cena do 400.000Kč i se slušnou výbavou Sport.
110kW 6ti kvalt cena do 400.000Kč i se slušnou výbavou Sport.
Re: Malé auto na dálnici
Nedávno tady už někdo v jiném tématu řešil malé auto chtěl na dálnici. Na krátký poskakování po městě klidně, ale dálkový přesuny to úplně pohodlný nebude.
Po posledním faceliftu se interiér Ibizy zlepšil. Ale je to prostě malé auto uvnitř. A je na něm vidět, že už je dlouho na trhu v některých detailech.
Když kouknu do ceníku
Ibiza FR
1.4 TSI ACT 110kW
398 900 Kč
http://www.seat.cz/o-znacce-seat/kontak ... delu/ibiza
nějaká výbava tam je, ale furt žlutý přední světla (halogeny) atd, takže ještě něco málo asi připlatíš
Ohledně motorizace 1.4 TSI ACT. Sám jsem to sice nejezdil, ale kolegové co testovali v Leonu neměli problém. Spíš je tahle motorizace trochu opomíjená. Typicky v Leonu si lidi než 1.4 TSI ACT raději připlatí a koupí 1.8TSI, což je mimo chodem velmi povedený motor. Nevím, jaký máš cenový limit, ale já bych zkusil pohledat, zda někdo nemá skaldovky Leona 1.8TSI. Proti Ibize je to dospělé auto s dostatečným prostorem a komfortem. Vzhledem k tomu, že facelift Leona je za dveřmi, tak by měl být potenciál na pořádnou slevu od prodejce, pokud mu něco stojí na dvorku.Což nakonec platí i pro Leona 1,4TSI.
Pokud bude Leon a zapodobný peníze jako Ibiza, tak je to jasný kandidát. Nebo třeba nový Opel Astra, kterou taky všichni chválí.
Po posledním faceliftu se interiér Ibizy zlepšil. Ale je to prostě malé auto uvnitř. A je na něm vidět, že už je dlouho na trhu v některých detailech.
Když kouknu do ceníku
Ibiza FR
1.4 TSI ACT 110kW
398 900 Kč
http://www.seat.cz/o-znacce-seat/kontak ... delu/ibiza
nějaká výbava tam je, ale furt žlutý přední světla (halogeny) atd, takže ještě něco málo asi připlatíš
Ohledně motorizace 1.4 TSI ACT. Sám jsem to sice nejezdil, ale kolegové co testovali v Leonu neměli problém. Spíš je tahle motorizace trochu opomíjená. Typicky v Leonu si lidi než 1.4 TSI ACT raději připlatí a koupí 1.8TSI, což je mimo chodem velmi povedený motor. Nevím, jaký máš cenový limit, ale já bych zkusil pohledat, zda někdo nemá skaldovky Leona 1.8TSI. Proti Ibize je to dospělé auto s dostatečným prostorem a komfortem. Vzhledem k tomu, že facelift Leona je za dveřmi, tak by měl být potenciál na pořádnou slevu od prodejce, pokud mu něco stojí na dvorku.Což nakonec platí i pro Leona 1,4TSI.

Pokud bude Leon a zapodobný peníze jako Ibiza, tak je to jasný kandidát. Nebo třeba nový Opel Astra, kterou taky všichni chválí.
Re: Malé auto na dálnici
jizda s ACT je obcas podivna, clovek si musi zvykat na prodlevy pri prechodu z usporneho na plny rezim. jinak jak rika kolega nahore, Leon 1,8TSI idealne, popr 1,4TSI. o existenci skladovky s 1,8TSI ale pochybuju.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: Malé auto na dálnici
Co to Polo GTi s 1.8TSi? Malé, svižné, atd. ... to nevyhovuje proč?
Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
Re: Malé auto na dálnici
jenze Polo GTI, byt osobne bych ho bral vsema 10, na dalnicni jezdeni moc neni. ma to prilis akcni podvozek, coz pro neakcni jezdce byva unavne
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 28472
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Malé auto na dálnici
To souhlas...spíš než na dálnici, to je na klikaté okresky, které mu sedí na výbornou.
Na dálnice to chce auto minimálně o kategorii výš. Takže Golf GTI
Na dálnice to chce auto minimálně o kategorii výš. Takže Golf GTI

No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
