Z toho z čeho uchcává celá Evropa bych si moc nebral, to uchcává na základě nerealistických recenzí novinářů, ne na základě vlastní touhy. O N54 se taky básnilo a žádný zázrak to rozhodně není, pavproch by asi o 1,8 TSI nemluvil jinak.
BMW Divize
Re: BMW Divize
Tak tak. To že vznikla poptávka po lepším motoru ještě nezanamená, že vznikla poptávka po turbomotoru
Že se jinak než s turbem dobrý benzin udělat nedá je dané opět regulacemi, atmosféry před deseti lety se chovaly kapku jinak než dneska.
Z toho z čeho uchcává celá Evropa bych si moc nebral, to uchcává na základě nerealistických recenzí novinářů, ne na základě vlastní touhy. O N54 se taky básnilo a žádný zázrak to rozhodně není, pavproch by asi o 1,8 TSI nemluvil jinak.
Z toho z čeho uchcává celá Evropa bych si moc nebral, to uchcává na základě nerealistických recenzí novinářů, ne na základě vlastní touhy. O N54 se taky básnilo a žádný zázrak to rozhodně není, pavproch by asi o 1,8 TSI nemluvil jinak.
Re: BMW Divize
PJ: Doufám že mě neobviníte z odsuzování atmo motoru. Sám odjakživa jezdím atmo benziny a doposud jsem nikdy neměl chuť měnit.
Když se podíváme na produkty VW okolo 150Hp, tak 1.8T 150Hp byla prodejně velmi úspěšná. 2.0FSI byl jeden z největších propadáků VW vůbec. Asi jako 1.8i 125Hp (atmo verze 1.8T 150Hp) a nástupce 1.8TSi je opět prodejně velmi dobrá. Jak psal Deli. Většina lidí raději sáhne po slabším turbomotoru než po silnější atmosféře, protože "to dole netáhne" a tam dole jezdí 90% uživatelů po 90% času.
Turbodiesel jsem zmiňoval jen jako extrémní případ. Běžní lidé chtějí auto co táhne hezky odspodu, i za cenu nižšího akustického komfortu a necharakterního průběhu výkonu. A to jde u atmo motoru těžko. Viz srovnání 28i (2.0T) a 3.0i atmo.
Když se podíváme na produkty VW okolo 150Hp, tak 1.8T 150Hp byla prodejně velmi úspěšná. 2.0FSI byl jeden z největších propadáků VW vůbec. Asi jako 1.8i 125Hp (atmo verze 1.8T 150Hp) a nástupce 1.8TSi je opět prodejně velmi dobrá. Jak psal Deli. Většina lidí raději sáhne po slabším turbomotoru než po silnější atmosféře, protože "to dole netáhne" a tam dole jezdí 90% uživatelů po 90% času.
Turbodiesel jsem zmiňoval jen jako extrémní případ. Běžní lidé chtějí auto co táhne hezky odspodu, i za cenu nižšího akustického komfortu a necharakterního průběhu výkonu. A to jde u atmo motoru těžko. Viz srovnání 28i (2.0T) a 3.0i atmo.
Illegal only when police there, police not there habibi everything legal.
Re: BMW Divize
HondaMan: Jak jsem psal, je to dáno tím, že jeden motor byl špatný a druhý dobrý, ne tím, že jeden je atmosférický a druhý turbo. I atmosféry fungovaly dole dobře, dokud nepřišlo Euro patnáct. Takže to, že dneska už nejde udělat dobré maloobjemové neturbo je dané opět regulacemi a ničím jiným.
Sám bych N54 za S54 vyměnil hned, ale už se nevyrábí. Proč asi, když nad ním neuchcávala jen celá Evropa, ale celý svět a byl pět let v řadě motorem roku? Jen kvůli regulacím. Hledat důvody jinde může jen eurofil
Sám bych N54 za S54 vyměnil hned, ale už se nevyrábí. Proč asi, když nad ním neuchcávala jen celá Evropa, ale celý svět a byl pět let v řadě motorem roku? Jen kvůli regulacím. Hledat důvody jinde může jen eurofil
Re: BMW Divize
Problem by som ani nevidel tak v tom ci turbo alebo neturbo, problem je dnesna doba ekonomov (ekologov) v automobilkach
Staci sa pozriet aky uzasny turbo motor bol B201 na Saabe a aky je tam dnes otrasny Oplacky motor ktory konstrukcne pochadza z X20XE. Ak by automobilky naozaj investovali do vyvoja turbo motora a ich hlavny ciel boli parametre a nie vyrobna cena, za par rokov by sme tu mali uzasne turbomotory.
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť
Re: BMW Divize
merlin: Ale je otázka, jestli se vůbec dá "úžasný turbomotor" vyrobit při únosných nákladech. Já totiž žádné úžasné turbo neznám. Mám jedno z nejlíp hodnocených turb, ani tak ve mně ale nějaký úžas nevyvolává, i když si na něj nestěžuju. Podle mě je zbytečný nutit se do turb, když tu byly velmi dobrý, mnoha lety proveřený atmosféry, který neměly větší slabinu. Měl jsem 330Ci E46 a to byl výborný motor, teď jsem mluvil o S54 (M3 E46), to byl skoro dokonalý motor. Proč dělat něco jinýho, když to fungovalo? Kdyby nepřišla EU s blbými nápady, změny směrem k turbu se odehrát nemusely a mohli jsme zůstat spokojenější 
Re: BMW Divize
mnoho veci fungovalo a dnes se uz nedela, to je proste vyvoj. deda ma doma mlynek na maso, zabira cely suplik v kuchynske lince, ma tak 50 let, funguje vyborne. Znamena to snad, ze kvuli toho mel skoncit vyvoj a mlynky mely byt furt tak velke?
Atmosfery jsou dobre, ovsem jsou dobre az u vetsich objemu. Bezne 4valce jsou jizdne nekomfortni a opravdu se zkuste povznest nad sebe a prijmout fakt, ze trh tvori vetsina beznych zakazniku, kteri nemaji prilis zajem honit se v sesti tisicich, aby to jelo. Pro ne je turbo spasa, protoze mohou stejnym tempem jet pri lepsim komfortu.
Staci se podivat na krivky tech turbo motoru i u vetsich objemu a je jasne, ze proste ten motor muze jet na pul plynu a fici si to stejne jako ten minuly. To, ze pri extremu ztratil na sve krase napr. zvysenou spotrebou je sice fakt, ale na druhou stranu toto bude trapit malou skupinu zakazniku a tu dominantni, kteri vytvori vetsinu prodeju toto trapit nikdy nebude, protoze tam se podivaji jednou za mesic na malou chvilku a ve zbytku spektra jim to lepe pojede pri nizsi spotrebe.
Atmosfery jsou dobre, ovsem jsou dobre az u vetsich objemu. Bezne 4valce jsou jizdne nekomfortni a opravdu se zkuste povznest nad sebe a prijmout fakt, ze trh tvori vetsina beznych zakazniku, kteri nemaji prilis zajem honit se v sesti tisicich, aby to jelo. Pro ne je turbo spasa, protoze mohou stejnym tempem jet pri lepsim komfortu.
Staci se podivat na krivky tech turbo motoru i u vetsich objemu a je jasne, ze proste ten motor muze jet na pul plynu a fici si to stejne jako ten minuly. To, ze pri extremu ztratil na sve krase napr. zvysenou spotrebou je sice fakt, ale na druhou stranu toto bude trapit malou skupinu zakazniku a tu dominantni, kteri vytvori vetsinu prodeju toto trapit nikdy nebude, protoze tam se podivaji jednou za mesic na malou chvilku a ve zbytku spektra jim to lepe pojede pri nizsi spotrebe.
Re: BMW Divize
Reese: S54 bol dokonaly motor o tom ziadna. Mozno je to aj trochu v ludoch ze dnes chcu hlavne obrovsky krutiaci momem co v najnizsich otackach, asi ich skazila era turbo dieslov... Mne sa napriklad celkom casto stava ze ma ludia co sa so mnou vozia upozornuju ze preco tak tocim motor ze mu to musi skodit
Ludia uz nechcu vysoke otacky 
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť
Re: BMW Divize
Jenže 2.0FSI nebyl vůbec špatný motor. Byl výborný. Jen ho nikdo nechtěl, protože TDI táhlo dole lépe, méně žralo... A nikomu nevadilo že je hlučné, že se třepe, že je pomalejší, slabší...Reese píše:HondaMan: Jak jsem psal, je to dáno tím, že jeden motor byl špatný a druhý dobrý, ne tím, že jeden je atmosférický a druhý turbo.
Dnes pro kvalitní atmosféru nejsou kupci. Těch pár fandů bude prskat a BFU bude spokojen, protože nemusí řadit a táhne to hezky odspodu.
Illegal only when police there, police not there habibi everything legal.
Re: BMW Divize
souhlas, ze 2,0 FSI byl hodne povedeny motor, ale narodil se ve spatnou dobu a ve spatnem koncernu.HondaMan píše:Jenže 2.0FSI nebyl vůbec špatný motor. Byl výborný. Jen ho nikdo nechtěl, protože TDI táhlo dole lépe, méně žralo... A nikomu nevadilo že je hlučné, že se třepe, že je pomalejší, slabší...Reese píše:HondaMan: Jak jsem psal, je to dáno tím, že jeden motor byl špatný a druhý dobrý, ne tím, že jeden je atmosférický a druhý turbo.
Dnes pro kvalitní atmosféru nejsou kupci. Těch pár fandů bude prskat a BFU bude spokojen, protože nemusí řadit a táhne to hezky odspodu.
Re: BMW Divize
Dělám to nerad a zcela výjimečně, ale souhlasím s goesem.goes píše:Atmosfery jsou dobre, ovsem jsou dobre az u vetsich objemu. Bezne 4valce jsou jizdne nekomfortni a opravdu se zkuste povznest nad sebe a prijmout fakt, ze trh tvori vetsina beznych zakazniku, kteri nemaji prilis zajem honit se v sesti tisicich, aby to jelo. Pro ne je turbo spasa, protoze mohou stejnym tempem jet pri lepsim komfortu.
- Kdybych si měl vybrat, jaký motor s výkonem 300 až 400 koní, jasně řeknu atmosféru (nejlépe V8 objem 4 - 5 litrů), protože ta už bude mít dost síly dole a charakter nahoře.
- Kdyby ten výkon měl být 200 - 250 koní, budu velmi váhat, jestli raději 1.8 až 2.0 s turbem nebo 3.0 atmo. Kdyby to šlo, vzal bych to co mám v autě teď, tj. 2.0 V6 turbo.
- A kdybych si měl vybrat benzín s výkonem 120 - 150 koní, rozhodně si raději vezmu turbo než atmosféru, protože u něj bude víc točivého momentu v nízkých a středních otáčkách, což takhle slabé atmosféry obvykle (!) neumí.
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat! 