Vana píše:driver píše:Proč má občan dřít celý život a platit eko daně, platit drahé technologie aby náhodou nevyrobil nějaké emise a nadnárodní korporace nemají problém vydýmit půl moravy a ještě na tom vydělají?...
V tomhle s tebou souhlasím
jinak buď ale v klidu, současné technologie elektromobilům stejně nedovolí větší rozšíření a nemyslím že by se to mělo
v dohledné době změnit. Takže to bude stále jen taková hra na ekologii.
Kéž by. Technologicky bys měl pravdu. Není kam se posunout. Já to vidím tragičtěji, než ty- tedy z důvodu politiky.
Pokud by se nezměnila politika, tak nás čeká euro7 a to je konec nafty u aut velikosti Fabie zcela a DPF v benzínu zase zvedne spotřebu cenu pořizovací i poruchovost a sníží životnost.
Euro8 bude problém pro kamiony i naftová větší auta typu Octavie. Takže dál už jen v benzínu.
Euro8 Nafta se vyplatí jen u Pašíka, co jezdí deno-denně, nebo tedy velkých aut typu S-klassa.
Všude jinde už bude jen benzín ale downsize s větším příslušenstvím (tri-turbo, kompresory, e-trony a cena?)
Takže za pár let máme problém.
Ceny aut budou vyšší a budou se blížit hybridům, nebo elektru.
A stačí politické důvody, jako ekodaně a silniční daně a najednou bude ten benzínový Golf stát 750.000-mega jako ty verze GTE, rozdíly budou už v řádech 20-30% a z dlouhodobého hlediska (provoz na 10let) může být rázem elektro levnější.
No a všechny varianty? Benzín, plyn, vodík, budou tedy dražší než elektro a je to.
Přechodovým mezistupněm mohou být hybridy, takže
dohledná doba je nejistá.
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)