BMW Divize

Audi, BMW, Mercedes, Porsche, Volkswagen ad.
Odpovědět
Uživatelský avatar
oxik
Letec
Příspěvky: 1816
Registrován: pát 27 čer 10:30

Re: BMW Divize

Příspěvek od oxik »

Tak vetsina BMW bere rychlost z ABS cidlel, repaketive leveho zadniho..nevim jak je to u M modelu a F rady, ale vsechny E to tak podle me maji..
Spectral
Mistr volantu
Příspěvky: 826
Registrován: ned 09 říj 08:19

Re: BMW Divize

Příspěvek od Spectral »

mmira píše:zprevodovani silnicnich aut neni optimalizovano na maximalni moznou dynamiku, vzdy je to nejaky kompromis.

jeste jedno tema k zamysleni, zvlaste pro spectrala: 330i a 130i maji stejny motor (5 kW rozdil lze zanedbat) a stejnou prevodovku. proc ma prvni final gear 3.15 a druhe 3.46? rozdil ve zrychleni 0-200 je 1,1 s. rozdil vah je 75 kg ve prospech 130i, ma zase ale horsi start z mista.

edit: jeste jsem k nim dohledal casy 100-200 - cca 20 vs 17 s.
Ano, souhlasím, zpřevodování je kompromis. Ale právě u 130i se mnohem méně koukalo na komfort a spotřebu a mnohem více na dynamiku. Troufám si říct, že zpřevodování 130i bude mít poměrně blízko k dynamickému ideálu a další zkrácení by toho moc pozitivního nepřineslo.
Takže moje odpověď na tvůj podnět k zamyšlení je, že 330i má moc dlouhé převody a zkrácení by ji sakra pomohlo. Můžeme ale tohle říct o 130i? Já si tím teda jistý nejsem. A o tom mluvím - někde to zkrácení má smysl, někde tolik ne. Se 130i potřebu zkracovat nepociťuju.

oxik: dík za info.
:ar!
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2831
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW Divize

Příspěvek od jarka »

Zajda: pěkně sis s tím vyhrál. Zaráží mě, že nejsou takové rozdíly... Naopak si myslím, že lepší to zkusit v simulátoru než se nekonečně dohadovat.

Každopádně pro tu poslední specifikaci se to trefilo poměrně přesně. Reálně má nový majitel naměřeno 10Hz loggerem 22s (0-200), ale to nemá na letišti, takže bych se spíš klonil k tvýmu času. On ještě naměřil 0-100 za 6s, což akorát dělá ten rozdíl cca 1s. Tady by bylo ještě zajímavý zkusit vrátit v GT4 původní diff 5,086 a rozložení stupňů ponechat. A sledovat pak vliv na čas 0-200 (podle mě se to pohorší). Taky by to nejlíp odpovídalo původnímu dotazu vlivu zkrácení stálého převodu na dynamiku n/a auta. Prosím tě a není náhodou v GT4 mx-5 nb? Pokud jo, tak by mě zajímal vliv zkrácení stálýho převodu u 6st. převodovky z 3,91 na 4,223 (víš jak to je - podáš prst :) ).

Brus: jo, přesně tak. Jednotlivé stupně měnit nemůžou, tak dávají co nejkratší stálý převod co se vejde do převodovky, aby to bylo líp poskládaný do rychlostí v kterých se pohybují. Jak píše Míra, pokud je původní převodovka poskládána jako u GT, tak výměnou za nepotřebnou Vmax dostanu zkrácením o dost lepší dynamiku. A i když to pro mě není mantra a umím si představit případy, kdy to fungovat nebude, tak si ale zároveň umím v dnešní době představit více případů kdy to dynamice auta ukrutně pomůžu. Stačí projít pár testů a podívat se na eko-zpřevodování normálních aut, kdy při 6st. převodovce je třeba 4ka často až ke 180 a 6ka už je jen dálniční rychloběh.

Jinak souhlasím se spectralem, fórum je od dohadování, takže já naopak jiný názory vítám.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: BMW Divize

Příspěvek od mmira »

spectral: a tim jsme se dostali do bodu, kde se schazime v nazorech, podame si ruce a pozvednem sklenice.

jsou auta, kterym zkraceni citelne prospeje (M3, e90 330i, Z4M), jinym by uskodilo. zkracovat 130i by byla blbost.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 17299
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: BMW Divize

Příspěvek od pavproch »

ty woe, tolik zbytečných slovíček o prostém faktu, že "zkrácené auto jede líp"

:D

@jarka: obě moje BMW měří rychlost pomocí otáček kol, nikoli motoru, protože po zkrácení obě ukazují nadále stejnou tacho rychlost
Stáří NENÍ pro sraby, ale já srab sem. A geront k tomu.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 17299
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: BMW Divize

Příspěvek od pavproch »

btw, "zkrácená" 330ix = Superb II 3.6 FSI (v globále - já byl o fous rychlejší do kila+, on následně - ale o prsa vietnamské závodnice).... halt objem ničím nenahradíš....
Stáří NENÍ pro sraby, ale já srab sem. A geront k tomu.
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1998
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: BMW Divize

Příspěvek od Zajda »

Já onehdy porovnával svůj zemědělský agregát 1,9 TDI 81 kW v A3 proti zplynovanému Golfu III 1,6 55kW se 4° automatem, cca 2 km do středního kopce (výjezd z benzinky Bohuslavice u Zlína - Březnice), pociťoval jsem sice mocný zátah vocpodu, ale jelikož jsem neustále musel řadit, dohánět jsem ho začal až na 4° pár set metrů před příjezdem do obce, tou dobou už jsem brečel smíchy.Takže konkrétně u tohoto motoru bych uvítal spíš delší převodovku :-)

//EDIT: KDB< Ano, to byla částečně má pointa :-)
Naposledy upravil(a) Zajda dne čtv 24 bře 17:41, celkem upraveno 2 x.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
//// 1.6 ECOjet
Uživatelský avatar
KDB
Mistr volantu
Příspěvky: 562
Registrován: čtv 10 lis 15:52

Re: BMW Divize

Příspěvek od KDB »

Opět se obloučkem vracíme k tomu, že je důležité, KDE chceme být rychlejší...
Imho s automatem není problém být rychlejší, právě proto, že výkon a moment se přenáší na kola NEPŘERUŠOVANĚ.
MG - radost až na kost.
Bond007
Economy Run Master
Příspěvky: 2470
Registrován: pon 07 úno 18:18

Re: BMW Divize

Příspěvek od Bond007 »

KDB píše:Opět se obloučkem vracíme k tomu, že je důležité, KDE chceme být rychlejší...
Imho s automatem není problém být rychlejší, právě proto, že výkon a moment se přenáší na kola NEPŘERUŠOVANĚ.
No u dvojspojky je to mozna neprerusovane, ale zaroven i dost neplynule, coz muze naopak rizeni dost zneprijemnit a zpomalit
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
911T
Mistr volantu
Příspěvky: 564
Registrován: úte 06 pro 17:14

Re: BMW Divize

Příspěvek od 911T »

Spomalit tazko. Manual uz z podstaty nemoze rychlostou radenia konkurovat dnesnym automatom.
Odpovědět