
Audi quattro - systemy pohonu 4×4
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 28464
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4
musím říct, že když jsem dneska vypnul ASR a ESP dal do omezeného módu (vypnout nelze), tak to quattro s tím sport difem, je vcelku zábavný nástroj... Jenom jsem už asi starej, bo se krapet bojím 

No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time

Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4
U připojovacích systémů je problém, že jsou životně závislé na elektronice. Takže i ten celkem solidně mechanicky provedený x-drive nebude fungovat, pokud ho programátor nastaví blbě nebo pokud dojde k poruše elektroniky. Z hlediska uživatele je sice fuk, jestli na kopec nevyjel kvůli elektronice nebo mechanice, protože bere ten krám jako celek. Ale z technického pohledu to rozdíl jeretron píše:to bych teda netvrdil, jediná 4kolka, která stála nehnutě na místě jak zdechlina byla první gen. xdrivu v X5 a stačil jí k tomu pouze mokrý ujetý sníh, podotýkám na rovině. Zadní kola prokluzovala a přední nic. ..
V každém případě ale konkurenční systémy měly oproti haldexu první až třetí generace uspořádání mnohem jednodušší a zároveň i účinnější. Haldex kvůli své mechanické konstrukci už z principu nemohl solidně fungovat i kdyby měl elektroniku zcela perfektní. Tu ztrátu s odřenýma ušima dohnal až s příchodem čtyřky
Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4
Ja si pamatuju když jsem s RWD s retezama tahal passata s torsenem co sedel na brise... a vytahl... staci blby retezy a vyjet se da prakticky kamkoli.. jen je s tim vetsi jebacka. Otázkou je, co je lepsi..jestli 10 minut nasazovat retezy, nebo 340 dni v roce sebou tahat nesmysl navíc..Vana píše:To bych si dovolil důrazně nesouhlasit, důležité je vyhrát, tj. dostat se na kopec.řidičBOB píše:Abre: staré pravidlo říká, že není důležité vyhrát, ale zúčastnit se. Čili není asi úplně důležité, jestli mu to trvá 3 nebo 5 sekund. Důležité je, že to nakonec dá a zase tak dlouho mu to netrvá.
Pokud připojení zadku trvá dlouho, předek se mezitím zahrabe (nebo uhladí pod sebou led) a následné připojení zadku už nepomůže. Ověřeno v praxi.
Mimochodem před pár dny jsem byl u vyprošťovací akce kdy se haldexové auto (asi H5) pokoušelo vyprostit zapadlé FWD. Ani s ním nehlo a nakonec mělo problémy se rozjet samotné. Jako druhé nastoupilo symetrické fulltime a rozjezd proběhl docela přesvědčivě. Takže rozdíly jsou zřetelné a samotná účast jak bylo vidět moc nepomohla. Důležité je opravdu vyhrát
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Mini Cooper JCW
Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4
No já mám právě opačnou zkušenost, passatem s torsenem a bez řetězů jsem tahal FWD s řetězama co nebyl schopný projet hlubším rozbředlým sněhem
Ale kdyby to bylo jen o těch řetězech a pár výjezdech do kopce během zimy ... jenže když ta 4x4 tak parádně jede na sněhu i po rovině ...A jak náádherně se pak s ní předjíždějí ti co jsou přesvědčení že čtyřkoka je k ničemu
Auto bez toho "nesmyslu" bych už určitě nechtěl
Ale kdyby to bylo jen o těch řetězech a pár výjezdech do kopce během zimy ... jenže když ta 4x4 tak parádně jede na sněhu i po rovině ...A jak náádherně se pak s ní předjíždějí ti co jsou přesvědčení že čtyřkoka je k ničemu

Auto bez toho "nesmyslu" bych už určitě nechtěl
Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4
Uz soucasne FWD diky pribrzdovani kol dokazou na dobrych zimakach vyjet opravdu hodne. Obzvlast kdyz nad napravou sedi tezka nafta. I v tom testu Leona je videt jak FWD nakonec vyjede ten zasnezeny kopec taky. H5 verze tehoz auta to jen zvlada ve vetsim klidu. Je to priplatek z kategorie lepsi sedacky. Kdyz se vejdou do rozpoctu, je fajn je tam mit.
Zpatky k tematu.
Absolvoval nekdo s H5 podobny vyjezd jako popisuje Snowman na predesle strance? Kdy se pripoji zadek, rozjede auto, odpoji se, predek zacne znova hrabat, zadek se zas pripoji, a tak porad dokola. Tohle uz snad maji poresene lepe.
Nebo treba kdyz pri predjizdeni musim prejet pres tri snezne pruhy na silnici. Tam bude permanent velka vyhoda, ale tyhle reaktivni systemy muzou byt dost zradne.
Zpatky k tematu.
Absolvoval nekdo s H5 podobny vyjezd jako popisuje Snowman na predesle strance? Kdy se pripoji zadek, rozjede auto, odpoji se, predek zacne znova hrabat, zadek se zas pripoji, a tak porad dokola. Tohle uz snad maji poresene lepe.
Nebo treba kdyz pri predjizdeni musim prejet pres tri snezne pruhy na silnici. Tam bude permanent velka vyhoda, ale tyhle reaktivni systemy muzou byt dost zradne.
Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4
Vo firme sme mali YETI predface a teraz poface. Prve su H4, tento je uz H5. Este pred YETIm bola X3. Vsetky 3 systemy funguju velmi dobre aj v cerstvom hlbokom snehu. Tahanie aut z pola alebo strme zasnezene horske cesty nie su ziadna vyzva. A popravde ziadne odpajanie systemu ci nebodaj prehriatie pri zabave na letisku som nikdy nezazil. Subjektivne najzabavnejsie na mna posobi H4 ktory isiel do pretacavosti na pockanie, stacilo pridat plyn. H5 je naladena menej akcne. Takisto xDRIVE napodiv treba k pretacavosti prehovarat viac ako by clovek od BMW cakal.
Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4
Jak rikas, paradne to jede rovne.. Ale zatocit nebo zabrzdit to moc neumiVana píše:No já mám právě opačnou zkušenost, passatem s torsenem a bez řetězů jsem tahal FWD s řetězama co nebyl schopný projet hlubším rozbředlým sněhem
Ale kdyby to bylo jen o těch řetězech a pár výjezdech do kopce během zimy ... jenže když ta 4x4 tak parádně jede na sněhu i po rovině ...A jak náádherně se pak s ní předjíždějí ti co jsou přesvědčení že čtyřkoka je k ničemu![]()
Auto bez toho "nesmyslu" bych už určitě nechtěl


BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Mini Cooper JCW
Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4
A mluvim z realnych zkusenosti z jezdeni na lede a snehu v alpach, zadny jpp a internetovy hrdinstvi
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Mini Cooper JCW
Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4
Zase je kurva rozdiel RWD so svorom a bez, ze? 

Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4
Hele Bonde prosím tě nevymýšlej kraviny. Asi budeš mít projetých více aut než já, auta moc nestřídám, ale to nezatáčení a nebrzdění považuju teda za hodně velké klišé. Auto zatáčí úplně v pohodě, spíše bych řekl že zatáčet na sněhu je pro něj přímo radost. A brzdí líp než 2WD což jsem si jistý. Nevím jestli má kratší brzdnou dráhu, ale určitě stabilitu při brzdění motorem všema čtyřma má podle mě příkladnou. Zrovna se mi to samo připomnělo když jsem nedávno fičel v polokalamitní situaci dolů od přehrady ŠanceBond007 píše:Jak rikas, paradne to jede rovne.. Ale zatocit nebo zabrzdit to moc neuminemam problem priznat, ze rwd ma obrovskej problem pri rozjezdu.. Ale jakmile uz je v pohybu, rozdily dela spis rj mezi volantem a pedalama... Nemluvime li o jizde do vyraznejsiho kopce